Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Som helst ikke er Anne B. Ragde eller Unni Lindell... Kanskje litt eldre litteratur? Litt tung, hvor man må tenke mye, men på samme tid veldig fin, og ja - sånn man reflekterer over kanskje.... Gjerne på engelsk - helst på engelsk. Noen med gode forslag?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 på ingen måte tungt og krever heller ikke mye tenking. men apselutt en god bok er: DOPPLER AV ERLEND LOE jeg digger den mannen
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg leser for øyeblikket The corrections av Jonathan Franzen, virkelig ikke så værst
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg liker ikke Loe overhodet;-) Hehe.. Men takk uansett!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Ok, leste plot summary nå, og den virker en smule... overdrevet...? Eller er den virkelig god...? Gjerne noe litt troverdig, og samtidig ikke sånn aaaltfor merkelig heller, kanskje. Eller vet ikke.
Gjest -<<- Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Ikke så mye gammelt, men litt. Ikke nødvendigvis tung, men kan godt reflekteres over. Ariel Dorfman: The Nanny and the Iceberg Helen DeWitt: The Last Samurai Marjane Satrapi: Persepolis Salman Rushdie: The Ground Beneath Her Feet Audrey Niffenegger: The Time Traveler's Wife Johan Borgen: Lillelord-trilogien (Lillelord, De mørke kildene, Vi har ham nå) Jens Bjørneboe: Bestialitetens historie (Frihetens øyeblikk, Kruttårnet, Stillheten) Alice Walker: The Color Purple Rohinton Mistry: Balansekunst Zora Neale Hurston: Their Eyes Were Watching God Don DeLillo: White Noise Knut Hamsun: Markens grøde
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Har lest flere av bøkene du nevner her. Men White Noise har jeg egentlig vurdert å lese før, men aldri kommet så langt... The Color Purple er forresten en av mine yndlingsbøker. Men White Noise, kanskje jeg skal gi den et forsøk da:) Takk, og flere tips mottas med glede:)
Gjest -<<- Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Mange som liker the Color Purple liker også Toni Morrison, så mulig det kunne være noe. Jeg kan'ke fordra Morrison, men synes Zora Neale Hurston er i sjangeren. På en måte Rubyfruit Jungle av Rita Mae Brown også - det skulle man virkelig ikke trodd fra noen som heter Rita Mae.
Hææ? Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Knut Hamsun: "Børn av tiden" og "Segelfoss by". De beste bøkene hans etter min mening. Ellers liker jeg alt av John Irwing, "En bønn for Owen Meany" er en favoritt der. Charles Dickens- "Pickwick klubben"
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Toni Morrison - har lest Song of Solomon - og den falt absolutt ikke i smak for min del. Så jeg ser ikke for meg at videre verker kommer til å imponere meg betydelig, men, kanskje. Med andre ord anbefler du Rubyfruit Jungle, en overasskende god bok av en ved et ganske så fintlydende navn - Rita Mae? Trenger GODE bøker. Er lei av å lese, tja, dårlige.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Jeg liker Hamsun, men synes fortsatt den ganske så enkle Victoria er og forblir hans beste bok:) Har vel egentlig lest det meste av han og. Ellers skal jeg sjekke ut de andre bøkene, tror ikke jeg har lest de, såfremt de ikke har en helt annen tittel på engelsk. Takk igjen.
prebs Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 "Trolldomsfjellet" av Thomas Mann- fantastisk bok!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Jeg liker godt det meste fra Milan Kundera.
Willemo Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Holder på med en usansynlig teit bok nå, som kan styres unna. Han, hund og henne i New York. Tittelen sier vel sitt. Men jeg har en tvang med at alt som påbegynnes må leses. Kjøpte ikke boka selv ass.
Huldretuss Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Sandemose, Mykle, Solstad,og Hobæk Haff er noen av forfatterne jeg vil anbefale.
Huldretuss Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Men de er på norsk da, men verdt å lese likevel :-) Balansekunst som pila anbefaler er fantastisk bra!
6Ymamma Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Et glass melk takk av Herbjørg Wassmo, det er en bok man ikke klarer å legge fra seg!!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #18 Skrevet 24. februar 2008 Alle bøkene av Ayn Rand, Anthem, the Fountainhead, Atlas Shrugged er bra. Av norske er Sigurd Hoel bra, Alexander Kielland og Angnar Mykle liker jeg også.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #19 Skrevet 24. februar 2008 Snow flower and the secret fan, Lisa See Tokyo, Mo Hayder The Thirteenth tale, Diane Setterfield Ute, Natsui Kirino The Meaning of Night, Michael Cox Sjefer fra helvete, Rosetta Sten Penetrering, Unni Drougge Det var de jeg kom på i farten...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #20 Skrevet 24. februar 2008 Grr, fikk ikke med meg hele tittelen på den ene... The meaning of night : a confession, Michael Cox
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 White Noise er et makkverk av en bok. Virkelig ikke noe for meg. Men kanskje for deg... Skal til å lese Libra av DeLilo nå (pensum) håper den faller mer i smak.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #22 Skrevet 24. februar 2008 Sula av Morrison er ikke så ille da, men absolut ikke en favoritbok.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #23 Skrevet 24. februar 2008 Ikke engeslk da, men Maskeblomstfamilien av Saabye Christensen er Møkkbra! Men så er jeg av den mening at alt av ham er møkkbra da;)
Syrin84 Skrevet 24. februar 2008 #24 Skrevet 24. februar 2008 ja, jeg syns halvbroren er den beste.. lurer på å lese den igjen! saabye christensen - alle stieg larsson - menn som hater kvinner skram - constance ring og forrådt colett - Amtmandens Døttre agatha christie - and then there were none fossum - de gales hus loe- tatt av kvinnen.. (filmen var dårlig) hmm.. jeg høvler over det meste, husker ikke halvparten en gang. jeg vet ihvertfall hva jeg IKKE kan anbefale.. margit sandemoe! baah
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #25 Skrevet 24. februar 2008 Hehe, ikke lest en eneste av de bøkene dine Olga:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå