Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hvorfor er det alltid mye mindre i balsam flaska? Det irriterer meg noe veldig.. bruker alltid mer balsam enn shampoo, ergo blir alltid balsamen tom først og når man da vil bytte merke så blir det masse skvetter igjen..
babygullz <3 vilde Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hvorfor bruker du så mye balsam da? Det skal ikke være nødvendig å bruke mer balsam enn shampo, og faktisk er for mye balsam også skadelig for håret ditt. Bruk mindre balsam da, så unngår du disse "skvettene" når du skal bytte merke..
SOMMERSMILET Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Hei . Du skal absolutt ikke bruke så mye balsam.Hvis du bruker frisør produkter så kan du nesten bruke 1,5 flaske shampoo 1 flaske balsam.enn butikkprodukter og MYE bedre:-) Frisørprodukter er mye drøyere oBalsam er ikke skadelig for håret i mengder men ikke nødvendig med for mye. Hvis du føler at du må ta så mye for og få over alt på håret råder jeg deg heller og ha en stor kam i dusjen som du da kan gre og da får fordelt det gjennom håret. Klem fra frøken frisør:-)
babygullz <3 vilde Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 unnskyld da frøken frisør, men er ikke det litt misvisende å si at for mye balsam IKKE er skadelig for håret? Det er absolutt IKKE bra for håret, og heller ikke for hodebunn. Hilsen Frøken "Oppvokst i frisør og hudpleiesalong"
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Sitter ikke å måler, men får ofte ut mer balsam en shampo, snakker ikke store mengder.. men når flaskene i tillegg skiller endel i volum så blir det rimelig skeiv fordeling.. Har aldri problemer med hverken hodebunn eller hår.. Frisørene skryter alltid av håret mitt.. tror nok det finnes mye annet som er mer skadelig.. som masse styling produkter og masse føning...
SOMMERSMILET Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Stemmer det.. Husk varmebeskyttende prod:-)
togutter-08og10 Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Hårtypen er jo veldig forskjellig fra hår til hår da. Ikke alle som har tynt nordisk fint hår. Jeg har veldig tjukt hår, tørt og langt (nesten til puppene foran). Jeg har aldri hatt fett hår, og trenger ikke vaske det mer enn en til to ganger i uka. Jeg bruker alltid frisørshampoo og balsam og hårkur. For tiden bruker jeg redken smooth down, det er den med mest fett i. jeg har ikke sjangse i havet fo å greie å gre ut håret om jeg skulle bruke like lite balsam som det blir anbefalt. Jeg må bruke, balsam, hårkur og en spray til å ta i etterpå for i det hele tatt å kunne gre igjennom håret. Ja, jeg har prøvd mange merker, Kerastace, joico, KMS etc.. Men har funnet ut at edken fungerer best. Mitt råd til deg er å kjøpe en hårkur i samme serie så kan du variere med balsam og hårkur, da ender de opp tomme nesten samtidgig hvertfall.
yvve73 Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Vet om noen som alltid vasker håret to ganger også. Har aldri gjort det selv, og aner ikke om det i det hele tatt er nødvendig. Jeg bruker stort sett like mye balsam som shampo selv, og den serien jeg bruker, så er flaskene like store. Bruker alltid å smøre balsamen godt ut i hendene før jeg har det i håret. Og så trenger man vel ikke å ha balsam helt inn til hodebunnen?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 For mye balsam er IKKE skadelig for håret nei. Virker som noe piss en frisør kan si for å spare på balsamen. Det eneste som kan skje er at håret blir for flatt og tungt pga for mye fettstoff. Jeg bruker også mer balsam enn sjampo siden for mye sjampo tørker ut håret mitt.
SOMMERSMILET Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Det var jammen dumt og si. Hvis jeg ikke hadde faktisk brydd meg om at dere bruker det rett så hadde jeg jo sagt at dere måtte bruke masse kun for og få dere til og kjøpe oftere av oss. Når jeg sier at det ikke er skadelig tenker jeg selvsagt ikke på om det tynger men og det faktisk ØDELEGGER håret deres. Sliter og herper det betyr det. Hvis det blir tungt og fett så burde du bytte til noe so faktisk funker på håret ditt.
SOMMERSMILET Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Da vil jeg gjerne at du skal si hvordan det er skadelig for håret siden du har vokst opp i en salong. Jeg jobber med det hver dag og jeg svarte ikke på det hu spurte om for og være slem. Er vel litt greit at de som faktsk jobber med det kan svare. Hvorfor prøver du og krangle med alle, så at det mange som syns du gjør det.Går vel an og skrive et svar uten at noen uansett skal gjøre det om til en krangel.
Mojo med trollungen Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Jeg skjønner ikke jeg, shampo flaska mi er alltid tom leeeeeenge før balsamen, så jeg har sånn 20 halve balsam flasker av forskjellige merker hehe..
SOMMERSMILET Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Hehe hørtes mer riktig ut ja. Skjønner at mange sier det blir tungt etter de har brukt balsam. Ikke så rart om du bruker halve flaska:-)
Turid Laila Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Syns det er helt greit med forskjell på de jeg, da blir de tomme omtrent likt. Sjampo brukes jo i hele håret, balsamen kun i lengdene og ikke i hodebunnen.
togutter-08og10 Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 Mitt hår har aldri blitt tungt etter bruk at balsam.. Jeg har veldig tørt hår da og umulig å gre gjennom uten en stor mengde. Men kanskjedu som er frisør kan anbefale en shampoo og balsam som en som meg med veldig tjukt og tørt hår kan bruke lite balsam av og ikke trenge hårkur? Bruker aldri stylingprodukter annet enn litt spray i luggen.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 SKADELIG DU!! Ja nå har jeg hørt det og. Kan du gå litt nermere inn på det? Jeg jobber i wella og vil GJERNE vite mer om den tydeligvis missvisende info til våre kunder.
SOMMERSMILET Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Vet ikke om du spurte sarkastisk, men svarer forde:-) Hårkur er noe du absolutt burde bruke en gang i blandt. En kur gå jo inn i håret ditt og reparere innenfra og ut. Jeg ville anbefale deg Redken produkter om du ikke har prøvd det før. Enten smooth down el moisture serien. Kjempe fine og drøye produkter.
SOMMERSMILET Skrevet 25. februar 2008 #18 Skrevet 25. februar 2008 Anonym 21:42 Hvem henviser du til med meld??
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Tror kanskje spørsmålet var til "Frøken Oppvokst i frisør og hudpleiesalong", men tar kanskje feil. Det var hun som skrev at det var så skadelig ihvertfall.
SOMMERSMILET Skrevet 25. februar 2008 #21 Skrevet 25. februar 2008 babyhåp(mjuliguttimagen) Så nå at du tidligere har svart at du bruker smooth down, syns du den fungerer eller?? Skjønner det at noen må bruke mer balsam for at det skal klares og fordeles, men mesteparten av folk bruker mer enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #22 Skrevet 25. februar 2008 spørsmålet var til frøken oppvokst i salong;)
babygullz <3 vilde Skrevet 26. februar 2008 #24 Skrevet 26. februar 2008 Skadelig var kanskje feil ord å bruke, men det er ihvertfall IKKE bra, for mye balsam i HÅRET gjør håret tung og flatt, gjerne fort fett, balsam i HODEBUNN gjør det samme, og kan ødelegge "pusten" for hårrøttene.
SOMMERSMILET Skrevet 26. februar 2008 #25 Skrevet 26. februar 2008 Det stemmer det!! Og det ble sagt for lenge siden,men du måtte jo diskutere noe som likevell var sant. Det var poenget lengre opp på siden!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå