Gå til innhold

Alle som ikke tåler hormonell prevansjon!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker minipiller (condulag), ellers har jeg prøvd det meste uten særlig god erfaring. Det eneste jeg ikke fikk humørsvingninger av, var nouvaring. Men av den mistet jeg totalt sexlysten, så etter et halvt år måtte jeg kaste inn håndkleet.-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nuva-ring brukte jeg også, fordi jeg reagerte med migrene av alt annet:P Meeeeeen jommen har jeg ikke en liten gutt i dag, for jeg ble gravid selv om jeg bruke ringen ;) jeg mistet mensen helt og fikk ømme bryster av å bruke ringen, så merket ikke at jeg var gravid før i uke 21+3 :P hehe

Fortalte dette til legen som hadde skrevet ut ringen til meg og han sa jeg var den 3 pasienten hans som hadde blitt gravid mens vi brukte ringen.... :o Så her er vi tilbake på kondomer igjen..

Skrevet

Fordi det er snakk om et mye større ingrep når en kvinne steriliserer seg i forhold til en mann.

Samt at mannens ingrep kan reverseres.

Og som mannen min sa, siden jeg er den som bærer frem de eventuelle barna våre, føder dem og ammer dem- så kan vel han gjøre en liten snipp snipp ;)

Skrevet

Jeg har svært uregelmessig menstruasjon, så er ikke aktuelt med ladycomp desverre:(

Skrevet

tåler ikke slikt nei, og har prøvd en hel drøss med merker.

Det er jo logisk nok at kroppen ikke liker å bli tuklet med... så jeg bruker persona, altså sikre dager metoden.

Skrevet

HI: kanskje du må bruke kondomer som oss da?

Skrevet

Jeg bruker pessar og er knallfornøyd. Ingen hormoner og ingen bivirkninger. Kan brukes av alle. Fås i gummi, latex eller silikon.

Skrevet

Trodde ikke pessar ble solgt i Norge lengre?

Er ulike grunner som gjør at vi ikke kan bruke kondom heller (vil ikke gå så veldig inn på hvorfor)...

Skrevet

Neida, det trenger du ikke.

Men tåler man ikke hormoner, ikke kondomer, ikke kobberspiral, kan ikke bruke sikre perioder... så er det ikke så mye igjen. Pessar går kanskje?

Skrevet

Har brukt pessar. Det er i hvertfall en forhandler i Norge selv om du ikke får dette på apoteket lenger. Du kan lese om dem her: www.milex.no. Sæddrepende krem må bestilles fra utlandet, men det går helt fint.

Syns dette var helt supert å bruke men kombinerte dette med en pfc slik at vi ikke brukte det så ofte - men i hele ammeperioden etter barn nr2.

Etter barn nr3 har jeg sterilisert meg og er vel fornøyd med det!

Og til dere som tror at det er bare å reversere en mannlig sterilisering så er det ikke spesielt enkelt der heller. Sterilisiering er en avgjørelse for livet - for både mann og kvinne!

Skrevet

r r r :

Selger de ikke pessar på apoteket lenger??? Jeg kjøpte det der for et par år siden, har hormonspiral nå men skal fjerne den og se om jeg blir 'meg selv' igjen, og tenkte da å gå tilbake på pessar. Må nesten ha et nytt nå og hvis jeg ikke får tak i det på apoteket blir jeg lei meg... kremen har jeg fortsatt liggende i skapet men den har kanskje gått ut på dato (og går jo tom også) - utrolig kjedelig hvis jeg må bestille dette fra utlandet nå...?

Skrevet

Bestill pessar fra Med24 i Danmark. Billig, sikkert og raskt. Fikk det rett i postkassen 3 dager etter bestilling. Husk at lege/jordmor eller gynekolog må ta mål først. Der kan du bestille pessarkrem også.

www.med24.dk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...