Gifteklar:0)) Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hunden er en blandingshund.Er 8 raser i han.Han er 11 mnd.Ca 40 kilo. Vil gi han fra oss siden vi ikke har tid til å ta oss av han.Han er godt vant med små barn. Bor i Mo i rana.
Knøttefrøken Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Unnskyld at jeg sier det, men dette skulle du tenkt på da du anskaffet deg hund. Alt for lett å få seg hund mener jeg... at man ikke plutserlig har tid er for dårlig grunn. Da må man bare lage tid. Dyr er som barn, man må ta vare på de fra de er små og resten av livet:-)
frøken blå Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Signerner Knøttefrøken. Slikt tenker man på FØR man anskaffer seg dyr! Kjenner jeg blir forbanna! Vet hvor mange dyr vi får inn hos Dyrebeskyttelsen, kun fordi folk ikke "har tid" (les: ikke vil ha) til dem. Ufattelig....
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Må signere hun over her, altså.. Men for all del, bedre at hunden får et nytt hjem enn han/hun ikke blir tatt godt nok vare på;-)
Mø schæl! Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Det er ikke ofte jeg tar til "motmæle" her inne og sier ifra, men her er jeg helt enig med de to damene over meg her. Dette virker på meg som en utrolig lettvint løsning, bare å gi bort siden dere ikke har TID til ham? Kan dere ikke ta dere litt mer tid da?
Trulte76 Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 signere de andre jeg også..noe annet visst man må flytte og kan ikke ha hund der eller får allergi osv..men ikke har tid? så er den bare 11 mnd gammel også? Livet kan vel ikke ha forandret seg så drastisk at dere ikke har tid til den lengre vel? Håper du finner et godt hjem til den da der de har tid til den og masse kjærlighet.
*Molly mus* Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Signerer de andre, stakkars lille hund..
Ole`s mamma Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har tre hunder. Disse anskaffet jeg meg før jeg fikk barn. Kunne aldri tenkt meg å kvitte meg med dem fordi jeg ikke vil ta meg tid til dem. En hund er noe man prioriterer og har følelser for. Det er for meg et fullverdig familiemedlem og ikke noe man bare velger å gi vekk på Din Baby. Blir utrolig lei meg for hunden...
grå :) Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 jeg er nok enig med de andre at om du har anskaffa deg hund så bør du ta vare på den også. det er ingen bruksgjenstand man bare kaster på dynga. hva med heller å høre om noen kan ta på seg å lufte den når ikke du har tid selv? finnes sikkert noen ungdommer eller eldre som vil tjene en liten slant elelr som bare trenger selskapet. ellers er det jo egentlig bare å slenge barna i vogna og ta seg en tur ut med den selv. er bare å komme inn i rutinene så går det egentlig ganske greit
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Ser andre har tatt på seg jobben min og allerede vært hundepatruljen!
Gifteklar:0)) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. februar 2008 Nå har det seg sånn at min samboer fikk seg ny jobb, så da blir jeg sittende med alt ansvaret selv, har en baby å ta meg av og ei som er større.Ikke kan jeg ta hunden med ut siden han er alt for sterk for meg og allerede en gang nesten veltet vogna.Eieren mente han skulle bli max 20-25 kilo, men nå er han altså 40.men for all del vi kan jo bare beholde han, så får han det jo sikkert veldig bra.Kunne jo ikke vite at sambo skulle få seg jobb der han knapt er hjemme.
Gifteklar:0)) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. februar 2008 Dessuten er det ingen som klarer å gå i band med han da han er veldig sterk.Har slitt sund kjetting tre ganger.Er det ikke da bedre at han får seg et hjem der han får det bedre?
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Men så lær nå den hunden å gå pent i bånd da! Det skal være fullt mulig å lære en hund det på noen uker altså.
nettie med 4 små Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Jeg er født og oppvokst med Rottweiler. Hatt hannhund som har veid nærmere 60 kg, ikke noe problem med litt kustus.... Dressurkurs kan være løsningen?
Økologisk_knekkebrød Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 I en optimal verden hadde ingen skaffet seg dyr før de visste nøyaktig hvordan livet kom til å bli framover, og hvordan det er å ha et slikt ansvar, men slik er det dessverre ikke. Skulle ønske flere kunne innse at de ikke har mulighet til å gi hunden det livet den fortjener, og faktisk gjør noe med det, slik HI. Det er nok mange hunder som burde vært omplassert. Eller er det bedre at hunden ikke får den oppmerksomheten den bør, bare for å unngå omplassering? Alle bør tenke GRUNDIG gjennom hva de går til før de skaffer seg dyr, og gjøre det de kan for å å ting til å fungere, men når det ikke går kan omplassering faktisk være en god løsning.
LizzyG Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Hva med å heller gå et hverdagslydighetskurs? Dere burde tenkt mer over om dere hadde tid til han før dere kjøpte han! Dere visste jo at det kom en baby.
Gifteklar:0)) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 24. februar 2008 Ja men nå kan ikke vi ha hunden lenger, har jo ikke lyst, men vet den får det bedre hos en annen familie.og da velger vi å gjøre det.Er ikke bare det at vi ikke har tid til den, er mye annet og.
Surrehaude med to tette Skrevet 24. februar 2008 #19 Skrevet 24. februar 2008 Ser at mange gir bort hundene sine når de er rundt samme alder som deres. Fra 7 mnd opptil 1 1/2 virker det som det er flest hunder som trenger nye hjem.Jeg har hatt endel hunder og jeg merker det hver gang at den alderen der er pyton. Bruk tid på kustus og trening så får du en super hund.Om du ikke klarer å handtere han prøv å kjøp en grime, alla gentle leader så klarer du det fint. Vi har to hunder, mannen min jobber mye men de får likevel det de trenger og jeg må lufte de hver sin gang grunnet at den ynsgte har hd og kan ikke gå like langt eller herje slik som den voksne kan. Du klarer det om du vil.. om det ikke er andre grunner til at du vil gi den vekk da. Jeg hadde søkt etter luftehjelp jeg så hadde jeg klart å beholde den.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #20 Skrevet 24. februar 2008 Så slemme dere er! Jeg er slett ikke uenige med dere over her, men alt avhenger jo av formuleringer her inne. Jeg har omplassert våre hundejente her inne jeg, hun har fått et fabelaktig godt hjem hos en annen dibber med familie. Men jeg fremla problemet på en annen måte, men skrev helt klart også at TID var mye av greia. For det ER det. Man skal ha tid til kos, tur, pleie, og oppmerksomhet og noen ganger faller det i fisk og blir ikke som man har planlagt. Svarene jeg fikk når jeg skrev om det samme var hvor leit det var og lykke til osv. Også da dette fantastiske mennesket som sa ; Vi vil ha henne! Skjerpings jenter, hun veit nok allerede det som var så forbanna viktig for dere å få fortalt henne allerede. At slikt tenker man på FØR man får seg syr. Men nå har hun da dette dyret, skal det da gå for lut og kaldt vann i stedet for å kunne få et godt hjem? Frodi DERE mener hun skulle tenkt seg om for et år siden. Give me a break a. Tror nemlig ikke det er det dere vil frem til heller.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 Må nok dessverre signere de overnevnte her. Det er flott at du gir bort hunden og lar den få sjanse istedenfor å avlive den, men det er trist at hunden må bort uansett. Jeg mener at man ikke bør få seg et dyr som krever et så stort ansvar før man er hundre prosent sikker på at avgjørelsen vil være den rette i 10år fremover, minst. Å gi bort hunden er det letteste alternativet. I din situasjon. Du ser ikke mulighetene, du ser bare problemene. Trist, men sant. Familien min har en schæfer, veier ca 48kg. En hannhund, utrolig sterk. ++ Vært mye negativt med han, men man må stå på og ikke gi opp!! Man må finne løsninger, kurs ++ Trist å se at folk ikke gidder lenger. Folk tar så altfor lett på dyra sine.
Kjukka Skrevet 24. februar 2008 #22 Skrevet 24. februar 2008 Tror du at noen andre vil overta hunden din? Og iallefall her inne, de fleste har vel barn og barnevogner... jeg vil iallefall ikke ha en slik hund...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #23 Skrevet 24. februar 2008 wow her var det mye pepper¨å få. Livssituasjon og familiesituasjon kan endre seg slik at man faktisk må gi bort dyra sine. Da er det fint at man forsøker å finne et nytt fint hjem til de. De fleste hunder tåler å bli omplassert, og mange ønsker seg en hund som er over valpestadiget. Synes det er bra at du velger å omplassere hunden i stedet for at den skal få for lite tid og oppmerksomhet fra dere.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. februar 2008 #24 Skrevet 24. februar 2008 Sambo hadde en hund når han traff meg. Når han skaffet seg denne hunden, så var situasjonen hans sånn at han hadde tid til hunden hele tida, når han ikke var på jobb. Han fikk turer på morgen og ettermiddag, og lekte masse med andre hunder. Sambo hadde all tid i verden til han! Så ble vi sammen, flytta langt vekk fra jobben til sambo, som gjør at sambo nå har reist på jobb kl 5 på morningen, og vært hjemme igjen kl 17. Så kom lillebror i hus, sambo står opp med han, og leverer snuppa i bhg. Han er hjemme kl 17.30.. Bikkja har det IKKE bra under disse forholda, JEG har ikke lyst og ha hund i det hele tatt, så det er opp til sambo og omplassere den, ikke meg! HI spør om noen kunne tenke seg og gi hunden dems et bra hjem, hun ber ikke om hets fra dere. Jeg tror ikke at barn var i sambos fantasi engang når han kjøpte hund, men det er ikke hundens skyld!
Trulte76 Skrevet 24. februar 2008 #25 Skrevet 24. februar 2008 nå skriver du jo dere ikke har LYST å ha den lengre..javel? Skaffe hund, har den noe mnd..nei har ikke lyst å ha den lengre.. Hadde du hatt en bedre grunn en dette har jeg forstått deg altså..men ikke pga det du skriver..dere skulle aldri fått tak i hun i første omgang..håper dere har lært. Stakkar liten hund..ingen sympati med meg iallefall p.s jeg er oppvokse med hunder så jeg vet hvordan det er å ha en hun..og man kvitter seg ikke med et familie medl sånn uten videre fordi man ikke har lyst å ha den lengre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå