Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Man trenger ikke å stresse over å ha spist opp smågodtposen! Siden jeg veier mye og trener mye så trenger faktisk kroppen ganske mange kalorier for å holde vekta. I motsetning til de som er 160 og veier 45 kilo.. de får bul på magen så fort de spiser litt for mye pasta eller en bolle med vaniljekrem.. Nå skal jeg på spinning og dermed har jeg et pent kaloriunderskudd som jeg kan kose meg med i kveld! Flere som meg som er glad for at de har tapt kampen mot kroppshysteriet? Jeg har endelig fått fred. Nå kan jeg spise frukt og grønnsaker uten å tenke på det som slankemat. Og sjokolade uten å tenke på det som fy. Livskvalitet.. God Helg!
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Fint for deg, men burde man egentlig ikke generelt tenke på at det ikke er bra å spise en god smågodtpose? Kroppen din trenger kalorier - jo'a... Men den trenger vel ikke akkurat massevis av godteri? Tape en kamp mot kroppshysteriet? Har du ikke vunnet en, sett at du er fornøyd - og det er da slik du fremstiller det. Jeg spiser og har alltid spist frukt og grønnsaker fordi jeg synes det er godt - ikke fordi jeg ser på det som slankemat. Og bevisst spiser jeg ikke smågodtposen eller sjokoladen fordi det faktisk er fy - og ikke godt for kroppen. Livskvalitet:)!!! Jaujau, god helg!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Jeg synes uedenlig synd på folk som ikke kan kose seg med ting, det være seg mat eller opplevelser uten å hele tiden veie det opp mot om det er sunt eller usunt. For min og mange andres del dreier det seg om frihet og livskvalitet. Det er nok mange ting en gjør i løpet av dagen som ikke er direkte sunt. Men så lenge man koser seg med det og har en balanse hvos man lar kroppen styre det hele, ja da får man det mye bedre med seg selv. Det tristeste jeg vet er jenter som sitter med en pakke sukkerfri pastiller på kino.. (et eksempel bare) Anbefaler denne siden: www.intuitiveeating.com
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Siklerotte- Røyker ikke du? Tror det er mye bedre med litt godteri enn den røyken din.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Jeg fant ikke logikk i noe av dette innlegget!!... Dersom du er TYNN kan du unne deg litt ekstra fordi en ikke blir feit av 2-3 kilo ekstra. Er du feit blir du bare feitere med 3 kilo ekstra! Synes også du skal tenke på helsa di, ikke bare det at du kan unne deg noe ekstra for skaden har allerede skjedd!!
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Bedre med godteri enn røyk? Joda. Men det er også bedre med ikke godteri, enn noe godteri. Jeg røyker ikke med god samvittighet, og synes heller ingen bør spise flust av usunne ting - som godteri, men god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 En som veier mer kan spise flere kalorier enn en som veier lite, og ikke gå opp i vekt. Jeg fant masse logikk i HIs inlegg jeg...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Jeg fikk ikke ut av HIs innlegg at det var snakk om flust med godteri, eller godteri hver dag.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Åh...mens vi er inne på det med godteri...nå husker jeg at jeg har en snickers i veska mi.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Hvorfor er det trist å se jenter som sitter med en pakke sukkerfri pastiller på kino f.eks? Det er jo et personlig valg. Synes ikke det er det grann trist å ikke spise masse godteri. Taper ikke på det et sekund. Er heller trist å tenke at mat er kos og det man trenger for å kose seg.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Hadde du hatt så dårlig samvittighet for røyken så hadde du slutta! En liten unge som deg har ikke røyket lenge nok til at det skulle vært et problem.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Allikevel mener jeg at det er helt idiotisk å gå å trene, for så å tenke at nå fortjener jeg en sjokolade f.eks. Men det er min personlige mening. Synes røyk er like tåpelig - om ikke ennå mer, og skulle gjerne klart å slutte.
OsloMor Skrevet 23. februar 2008 #13 Skrevet 23. februar 2008 En overvektig har mye større sjanse til å få hjerte- og karsykdommer, diabetes og andre artige ting. Det er ikke bare det som synes som er ille, det er mye verre det som er på innsiden (les:tette blodårer). Sånn sett er det MYE artigere å spise sukkerfrie pastiller og være tynn, logikken til H.I. er jo at "skaden er allerede skjedd, så hva galt kan skje som ikke allerede har skjedd", merkelig synes jeg. PS: Ikke alle som liker å dytte i seg mettet fett og raffinert sukker heller. DS.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 Har røyket fast siden jeg var 12 år gammel. Det vil si at jeg har røyket fast i over 6 år. Så joda, det er er problem.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #15 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er ikke så sikker på om sukkererstatningene i sukkerfritt "godteri" og saft osv er så veldig sunt det heller. Bedre å unne seg litt innimellom, men selvsagt alt med måte.
prekæs Skrevet 23. februar 2008 #16 Skrevet 23. februar 2008 Er det kroppshysteri å være slank? Det visste jeg faktisk ikke. Gi noen av dagens unge tjue år på seg og begrepet "feite førtiåringer" vil virkelig ha fått en mening. Vet forresten godt hvor slitsomt det var å veie nesten tjue kg mer. Som høygravid med sistemann, og er vel i grunnen litt glad for at ikke kroppen og hjertet mitt skal belastes med det for resten av livet...som da muligens ville blitt noe kortere....med slitasje på muskler og ledd...og høyt blodtrykk og høyt kolestrol...og problem med å holde følge med yngstemann.
ScaryMama Skrevet 23. februar 2008 #17 Skrevet 23. februar 2008 6 år bare? Jeg sluttet etter å ha røyket i 14 år, og det var ikke noe problem:) Men nå blander jeg meg ut av denne diskusjonen...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #18 Skrevet 23. februar 2008 Det er sant det. Når jeg spiser mye, buler magen min ut. Ser gravid ut. Men når maten er fordøyd, går den tilbake til det normale
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #19 Skrevet 23. februar 2008 En som er krafig kan være MYE sunnere enn en som er tynn. Dette er ikke svart / hvit.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #20 Skrevet 23. februar 2008 Ja Kozy, 6 år "bare". Klart det fint går an å slutte, men det fins alltid faktorer som gjør at det ikke blir like enkelt;-)
ScaryMama Skrevet 23. februar 2008 #21 Skrevet 23. februar 2008 Ja, det finnes alltid unnskyldninger som gjør at det ikke er enkelt...
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #22 Skrevet 23. februar 2008 Nemlig:) Hadde det vært enkelt hadde jeg sluttet for lengst. Jeg tror ikke jeg er kul akkurat.
ScaryMama Skrevet 23. februar 2008 #23 Skrevet 23. februar 2008 Ha ha, nei regnet med at du hadde kommet over det stadiet lizm;)
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #24 Skrevet 23. februar 2008 Hehehe.... Bare akkurat nesten;-D! neida;-)
ScaryMama Skrevet 23. februar 2008 #25 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er ikke tynn, men magen min buler også ut etter at jeg har spist... Gjør den ikke det hos alle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå