Solstråle* Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hver gang jeg er her inne er tema PENGER!! Når kommer OS?? Hvor mye får jeg? Har jeg rett på bostøtte?? Har dere fått *** på konto? Pengene mine er ikke kommet enno!!! Osv Osv Hvorfor jobber dere ikke? Så har dere nok penger og vel så det!! Begynner å lure på om folk er ekstremt late og tiltaksløse her! Trenger ikke jobbe 100% engang! Jeg jobbet 60% og hadde mer en nok til det jeg trengte og mer til:-) Det finnes jobb for ALLE som vil jobbe i Norge i dag. Kom dere i arbeid og slutt å syte!!!
tonebf Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 det var da voldsomt da.... er ikke alle som sitter på rompa og bare venter på at pengene skal komme inn... selv går jeg på skole sånn at jeg skal få meg en jobb! og du trenger ikke ta alle under en kam her.... ikke alle som syter!!!!! og vis de innleggene plager deg, ikke gå inn på de da!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 ikke en helt heldig dag i dag solstråle? trodde at du hadde litt mere forståelse for at folk ikke levde i sammesitvasjon som deg. det er like mange historer her ute som folk. de fleste som ikke jobber har nok en god grunn til det. som foreksempel at de er i permisjon med små barn... eller at de studerer... hvorfor så sint?
Starchild Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 he he... Noen mennesker tenker ikke så langt de..
Starchild Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 (Altså, da tenker jeg på solstråle) he he
noLadyjustME Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Ke i helsiken bryr du deg me d for?? Kan ikkje folk få spør andre så har det likt? Å der e faktisk folk så e i fødselspermisjon,vente sårt på penger og då hjelpe d ofte å spør nogen andre..Ja,pengane ska komma same dag kver mnd, men av å t føles d vel litt bedre bare av å spør.. E søren meg ikkje mye d går an å skriva her inne før nogen bare måå vri d t noge negativt.. Blir du irriterte av innlegg, så la ver å les di..
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Ærlig talt HI pell deg ned fra den høye hesten og åpne øynene for virkeligheten!! Det er ikke alle som kan jobbe selv om de vil! Du vet ikke historien bak oss her inne så kanskje du burde se bjelken i ditt eget øye sitedet for å se splinten i andres! Og hvorfor noen av oss ikke jobber har du egentlig ikke en dritt med men om du absolutt skal vite det er jeg uføretrygdet fordi jeg ble misbrukt seksuelt i mange mange mange år og har slitt med det i ettertid.. men for all del fy meg som sitter på rumpa og ikke klarer jobbe pga dette.. Nei fy deg som sitter å tror ting uten å vite...
Solstråle* Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2008 For det første - jeg er ikke sint. Vil bare understreke et poeng! Tok litt av med utropstegn ser jeg. For det andre - tonefb, skjære ikke alle under samme kam. Noen har selvfølgelig gode grunner for at de ikke er i jobb, det er en glimrende anledning til å få en utdannelse. Ville ikke valgt noe annet selv. For det tredje - mortgunnar. jeg har forståelse for folk i samme situasjon. Klart det er kjipt å sitte uten penger, men de fleste har en mulighet til å gjøre noe med det! Har desverre ikke forståelse for at folk går hjemme og hever alle slags stønader og klager på at pengene ikke strekker til. De trenger å få seg et spark bak og komme seg opp av godstolen og ut å gjøre noe nyttig!! Jeg har siden jeg ble singel reagert veldig på at hver gang jeg går inn her er det mas om penger i 40% av innleggene. Blir litt lei. Vi kan jo snakke om ting som betyr noe:-) Forstår absolutt ikke hva som er så interressant med å stille de samme spørsmålene hver eneste mnd. Penger penger penger. Jeg sier det igjen: Kom dere i jobb!!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Jøsses så provosert jeg blir av deg solstråle, synes heller du kan pelle deg langt pokkers borti ett eller annet med den ovenfra og ned oppførseln der!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 men om du har det. hva vet du om sitvasjonen til folk? og hva er det som betyr noe som du vil snakke om? plass til mange innlegg her.
hva nå? Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 ok skal svare... jeg jobber 60% og jeg får os også= jeg lurer på når pengene mine kommer for det, hvor mye jeg har krav på= ofte jeg lurer ca på hva jeg har krav på siden jeg jobber kun 60% faktisk så svarer de her inne bedre enn de som sitter på nav.. har pengene deres kommet inn= ønsker jo at pengene skal komme fort som mulig jeg synes ikke at du skal si at vi skal få oss jobb.. jeg jobber like mye som deg men mottar også penger som jeg deler erfaringer med andre om.. synd du skal bli plaget av alle innleggene, men du får hoppe pent over dem eller starte morsomme og interessante temaer, verre er det ikke! god jul!
hva nå? Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 jo, bostøtte får man også når man jobber!!
Solstråle* Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2008 For all del. Det er selvfølgelig mange sjebner. Selv har jeg hatt hjerneblødning og var dømt til et liv i rullestol. Men har kommet meg på bena vedhjelp av mye flaks og god støtte. Sitter absolutt ikke på noe høy hest. Det at det er mange sofaslitere som bare sitter på baken og hever penger VET jeg! Det finnes like mange "unnskyldninger" som det finnes mennesker. Skjønner faktisk ikke at folk vil seg selv så vondt å leve fra hånd til munn når de har mulighet til å gjøre noe med det! Se bjelken i mitt eget?? Jeg jobber jeg, så der er det ikke noe når det gjelder dette. Anbefaler alle andre å gjøre det samme:-) Arbeidsmarkedet er desperat. Det er mulig å få veldig gode ordninger når det gjelder arbeidstid, lønn og for feks deg Tigern som har psykiske ting å slite med. Noen dager er vel bedre enn andre....
Solstråle* Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2008 Jeg vet ikke hvilke situasjoner alle er i. Hvordan skulle jeg vite det. Men jeg vet at uansett hvilke situasjon det er har man to valg: Godta det eller gjøre noe med det! Er mye jeg kunne tenke meg å diskutere, men jeg blir litt oppgitt av alle penge innleggene her. Spesielt de om når pengene kommer eller at pengene ikke strekker til.... Men det er selvfølgelig plass til mange innlegg her, så da får dere diskutere dato og klokkeslett for innbetaling av stønad, mens jeg diskuterer at fler burde kommet seg i jobb!
Solstråle* Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 21. februar 2008 Er greit at man vil vite når man får penger. Men det vat man vel uten at alle må spørre hver mnd. De kommer på faste datoer utenom kanskje jul og sommerferie.... PS: det er en genial link her en plass som pleier å ligge opp fordi det er fler som reagerer på alle penge spørsmålene. Der står ALT du trenger å vite.... God påske:-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Hva når en MÅ jobbe hjemme med barna og ikke har mulighet til å få inn annet enn OS osv? Skal en ansette noen til å ta seg av barna, mens en jobber selv? Dette har ikke med mangel på det vanlige av barnepass å gjøre. Ting er ikke alltid slik de kan bli oppfattet, det skal du vite. Og det har ingenting med syting å gjøre. Vær litt forsiktig i dine uttalelser ang dette.
Lille L Skrevet 22. februar 2008 #17 Skrevet 22. februar 2008 Ehm, jeg hadde gjerne jobbet jeg el gått på skole. Men, problemet er jo barnehageplass da.. Så hvis jeg hadde fått det så peller jeg meg gjerne ut i jobb;)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #18 Skrevet 22. februar 2008 enig med solstråle jeg. Men, jeg er ikke like tøff som henne, å signerer med anonym...
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #19 Skrevet 22. februar 2008 Ja, jøss. Jeg bare dropper resten av fødselspermisjonen for å finne meg en jobb. null problem. Men er enig i at før var det ille med alle trådene som omhandlet det samme, synes det har blitt bedre nå.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #20 Skrevet 22. februar 2008 hørt om dagmamma? Har heller ikke barnehageplass til tulla mi men jeg kan ikke sitte å bruke det som unnskyldning for ikke å jobbe. Men det er sikkert fordi jeg har samboer. Da er det jo ikke legitimt å unnskylde seg med mangel på barnehageplass men bare innse at man går personlig konkurs om man ikke peller seg tilbake i jobb når permisjonen er over. Har vært enslig forsørger før og må si at jeg på mange måter hadde det MYE bedre da. Ingen som "tvang" meg bort fra ungen da den var rundt året da nei. Kan vel heller ikke påstå at jeg har stort bedre nå som vi er to voksne i familien.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #21 Skrevet 22. februar 2008 Synes ikke om slike innlegg som dette, men jeg får ikke til å studere og jobbe samtidig. Døgnet har ikke nok timer til at jeg skal kunne få til det! Dessuten er jeg mutters alene med min lille, har ingen til å hente evnt bringe barnet i bhg slik at jeg kan jobbe før evnt etter skolen.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #22 Skrevet 22. februar 2008 Jeg snakker ikke om jobbing når jeg sier du skal se bjelken, jeg snakker om du som setter deg end å tror at ting er bare bra, det viser lite innsikt å komme med dette innlegget som har kommet. Det er ikke alltid å bare komme seg ut i jobb og det har de fleste oppegående mennesker forståelse for. Angående meg og jobb så skjønner du vel at jeg ikke hadde fått uføretrygd om jeg faktisk hadde klart å jobbe litt vel? Jeg vil jo jobbe men det går ikke foreløpig og mer enn det orker ikke jeg å gå inn på akkurat det. Og din siste uttalelse om at noen dager er vel bedre enn andre viser din totale mangel på viten om psykiske problemer eller andre ting. Det har ikke noe med gode eller dårlige dager å gjøre, jeg hadde kanskje forklart deg hva det har med å gjøre om jeg trodde du ville forstå det, men når du sitter å kaster sten på oss som ikke jobber finner jeg ingen grunn til å skulle forklare det.
Manhattan skyline Skrevet 22. februar 2008 #23 Skrevet 22. februar 2008 Solstråle: Du bør snarest skifte nick. For det du har kler deg ikke særlig godt. Snakk om å spre eder og galle.
nickoline og supermann Skrevet 22. februar 2008 #24 Skrevet 22. februar 2008 Jeg jobber også kun 60%, vhar 60% barnahage. 6500 i husleie. så kommer fyring i tilegg. har bil. Og kommer til å klare meg helt fint. For meg er det viktig å jobbe....!
nickoline og supermann Skrevet 22. februar 2008 #25 Skrevet 22. februar 2008 heng meg også..., synes solstråle hadde noen poenger her jeg. Ting blir litt forsterket når det står på skrift, så hvis man hisser seg to hakk ned så ser man at innlegget ikke er så ille likevel. Maaaaaaaange utnytter systemet, og gidder ikke å gjøre en innsats. Vet om flere selv jeg.... , og det irriterer meg grønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå