Gå til innhold

Hva tenker dere i forhold til amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om flere og flere som velger å kutte ut ammingen med en gang og begynn rett på¨morsmelkerstatning...Føler meg nesten gammeldags når jeg sier at jeg vil amme så lenge som mulig osv...

Jeg vet jo at enkelte har problemer med ammingen og at det blir et slit for dem...men at de som faktisk har "nok" melk velger å ikke amme skjønner jeg ikke helt...selv om jeg respekterer deres beslutninger da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok flere her inne for amming...

Har ikke sett noen til dags dato som er mot amming...

Skrevet

jeg tenker at jeg vil amme så lenge som mulig:)

Skrevet

Jeg skal amme så lenge det er mulig ihvertfall! :)

Skrevet

Jeg vil gjerne amme så lenge som mulig og håper at jeg får det til.

Skrevet

Jeg har planer om å amme til jeg begynner å jobbe igjen. Men, har tenkt å kjøpe pumpe så far kan gi mat også. Kommer også til å kjøpe erstatning for å ha med ut og sånn. Aner ikke hvordan rutinene kommer til å bli da dette er min første. Men, dette er tankene jeg har gjort meg opp rundt amming for min del.

Skrevet

Håper og tror jeg kan amme lengre enn forrige gang, da sluttet tutta å ta til seg melken etter noen uker. Hun drakk i 5 min. og så sovnet hun ved puppen. Ikke lett for en førstegangs å vite hvor mye hun fikk i seg....

Begynte å mikse med tillegg, men sluttet helt å amme da hun var 4 måneder, da hadde hun null interesse for puppen, og eg klarte ikke å holde oppe produksjonen-pumpet meg ofte til blods.

Så nå sitter jeg bare her og venter på gutten vår- han er gjerne mer interessert i pupp- det er jo de fleste hankjønn :-)

Skrevet

Jeg tenker iallefall å fullamme til barnet er 6 mnd,.. Da begynner jeg med grøt i tillegg...

Skrevet

Jeg er ganske avslappet til det. Ammet ikke nr 1 og 2 så veldig lenge. Nr 1 pga at han var dårlig til å suge og fikk kolikksmerter av dette. Disse forsvant med flaske. Ble da pumping til melka forsvant. Nr2 ammet jeg i 3 mnd og da forsvant melka. Har 2 friske barn som så og si aldri har vært syk, fordi om de er vokst opp på mme, så dette tar jeg akkurat som det kommer.

Skrevet

Jeg kommer til¨å amme lillegutt i magen så lenge jeg kan. Jeg ammet storebroren til han var ca 11 mnd men måtte dessverre slutte da fordi jeg måtte i jobb igjen. Jeg kan ikke heldt skjønne at de som får melk ikke ammer men det er jo noe jeg ikke har noe med da. Men at mors melk er for ungens beste er det ingen tvil om.

Skrevet

Jeg håper jeg klarer å amme så lenge så mulig. Klarte å full amme i 4 mnd med nr 1. pga jeg har brystredusert i 2000 så er det bare 60 % sjanse til at jeg kan amme. Men jeg ber til gudene at jeg må få det til.. Håper det blir litt lettere nå.

Skrevet

Kommer til å amme så lenge jeg har melk, og så lenge vesla vil ha. Ammet i 9 mnd sist gang, men måtte suplere mer og mer med mme i slutten. Kommer til å pumpe meg i tillegg viss jeg har overskudd av melk, slik at jeg kan komme meg litt ut uten beibien. Kommer nok også til å ha mme i hus, var ikke alltid jeg hadde nok overskudd av mm til å få spart opp så mye til barnevakt.

Skrevet

Jeg ammet første til hun var litt over 1 år og håper å amme neste minst like lenge.

Skrevet

Ser at flertallet er for amming:) Da jeg ammet datteren min ble hun aldri skikkelig god og mett...hun sovnet ved brystet etter en liten stund,og da jeg skulle legge henne i vuggen våknet hun og ville drikke mer...kunne sitte i opp til 2 timer og amme, og det var utrolig tidkrevende. Jeg vet ikke om melken var nærende nok. Er det noe en kan gjøre for å sørge for at melken blir skikkelig næringsrik?

Skrevet

Blant mine bekjente virker det som de som ikke klarte å kutte ut røyken før eller når de ble gravide, heller ikke ammet spesielt lenge. Det er de samme som har vært litt sløve i forhold til utdannelse, jobb o.l.

Mens de mer 'pliktoppfyllende' har hatt mindre problemer med amminga.

Tror det har mye med holdning å gjøre. Har en lett for å gi opp, så gjør en det litt for fort..

Skrevet

jeg har alltid ammet mine..nr 1 til 7 mnd og nr 2 til 9,5 mnd..

Skal amme denne gangen også MEN jeg skal venne den til flaske med engang..for jeg har migrene, og orker bare ikke gå igjennom det enda engang å ha migrene i 2-3 dager uten å kunne ta medisin..var veldig plaget 1 trimester med migrene også..og det er slitsomt uten medisin..

Har ikke gjort sånn før med de andre to, har bare slete meg igjennom dagene med migrene..men nå trur jeg fakitsk jeg skal heller ta medisin og vente 24 timer med å amme..og heller gi flaske..

Bli kvitt den med engang istedet for å være veldig redusert i 2-3 dager..hver migrene anfall som kan komme 1-2 ganger i mnd.

Så håper det vil fungere å amme og gi flaske inni mellom..

De to andre tok ikke flaske, for jeg vente ikke de til de flaske..og når jeg først prøvde nektet de..så nå skal jeg vende til flakse med engang!!

Får folk bare si hva de vil..trur babyen har det bedre med ei "frisk" mor enn ei mor som knapt greier å ta seg av den de 2-3 dagene det pågår..har også en mann på sjøen, så må jo klare meg selv når han er borte..

Men ellers skal jeg amme så lenge ungen vil ha pupp..popp til året da..da synes jeg det er lenge nok :)

Skrevet

"Mens de mer 'pliktoppfyllende' har hatt mindre problemer med amminga.

Tror det har mye med holdning å gjøre. Har en lett for å gi opp, så gjør en det litt for fort.. "

må si at jeg syns det er ett litt drøyt utsagn å komme med. Syns ikke det er bra å påstå at de som ikke får til ammingen ikke er pliktoppfyllende nok og har dårlig holdning. Det finnes like mange grunner til å ikke amme som det finnes mødre som ikke gjør det. Føler selv at slike utsagn bare forsterker det ammepresset som er der ute.

Selv skal jeg prøve å amme så lenge som mulig, men jeg kommer til gå over til flaske hvis det ikke funker. Vil heller at barnet mitt skal ha en opplagt og lykkelig mor enn en som sliter seg ut på amming som ikke funker optimalt.

Min lille nevø har fått flaske fra dag 1, han er frisk og rask, aldri syk og veldig harmonisk.

Skrevet

Ja. Kanskje litt drøyt utsagn, men det er nå likevel sånn det ser ut blant de mine bekjente. :o)

Ingen forskning lagt ned på dette her i gården...

Skrevet

Reagerte også på det utsagnet der.

Første gang regnet jeg med at amminga ville gå greit. Men det var smertefullt både under og mellom måltidene. Ble mange tårer og ei vanvittig frustrert og deprimert mamma de første to-tre månedene. Ble bedre etter hvert, heldigvis. Men jeg vet hva ammeproblemer er. Tro meg.

Presset meg selv til å holde ut, men vet sannelig ikke om jeg kommer til å gjøre det denne gangen. Blir det like ille nå, vet jeg ikke om det er verdt det. Og jeg har fullført høyere utdanning, har en brukbar jobb og har verken drukket eller røyka under svangerskapet. ;-)

Skrevet

Her ammes det, men ikke koste hva det koste vil. Skal ikke slite meg ut like mye denne gangen, for det er det ikke verdt.

Skrevet

jeg fikk til ammingen veldig godt og alt gikk greit men så ville jeg også at hun skulle ha flaske fordi hun begynte å tulle så mye slik at jeg måtte amme HELE tiden..Så ville hun bare ha den ene puppen(to mnd gammel) Etter det ville hun bare ha flaska så jeg vet ikke helt om jeg vil prøve flaska før det er nødvendig denne gangen. hun likte bedre flaska for da ble hun mett fort. hun har igrunn aldri hatt tolmodighet til å spise å slappe av..

min svigermor har ikke ammet noen av sine barn fordi hun har ikke hatt melk..sunne å friske hele hurven!!

Det er på ingen måte svart hvitt (amme eller ikke amme) Alle vil vel prøve i utgangspunktet også blir det hele satt sammen av vanvittig mange små episoder (rundt fødsel og familieliv, helse) Hadde alt vert optimalt og en perfekt verden ville nok alle ha amma..

Skrevet

Merkelig at mange du kjenner sier det. Har faktisk ALDRI hørt det. (bortsett fra ei som har silikon og insisterer på det er tull når legen og jordmor som mener amming er trygt) De fleste vil gjerne få til amminga. Det gjorde ikke jeg sist og det var skikkelig bittert at det ikke gikk. Drømte om det om natta og hadde dårlig samvittighet ovenfor sønnen min lenge. Denne gangen SKAL jeg amme uansett. Har allerede vært hos ammehjelper og aliert meg med erfarne mammaer for gode råd. Det var absolutt verdt tiden. Mye mer sikker på at jeg skal få det til nå. :)

Skrevet

2 timers ammeøkter er faktisk helt vanlig de første mnd, ja faktisk ikke uvanlig hele den tiden man fullammer.

Skrevet

Vårunge; det synes jeg faktisk var veldig fordømmende, frekt og litt idiotisk sagt. Du kan ikke ha mange bekjente med barn. Har med holdning å gjøre fakisk. Dette har du tydeligvis ikke greie på..

Skrevet

Satser på å amme like lenge nå som med førstemann, da fullammet jeg i 6 mnd og fortsatte og amme til hun var 16-17 mnd.

Og det var mye strev i starten, såre pupper og dager med puppen ute konstant, men du verden så greit etterhvert å kunne slenge frem puppen og servere et perfekt måltid når som helst og hvor som helst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...