Håperpåønskebaby Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Kan dere fortelle litt om hvordan dere reagerer og hva dere eventuelt har funnet som fungerer? Jeg har prøvd cerazette, yasmin og trinordiol tidligere. Har blitt svært deprimert og humørsyk. Mistet menstruasjon og fikk bla væske fra brystene av cerazette. Går nå på conludag minipiller. Gikk fint i 6 mnd, hadde da ikke menstruasjon i det hele. Begynte så å blø, i 12 dager! For så å ha opphold i 5 og så blø i (til nå) 3 dager. Sliter en del med smerter nå...
NoDoubt Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Har 2 venniner som reagerer på hormonell prevansjon. De har gått over på nuva-ringen som også er hormonell men den har de tålt bra.
Mamma jei Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har brukt både p-sprøyte og p-stav (har det nå) og anbefaler de IKKE!!! Jeg har nå blødd kontinuerlig i 7 mnd. Jeg er nå i en prosess for å finne den i armen, men til nå har ingen klart å finne den. Så nå må jeg reise til Oslo (bor i Trønderlag) for å få fjerna den med hjelp av ul og en operasjon. SÅ forbanna! Blir godt å få fjerna den. Nå skal vi begynne og bruke kondom!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har prøvd tre forskjellige p-piller, minipiller, p-sprøyte og horomonspiral. Fysisk går det greit, men horomonene tar livet av humøret mitt:/
Sjefsmegga Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Har slitt med akkurat det samme som deg, pluss totalt fravær av lyst og smerter under samleie... Ikke kan jeg ha kobberspiral heller, blør vanvittig mye fra før. Skal til gynekolog å diskutere alternativene, vurderer å sterilisere meg,
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Tåler ikke vanlige p-piller eller minipiller, men for meg fungerer faktisk hormonspiral. Kobberspiral gikk også greit, men nå blør jeg ikke. En ting jeg er sikker på er at når vi er ferdig med barn skal min mann klippe seg.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Jeg reagerer på alt med hormoner i med å blø hver dag. Har prøvd ganske mye, såpass mye at legene ikke anbefaler å prøve noe mer. Det er ikke noe vits såpass mye som jeg allerede har prøvd...
Gjest Jawhol Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Har kobberspirel og er strålende fornøyd med det:)
Håperpåønskebaby Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2008 Jeg reagerer på limet i vanlig plaster, så det er nok uaktuelt... Av ulike grunner er også kondom uaktuelt.. Og vi regner med å begynne å prøve å bli gravide om 6-12 mnd, og i og med at jeg aldri har fått barn, bør jeg vel ikke ha spiral heller? Er ikke aktuelt å slutte med prevansjon før vi er klar til å begynne prøvingen... Føler det er så vanskelig.. Ødelegger jo mannen veldig med humøret spesielt!
Nusse_83 Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Jeg kan ikke ha verken p-piller eller minipiller, prøvde p-plaster men det funka heller ikke. Jeg reagerer veldig psykisk, blir ustabil i humøret, veldig deprimert og etter en tid følere jeg meg rett og slett slem. Har derfor ikke turt å prøve hormonspiral eller p-sprøyte( siden disse ikke kan fjernes over natten) Reaksjonene pleier å komme etter ca 1-2 døgn. Og varer så lengejeg går på preparatet. Så her går det på kondomer og dagtelling med sikre og usikre dager. (det siste er jo håpløst når man ammer, er jo ingen fast syklus enda på mensen.)
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Jeg vil mest sannsynlig få blodpropp og dø hvis jeg bruker hormonell prevensjon. Derfor vil jeg si at jeg er en av dem som virkelig ikke tåler det. Jeg har en sykdom som heter Leiden V syndrom, som gjør at blodet tykner fortere. Så her er det ikke snakk om at jeg blir kvalm og uvel, jeg kan rett og slett dø.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Hva bruker du da? Jeg blir bare anemisk på kronisk basis av all blødninga (har blødertendenser sier de, så litt omvendt av deg). Ikke så alvorlig selvfølgelig. Vi er fanget i et kondomhelvete.. ikke gøy.
mam <3 Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har brukt sprøyte, spiral, yasmin og trionetta. Tåler ikke hormoner etter fødselen men har nuvaring nå, det går litt bedre, men er mye kvalm, lite lyst, slapp, tørre slimhinner, smerter under samleie etc. Heldigvis er blødningene i orden. kan ikke bruke kondom, tror jeg reagerer på de.. Driver å venter på å få råd til en sånn PFC (?) Hormoner er noe dritt.. !!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Du kan få spiral selvom du ikke har fått barn.:)Jeg hadde hormonspiral i 4 år før jeg ble gravid.Men jeg hadde masse bivirkninger ,hadde mensen i 3 uker hver mnd i 4 år!!Og begynte og blø hver gang jeg hadde sex.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Jeg blir utrolig humørsyk. Var faktisk ikke klar over at det kunne være p-pillene. Trodde det bare var meg som var sånn. Har gått på p-piller siden jeg var 14-15. Merket da jeg sluttet på p-pillene for å bli gravid at jeg forandret helt personlighet, ble mer balangsert og lykkelig rett og slett. Men nå er det tilbake på pillene og ustabilt humør igjen. Finner rett og slett ingen andre typer prev. som er holdbar. kondom, pesar og kobber spiral er ikke aktuellt. Mannen min skal sterilisere seg, men ikke før vi har fått de barna vi skal ha.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 PFC funker visst bare om syklusene dine er regelmessige da.. Greit å vite. selv om jeg regner med at du vet det fra før:)
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 meg & lille vampyr Før jeg ble gravid gikk jeg på sikre perioder, der vi brukte kondom i en uke rundt eggløsning. Etter graviditet har jeg fått tilbud om kobberspiral men siden jeg er alene er det uaktulelt. Når mensen blir regelmessig igjen og jeg finner meg mann, så går jeg vel tilbake til sikre perioder.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #18 Skrevet 24. februar 2008 Jeg må bare spørre. Hvorfor er det mennene deres som må sterilisere seg? Kan ikke dere gjøre det selv?
mam <3 Skrevet 24. februar 2008 #19 Skrevet 24. februar 2008 Det er de. Takk og pris. 1 mnd uten prevansjon så er jeg på sporet igjen. Tror pfc er løsningen for meg ja.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. februar 2008 #20 Skrevet 24. februar 2008 ja, sikre perioder går jo an. Men da må man være sikker på at man er regelmessig. Jeg har vært hormonforstyrret siden fødsel for 17 mnd siden, så orker ikke prøve det enda...
mam <3 Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 Sikkert fordi det er lettere å reversere mannlig sterilisering? Og at det er et enklere inngrep.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. februar 2008 #22 Skrevet 24. februar 2008 Heldiggrisen. Jeg prøver fremdeles å komme meg ette siste kaos-pille-testerunde. For 6 mnd siden. Sterilisering skal skje her også etterhvert. Mannen har sagt seg villig. Enklest inngrep på mannen, kortere ventetid osv avgjør at det er det vi foretrekker når den tiden kommer. Men vil gjerne ha en unge til først (minst).
Salat Skrevet 24. februar 2008 #23 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har prøvd flere typer p-piller, cerazette, p-stav og p-sprøyte. Ingen av delene er noe for meg, så jeg har endt opp med kobberspiral.
Fire småtroll Skrevet 24. februar 2008 #24 Skrevet 24. februar 2008 Hodepine Nedsatt lyst Konstant sulten Kronisk soppinnfeksjon Humørsvingninger og kort lunte.. Bare å velge, jeg har opplevd de alle :-( Kniven neste her, sterilisering er nok eneste alternativ.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. februar 2008 #25 Skrevet 24. februar 2008 Glemte å nevne at jeg ikke kan bruke kobberspiral pga allerede kraftige blødninger, blødertendenser og ofte jernmangelanemi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå