Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #26 Skrevet 22. februar 2008 JEG HAR MER JOBB ENN DEG,SÅ KLAPP IGJEN!!!!!!!! Jobber 100% til vanlig jeg.Er i svangerskapspermisjon nå. Får 2000 i os.Kan jeg for at faren forlot oss? Og kan jeg for at jeg hadde rett på os? Hadde du takket nei du kanskje?Og hvilken jobb har du som greier deg fint med 60% jobb?
nickoline og supermann Skrevet 22. februar 2008 #27 Skrevet 22. februar 2008 Jeg jobber i hjemmetjenesten....
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #28 Skrevet 22. februar 2008 Er vel ikke det at vi synes det er greit å utnytte systemet? Jeg synes ikke det er greit! Men hun drar alle over en kam uten noen forståelse for at noen rett og slett ikke får til å jobbe av diverse grunner, det er derfor norge har dette systemet så de også kan leve selv om de desverre ikke får til å jobbe. Det er jeg glad for, hadde ikke vært særlig gøy å hava på gata fordi man ikke kan jobbe selv om man gjerne skulle ønsket man kunne. Så nei det er ikke greit å utnytte systemet.,men det er ikke slik at vi som ikke jobber gjør akkurat det, vi har en grunn til å ikke kunne jobbe.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #29 Skrevet 22. februar 2008 SOLSTRÅLE: Jeg er helt mutters alene med min 3 åring. Bf er ikke inne i bildet i det hele tatt. Gutten går 100% i bhg, og jeg går på skole hverdag. Hverdag levere og henter jeg han i bhg, for jeg har ingen som kan gjøre det for meg. Alle vennene mine har en jobb eller studere selv dem og, så dem har hvertfall ikke tid. Så...om jeg går ut og finne meg en jobb ved siden av skolen, kan du hente sønnen min i bhg, gå hjem og lage middag til han ta kveldstellen og legge han? Isåfall...om du er interesert....kan du spørre om nicket mitt og sende meg en pm.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #30 Skrevet 22. februar 2008 Eh....who died and made you the boss??
Hannemor Skrevet 22. februar 2008 #31 Skrevet 22. februar 2008 Så fint at du klarer deg så bra. Og i bare 60% stilling. Så stolt du må være. Men da vet jeg jo at nå som jeg endelig fikk jobb, så vil alle mine bekymringer forsvinne. Skal ikke betale konfirmasjon og gi gave som monner, trenger ikke egentlig ny bil og xen finner plutselig ut at han vil betale halvparten av gjelda som han og jeg har. Og så skal man selvfølgelig ikke tenke på at noen faktisk er hjemme fordi dem har barn som trenger det, for alle brudd er ikke like. Jeg har det også bra, for jeg vet at jeg får til det jeg vil. Men jeg liker også å få inn de ekstra pengene jeg har krav på. Alle monner drar som det heter. Og jeg kikker også for å se om noen har fått inn bidrag eller noe anna akstra. Men så er jeg så heldig jeg da at jeg kommer til å tjene bra om noen år. Fordi jeg gikk på skole og fikk alle disse stønadene. Og jeg kan tjene de med god samvittighet, fordi jeg valgte barna fremfor karriere mens barna trang det
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #32 Skrevet 22. februar 2008 Jøss.. Du har et veldig misvisende nick HI. Du burde hett tordensky eller sure_oppgulp.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #33 Skrevet 22. februar 2008 Vi trenger noen ganger sterke meninger og ikke bare fra enkelte som syr puter under armene på folk. Jeg er enig i mye av det hun skriver. Jeg er også enig i at OS som heter "overgangsstønad", noe som ligger i ordet at er til en overgangsfase. Ta utdanning for å få en jobb. Jeg vet ikke om jeg er enig i at den skal brukes til å gå hjemme annet enn de 12 første månedene. Mange hadde kanskje kunnet jobbe litt i helgene? Men det er alles eget valg. Den som syter mest burde kanskje ta seg en liten ekstra jobb?
Solstråle* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #34 Skrevet 23. februar 2008 Hehe... den der var morsom:-)
Solstråle* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #35 Skrevet 23. februar 2008 Himmel og hav så hårsår folk er da. Tydeligvis noen som føler sterk trang til å forsvare/forklare seg her. Hvorfor det?? Snakker selvfølgelig til de som ikke gidder å jobbe og klager over at de ikke har penger og maser igjen og igjen om utbetalingstidspunkt. Men klarte å skape en debatt og det var også hensikten. Er ikke mye rom for egne meninger her..... Man blir jo halshugget med en gang man mener noe som ikke er opplest og vedtatt akseptabelt å mene. Men fint å se at hvertfall noen er våken og ser at det er mange som faktisk utnytter at man har store fordeler som alenemor/far. Man lever ikke fett, men man klarer seg fint uten å gjøre en dritt!! Og bare for å få det på det rene.... Nå jobber jeg 100%, men jobbet 60 og klarte meg fint:-) Og en ting til! Man er ikke nødvendigvis sur fordi om man mener noe annet en deg! Ha en strålende helg:-)
Solstråle* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #36 Skrevet 23. februar 2008 Kan gjerne hjelpe deg jeg:-) Blir imponert av sånne som deg!! Men ikke alle er sånn! Stå på og lykke til:-)
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 23. februar 2008 #38 Skrevet 23. februar 2008 hmm.. for å ta MIN situasjon da: jeg jobbet 3 dager i uka for at vi skulle slippe å ha barna i full barnehage og sfo.. det sier seg selv at jeg ikke tjente mye. saken er at far flytta plutselig 3 mnd før fødsel av femtemann, så nå sitter jeg her med latterlig lite utbetalt i fødselspenger og os.. hun er bare 4 mnd så å bynne å jobbe nå er uaktuelt. ikke alle sitter med rævva full av penger.. heldig du!
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #39 Skrevet 23. februar 2008 Det er noe med måten man formulerer seg på. Jeg har ikke sagt om jeg er enig eller uenig med deg. Jeg konstaterer derimot at jeg synes nicket ditt var misvisende sett i lys av hvordan du skrev hovedinnlegget. Ellers er jeg ikke interessert i hvor mye du jobber eller har jobbet. Selv lever jeg av enkepensjon, men har valgt å studere fulltid så jeg kan forsørge oss på en ok måte senere. Oppfatter deg HI som hårsår som ikke tåler massiv motgang når du legger ut et innlegg med den tonen første innlegget ditt hadde.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #40 Skrevet 23. februar 2008 Helt utrolig hvor hårsår HI er. Vi som også har våre egne meninger, må da få lov til å si ifra når vi er uenige?? Om du såkalt "solstråle" ikke takler det, så tenk litt godt om før du legge inn et innlegg. Og du sier at vi er hårsår, du...tullingen
Solstråle* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #41 Skrevet 23. februar 2008 Joda, selvfølgelig skal du også få ha din mening! Men synes ikke det er greit å gå løs på person fordi om man er uenig!!Har du lest innleggene nedover her?? Hvor finner du at jeg er hårsår??
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #42 Skrevet 23. februar 2008 ....over her skriver du at man faktisk kan se at mange utnytter systemet, hvor ser du det???? kan ikke lese ett eneste innlegg i denne tråden om at noe utnytter noe som helst??!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #43 Skrevet 23. februar 2008 Om du leser ditt eget tråd, så er det personangrep på hver eneste mødre her inne. Tråden din lyser: alle som maser om penger, sitter hjemme og snylter. Du skjenner ikke hver enkelte her inne, og du skjenner ikke situasjonen deres. Hva med å prøve å respektere folk mer? Respekter situasjonen de er i...istedenfor å sitte på din høye hest og roper ut at alle skal skaffe seg jobb. Du er skikkelig patetisk, sunshine. Du ser bare ditt eget liv, og ikke lengre enn det. Du tror at siden du har det så bra, så kan alle andre få det like bra så enkelt. Men enkelt er det ikke. Det er som oftes MYE LETTER SAGT ENN GJORT!!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #44 Skrevet 23. februar 2008 " Men klarte å skape en debatt og det var også hensikten. Er ikke mye rom for egne meninger her..... Man blir jo halshugget med en gang man mener noe som ikke er opplest og vedtatt akseptabelt å mene. " Her var du litt hårsår. Innrømm det, jenta mi
Solstråle* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #45 Skrevet 23. februar 2008 Teline, det var en her oppe som mente hun var bedre fordi hun jobbet 100%. Så da måtte jeg bare opplyse om at det gjør jeg også.... Tåler jeg ikke massiv motgang?? Hvor får du det fra?? Har svart saklig på mye av motgangen jeg! Det første innlegget er for å fange oppmerksomheten og det klarte jeg:-) Skjønner ikke at det er så utrolig vanskelig å forstå at jeg ikke snakker om de som ikke kan jobbe eller som studerer!! Er mange usaklig svar her som bare blir teit. Virker som folk bare hiver seg på en mening fordi alle de andre mener det, uten å lese det som står der.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #46 Skrevet 23. februar 2008 Vet du hva? Livet er slik...og sånn er det bare. I rest my case. Ingen vits i å diskutere dette mer. Komme ingen vei, utenom kanskje å bli litt stygg i kjeften.
Solstråle* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #47 Skrevet 23. februar 2008 Du.... helt alvorlig! Å be folk som ikke studerer og ikke har gode grunner for å ikke jobbe om å komme seg ut i arbeid i stedenfor å sitte her å syte om at de ikke har penger er ikke personangrep kjære deg!! Beklager, men jeg respekterer ikke disse menneskene. Man må gjøre seg fortjent til respekt.. Hele innlegget ditt er både intetsigende og usaklig. Så fint at du opplyser om at jeg ikke kjenner alle her inne. Det visste jeg ikke!
Solstråle* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #48 Skrevet 23. februar 2008 Hehe... Synes du det var hårsår?? Jaja... Til du andre anonym Har ikke ment at folk sitter og utnytter systemet. De har jo rett på pengene. Men synes ikke de har rett til å syte som får så mye uten å gjøre noe....
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #49 Skrevet 23. februar 2008 Herregud...det er det jeg sier. Du skjenner ikke til situasjonen deres, du vet IKKE hvorfor den maser om penger. Eller gjør du det?? Tenkte bare siden du tror at alle som syter om penger sitter hjemme på ræva hele dagen og mottar penger uten noe som helst grunn.. Sef. er det noen som gjør det....Men ingen har gitt deg rett til å leke Gud.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #50 Skrevet 23. februar 2008 Jeg skrev at jeg oppfatter (dvs, strengt tatt skrev jeg kun oppfatter, men meningen var jeg oppfatter). Altså er min oppfatning en helt subjektiv formening og jeg har ikke begrunnet den i noe du konkret har skrevet. Det er kun inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest hele tråden Forøvrig tok jeg ikke ditt første innlegg personlig, da jeg ikke lever av OS, har god nok råd og studerer. Jeg reagerte på tonen i innlegget ditt, og forstår vel ikke helt hvorfor man skal være så provoserende på grensen til det ufine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå