Gå til innhold

SVIGERMOR.........................................(Hormonbombe UTSLIPP)ps:langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

GRRRRRRR....ARGGGG.................

Må få dette ut for jeg tør ikke si noe til Sambo....(kommer til å ødelegge han helt!!!)

Og den nødvendige forklaring...

Svigermor: Veldig blid dame,tromsøværing, høylytt, Sympatisk, "mistet" et barnebarn og en datter" til en muslim så holder aldri kjeft om hvor mye hun hater muslimer og skjemmer bort sambo og hans lillebror opp i **** for å deklarere til resten av verden at hun er en god mor......Serverer lillebror (på 13)godteri døgnet rundt og masse brus.Skjerer maten hans, lager ALL mat til han,kler på han +++

Sambo: Elsker han over alt på jord,snill,sympatisk,blir nok verdens beste far,vil gifte meg med han ,MEN mammadalt og sykt UNDERBEVISST opphengt i hva mor synes....

Saken med tromsøværinger er jo det at de prater høyt og er ikke sky på flaska....I helga dro vi på middag til svigers,som er veldig koselig for svigermor lager veldig god mat og det er mye latter og humor i det huset.

Men så begynner de å drikke ganske mye,og begynner å bli rimelig beruset alle som en....

- Svigermor begynner og spørre meg/deklarere at hun kan godt være med på UL og sånn for hun vet alt om å være gravid,ikke det at hun skal blande seg altså...

- Svigermor begynner og spørre meg hva jeg hadde gjordt om min datter hadde blitt sammen med en muslim; Jeg sier...: vet ikke (litt irritert)ikke det at hun skal blande seg altså...

- Svigermor deklarere høyt at selvfølgelig blir jeg en god mor,MEN hvis noen følelser er feil eller jeg ikke takler det må jeg si ifra til HENNE med en gang....ikke det at hun skal blande seg altså...

- Lillebror på 13 sitter å tuller med at han skal gå på skolen iført HITLER BART,svigermor drita full ser stolt opp på han...

De går inn i en samtale (alle like drita med sambo`s 13 år gammle bror til stedet)om hvor forferdelige muslimer er....

- Svigermor deklarere at det nye navnet vi fant til babyen var greit(da hun ikke likte det første).Svigerfar deklarere at han ikke liker det,men at sambo må være dum om han bryr seg om hva han synes for det er vår unge ikke han (praise svigerfar!!!!!!takk!!!)

- SAMBO presterer å istedet si det som det var,at etter foreldrene protesterte begynnte han å finne nytt navn, så legger han skylden på STEFAREN MIN......!!!!!(som kommenterte navnvalget på spøk en gang!!!)

- Svigermor begynner å prate om hvor god mor hun er (igjen) og spør : Om hun kan komme på besøk ofte (hvor jeg nå begynner å frykte at dette kommer til å bli OFTE!!!)

-Jeg svarer : Da får du huske på det jeg sa om godteri.....

Merker der at svigermor blir sur

- svigermor begynner å prate om muslimer igjen og gurgler baby språk og at hun og babyen i magen min kommer til å elske hverandre SÅÅÅÅÅ høyt...Og så noe om muslimer igjen...................

- Svigermor SIER at vi MÅ ha bilde i avisa da henne "tapte"datter sikkert da kommer til å se det og gråte bittre tårer for at hun ikke har mer kontakt med svigermor og sambo...

Så vi fikk klar beskjed at det MÅTTE vi gjøre...

Jeg har alltid vært veldig takknemmlig for at jeg ikke har sett mine foreldre fulle før jeg var ganske gammel...Og jeg vil gjerne ha minst tre barn, og også helst gifte meg med sambo...MEN:

Nå tør/vil jeg nesten ikke ha denne(min første),og har begynt og tenke i full panikk at kanskje jeg bare skal gi fra meg barnet til sambo og stikke av,men da hadde jeg DØDD innvendig og jeg vil ikke ha svigers konstant i nakken.....

Jeg har bestemt at jeg vil ihvertfall PRØVE første år uten godteri og kommer til å tilte vinkel om noen av de drikker seg drita forran dattra mi...

Er livredd for Svigermors propaganda mot muslimer,for hun er ikke akkurat snill og det er ikke lenger bare muslimer.Også det forbanna baby språket hennes og alt godteriet som FLYTER i det huset der...

Og jeg vet at om jeg kjører det så "strengt" som jeg da vil ha det,kommer svigermor til å tilte på meg og...

Måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tilta jeg og bedt henne holde kjeft og heller drikke levra si ihjel istedenfor å snakke rett i fra den hele tiden. Er ikke alt som er like bra for små ører å høre.

Er skummelt om hun skal sitte sånn å drikke seg full når babyen er kommet, og dere er på besøk hos dem...

Skrevet

Værste er vel nesten det at hun er litt "frustrerte fruer"talent...

Minner faktisk litt om Bri van dercamp(eller hvordan det en skrives...)

Hun er dyktig...Men hun er EGENTLIG veldig snill og + at jeg skjønner jo hvorfor hun har så mye mot muslimer med hennes historikk...

MEN har vært knust siden denne middagen,og sitti og gråti og hatt masse vondt og nedpress nå i to dager...

Bare ved å sitte her og skrive ned dette gir meg helvetes vondt og nedpress...Jeg er i uke 30+2,og føler dette ekstremt på kroppen...

Sambo skjønner jo stakkars ingenting da,prøver fanatisk å få meg i bedre humør...

Så har jeg prøvd å prate om dette til sambo flere ganger,men han synes så synd på moren sin og er nok mer på hennes side i det meste av dette....

Menn og mødrene dems....seriøst altså...

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre lenger...

Skrevet

Skjønner det der med menn og mødre..Men du må bare si det hardt til mannen din hvordan det er, slik at han forstår...

Si at du orker ikke å være der når det skal være slik, og at det ødelegger deg.

Få ham til å skjønne alvoret. Og vær kanskje litt hard mot han også, å si at du ønsker ikke kontakt med svigermor når hun skal drikke.

Du trenger jo selvfølgelig ikke mene alt du sier...men gjør hva du må for å få sambo på din side, og for at DU skal føle deg bra og ha det godt nå som du skal bli mamma.

Skrevet

Dessuten, svarte på skravle, men må komme med noe her også...hehe, kansje jeg også er litt hormonell..:o

Dere starter en NY familie nå, og den bør være den viktigste for samboen din, det er der han skal skape en fremtid for sine barn, og ikke konflikter innad pga av moren sin..

Skrevet

hahaha!!!

Du skriver det på en så god måte:)

Veldig glad for at jeg ikke er alene om å ha slitsomme svigerforeldre,

de er som dine...glad i alkohol og mine er veldig snobbete.

Gleder seg villt og hemningsløst mye til at jeg skal presse ut denne ungen så hun han ta den med seg på visningsrunde...og kanskje en tur til thailand...og for å ikke snakke om hvor bortskjemt denne ungen skal bli....

Jeg har veldig annerledes meninger..

Men som noen sa til meg en stund etter jeg hadde giftet meg med sønnen hennes...det er ikke bare mannen, men også hele svigerfamilien en gifter seg med...

Synd det var etter giftemålet dette lille visdomsordet kom frem (hehe neida:)

Jeg forbereder meg på mye konfrontasjoner og prater fremover...

Skulle bare ønske at de ikke tok alt som en blodig fornermelse, men det er ikke mitt problem egentlig.

Det er jeg som skal bli mamma..hun har hatt sin tur:)

Ferdig arbeid!

Lykke til:)

Skrevet

Min svigermor er også idiot, men heldigvis så har typen min funnet ut det han også. Vi har bestemt oss for å holde bedre avstand til henne og den delen av familien. Ikke la henne få bestemme noe, for da blir det bare verre etterhvert siden hun regner med at dere liker at hun bosser med dere. Hvis typen din ikke ser hvor dårlig påvirkning en sånn person er så får du vurdere forholdet til han og, ellers har du et vanskelig liv foran deg. Snakker av erfaring her. Lykke til!!!

Skrevet

For det første vil jeg bare si at hun er ikke representativ for tromsøværinger.

For det andre er det eneste du egentlig kan gjøre, er å si i fra, hver gang du blir irritert eller lei.

Skrevet

Noe riktig må hun vel ha gjort siden hun har oppdratt mannen du elsker så høyt?

Skrevet

De fleste problemene hennes kom etter at datteren kuttet kontakt,og det her problemet med sambo kommer inn.Han synes så synd på henne,og han vet hun egentlig mener alt godt.Så han steller seg på henes side med en gang..

Det er litt ille når man revurderer potensielt giftemål pga svigers,men dette er et helt vanlig problem visstnok...Min mor satt i skapet og gråt når hun hadde fått meg,for at min farmor aldri lot henne være i fred og skulle blande seg hele tiden....

Skrevet

Hvordan forteller man en sønn at du ikke er enig i hans mors meninger....

Skrevet

Prøv denne her: "Du, jeg synes mora di preiker dritt".

Skrevet

Det hadde blitt interesant ihvertfall...Om det hadde funka er vel en annen sak...

Skrevet

jeg forstår ikke helt hvorfor du blir så utrolig opprørt over så lang tid at det får i gang kynnere ol..... irritert ja, men....

i bunn og grunn høres det jo ut som om hun virkelig kommer til å gå opp i barnebarnet og at hun er veldig glad for at du og samboeren din skal tilføre slekten et nytt lite liv. kan du ikke jatte litt med? få henne til å fortelle om sine fødsler, graviditeter, rutiner m spedbarn ol. hun har tydeligvis masse hun vil dele med deg og koster det så mye å la henne drive litt på?

tenk på at alle sier ufattelig dølle ting i fylla. det har sikkert du også gjort. det blir bare så tydelig for deg når du er helt edru. jeg må si jeg har krympet meg i skam mange ganger i sammenkomster nå når jeg aldrig drikker, særlig fordi jeg er fullstendig klar over at jeg er like teit når jeg drikker.

mhp 13 åringen.... virker som om hun skjemmer ham bort på alle mulige måter. men hvordan er gutten? virker han trygg, glad, tillitsfull? helt enig i at det ikke er bra at de drikker foran han og gir han masse godteri. men hvis han er et tilfreds barn må hun jo gjøre noe riktig.

hun er helt sikkert i dyp sorg over å ha mistet kontakten med datter og barnebarn. ta kritikken hennes av muslimer med en klype salt. ikke la det gå sånn inn på deg. følelsene blir mangedoblet og dramatiske når man drikker, og da nytter det ikke å diskutere eller argumentere. hvis hun kommer med rasistiske uttalelser når hun er edru og dere ellers har det hyggelig så kan du jo si at du ville sette pris på om emnet kunne ligge litt fordi du blir så opprørt (eller noe). men anerkjenn hennes følelse av tap og sorg.

kanskje du neste gang kan ta med deg 13 åringen og spille dataspill, se en film, gjøre et eller annet med ham og la de andre drikke og røre. fjern deg selv fra situasjonen.

mhp godteri. det er ene og alene opp til deg og sambo hva dere vil at barnet skal få i seg. hvis de reagerer på det så gjør vel egentlig ikke det noe...? kjør har linje, tål at de kanskje ler litt av deg, men DU vet jo at du gjør det som er best for barnet.

Skrevet

Høres ut som en fryktelig slitsom svigermor ja, men er enig i det anonym 00:06 skriver.

Blir litt overrasket når du skriver at du kunne vurdere å stikke av fra det hele og selv ungen din pga av svigermoren din... (for meg ville det si mere om deg enn henne). Men det er forhåpentligvis bare fortvilelsen som snakker.

Det som irriterer meg litt desverre, fordi det KANSKJE ikke har så mye med saken å gjøre, er at:

Du skriver at svigerfamilien din er tromsøværinger, å drikker slik tromsøværinger gjør. Nå er jeg ikke tromsøværing selv (vokst opp i Oslo med foreldre fra Oslo), men har bodd der oppe i 10 år, kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det utsagnet. Iallefall ikke stor forskjell på tromsøværinger og Osloborgere. Men vi er kanskje mere urbane enn dere i Fredrikstad. Så jeg lurer om det at hun er nordlenning forsterker forakten for henne?

Du burde iallefall gå litt inn i deg selv også. Men har også forståelse for at du har problemer med denne dama. Synes jo hun er ganske ille slik du fremstiller henne. Har også lite respekt for voksene som drikker seg full foran sine unge barn. Har fortsatt ikke sett mine foreldre full, enda jeg er godt voksen, uten at jeg skal mene at det er riktig heller.

Du må uansett ha lykke til. Du er moren til barnet og kan bestemme hva du tillater andre å gjøre.

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg har blitt så ille selv,for jeg er fortsatt deppa og klarer ikke komme meg opp i det hele tatt...

Og jeg skjønner jo at hun er glad på våres veiene,og det er bedre det en at de hadde fullstendig ignorert oss spesilet for sambo sin del.

Og det pleier ikke være noe problem og bare jatte med, men det var vel mine hormoner og nerver for alt som også slo til trur jeg...

Broren har veldig tegn på at han er bortskjemt,men jeg ser og merker det også på han at han synes det er litt ukonfortabelt å se foreldrene fulle...Men han er ellers veldig blid og fornøyd,og min sambo er forøvrig veldig enig at han blir skjemt bort så når broren hans kommer til oss tar det ikke lang tid før broren jekker seg ned og gjør en del ting selv...

Kritikken på muslimer er dag avhengig hvor stygt blir,det er uansett om hun er edru eller ikke.Jeg har sagt ifra om at jeg ikke er enig i muslimgeneraliseringen,for jeg har flere kompiser og venninder som er muslimer og som ikke er lik han fyren i det hele tatt...

Men da blir hun sur,og jeg forklarer at jeg selvfølgelig skjønner at det gjør vondt for henne,og da blir hun fornærmet over at jeg ikke skjønner hvor dumme alle muslimer er...

Det er veldig klart at hun har enorme problemer med dette,men det har blitt en veldig syyyyk hevn lek i det siste og dette har gått alt for langt...

Hun stempler meg hver gang jeg prøver å forklare at jeg ikke vil høre noe av det, og jeg vil at sambo sin søster kan komme på besøk til oss selv om de har en feid ut av ville h***...For en gang innimellom (veldig sjeldent)hører vi om/fra henne,og på det jeg har hørt av reaksjoner og diverse,gjør det veldig vondt for henne å se at sambo skal få barn og hun ikke har mer kontakt en det hun har...

Aller største problemet med det meste av dette er at jeg vil ikke at svigemor skal proppe mitt barn full av dritt på alle måter,hvis jeg lar henne være barnevakt.For hun klarer ikke en dag omtrent uten å nevne datteren og dusten hun er gift med og hvor synd det er på henne for at datteren har behandlet henne sånn,og at hun er jo verdens beste mor,+++++....Og når hun begynner på verdens beste mor greiene kommer godteri og brusen,og så fisker hun etter svar fra sambo og lillebroren...Det blir sånn frivillig tvang til enighet eller manipulering på høyt nivå,og det vil jeg ikke ha inærheten av mitt barn...

Skrevet

hm.....en drita full svigerfamilie med barn til stede, en svigermor som er rassist og en mammadalt til samboer (en som du vet alltid vil stå på mor sin side i en hver situasjon), som du venter barn sammen.

....er det ikke på tide å fortelle både din samboer og svigermor, hvor skapet bør stå? Kan du tenke deg å gifte deg med en type som du ikke kan kommunisere med eller snakke om slike problemer med?

lykke til!

Skrevet

Ehh har kommentert drikkingen,og de svarte med nordlening greia...

Så er sambo veldig tromsøværing,så det er ikke noe problem,men det var /er nok mye hormon tanker ute å flyr fra min side ja...

For som jeg skrev under klarer jeg som regel å ignorere og jatte med...

Skrevet

Jeg må nok kanskje si noe snart ja...Sambo har sliti veldig for han ser jo at jeg har vært i dårlig humør, og han er rimelig shaky om dagen i og med at det har vart så lenge...Så jeg må vel egentlig prøve å enten finne løsningen på det selv og glemme det hele,eller BEDRE si det til han...Får bare bite det i meg og ta konsekvensene trur jeg,for alt jeg vet kan jeg jo bli overasket med et positivt svar og......

Skrevet

Jeg tror vi alle har hatt våre feider med svigeforeldre, samboere osv.

Felles for alle problemer er at det er j.....vanskelig å ta de opp med dem som det gjelder. Det er som når du har hull i tanna og drøyer med å gå til tannlegen fordi du vet at det vil gjøre vondt. Konsekvensen ved å vente for lenge er at hullet blir større, vondere og prisen å betale for problemet blir høyere. Etter tannlegebesøket er man som regel veldig fornøyd med å ha det overstått. Det er akkurat det samme med problemer som får lov å utvikle seg i en familie. Ingen har lyst til å ta tak i de, samtidig som de vokser over hodet på folk.

...mitt råd er ta en snakk med både samboeren din og svigermoren. Spør henne rett ut om hun er verdens beste mor.....hvis hun fortsatt mener det, så gi henne "referatet" ditt ifra middagen og se om hun fortsatt mener at hun er verdens beste mor/bestemor.

Skrevet

Hehe..Bra skrivd...

Får ihvertfall prøve å ta det opp med sambo,så får jeg se om jeg klarer å bli så tøff liten hvit kanin og ta det opp med svigermor. Får jeg bare "orket" til å si det til sambo,og får tatt hans reaksjon først klarer jeg svigermor etterpå...

Litt greit med de NN som har skrivd om dems oppfatning om nordlendinger og drikking i grunn,for selv om jeg skjønner at det har lite å si hvor du kommer ifra sånn sett er det lettere og si "hallo,det fins nordleninger som ikke drikker forran barna sine" når du har hørt flere andre si det...

Skrevet

Forstår deg godt jeg. Men hvis du ikke klarer å manne deg opp til å si noe til samboeren din nå så kan du bare glemme å noengang få et skikkelig bra samliv med ham. Min svigerfamilie har også mye problemer, men samboeren min innså at de ikke egner seg for barn etter at jeg satte foten kraftig ned. I dag har vi lite kontakt med dem, for rasisme, alkoholproblemer og manipulasjon passer ikke sammen med barn. Du må selv definere grensene for ditt eget liv. Lykke til!

Skrevet

helt enig med anonym 18:05. du får manne deg opp!!! du er da voksen og må sette dine egne grenser. hvorfor er du så redd for å ta konfrontasjonen?

Skrevet

håpløs til å formulere meg...Pluss som jeg skrev over har jeg vært veldig deprimert,men jeg har pratet med han og fant vel mer eller mindre ut at det var nok jeg som var veeeldig hormonell ja...

Det ble bare vanskligere og vanskligere,men klarte det til slutt =0)

Det er noe med å sitte å være graivd og høre på en haug med fulle mennesker,det går sjeldent bra trur jeg...

Sambo mener også at de kommer nok til å forandre seg når det kommer et lite barn med...Så vi får se og ta eventuelle problemer som det kommer...

Men takk for svar og hjelp... =0p

Skrevet

Så du bare driter i det da? Alle reagerte jo på det du skrev og sa du burde ta avstand til dem siden de drikker så mye og er rasister! Men det var bare du som var hormonell?!? Hva var vitsen med at vi prøvde å hjelpe deg da? Og det er jo allerede et barn i bildet- nemlig 13-åringen som digger Hitler!! Tenk at sambo tok moras parti og ikke ditt!

Lykke til- du trenger det garantert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...