Gå til innhold

Tredelingen kommer aldri til å skje!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kommer aldri til å bli gjennomført!

Alle ser at dette ikke er mulig! Utrolig at noen i det hele tatt kan komme med ett så urealistisk forslag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVorfor fungerer det så fint på Island da?

Skrevet

helt greitt at det blir tredeling, bare det blir FRIVILLIG!! hvorfor skal politikerne bestemme hvordan vi skal ha permisjonen, dette er noe foreldrene må få bestemme selv!...........pappaene må gjerne få lengre permisjon bare det ikke går utover mammaen sin perm......huff, blir så provosert....

Skrevet

Enig.. det burde bli frivillig!!!!!!!!!!!!!! kjenner også jeg blir mektig provosert!!!

Skrevet

Hvis tredelingen skal være frivillig er det vel ikke noe poeng, da blir jo bare ordningen slik den er nå i praksis...

Skrevet

Ammingen har gått NED på Island, og flere kvinner tar ut ulønnet permisjon. Er det noe vi ønsker her i landet?

Man kan ikke sammenligne oss med andre land, da vi har mange ulike verdier. Hvorfor gjøre noe med en ordning som allerede fungere bra?

På Island såg man at likelønn mellom mann og kvinne ble bedre, men de hadde også et større skille enn her i Norge.

Skrevet

Mulig jeg blir veldig upopulær nå... men tar sjansen;)

Jeg er enig i utgangspunktet - hver familie vet best hva som passer for dem, og jeg synes det er en selvfølge at voksne mennesker skal få lov til å finne ut hvordan de skal organisere livet sitt.

Men er veldig mange jenter som synes det er ok så lenge det ikke går ut over mammans permisjon (altså deres permisjon). Strengt tatt så er det meste av permisjonen foreldrepermisjon, som stort sett mamman tar ut... Vet det er mange pappaer som gjerne ville vært mere hjemme om de hadde hatt muligheten! :)

Skrevet

Tåpelig forslag. Hørte akkurat debatten. Det klør langt inni hodet av irritasjon nå! Først skal kvinnfolk omtrent gå på jobb til de føder. Og så skal vi tilbake i jobb før man er kommet til hektene igjen!? Hvem må likevel ha nattevåk og amming (for de som klarer å holde på melka under slike forhold). Det er jaggu ikke alle som har like kort vei til jobb eller mulighet til å amme/pumpe når behovet melder seg. Greit for de som ønsker det, sikkert. Ellers er det jo et familieovergrep!

Skrevet

da kan vi glemme ammingen...

nattevåk med amming og på jobb..... aldri i livet.. var så sliten etter tre mnd med kollikk før rutiner kunne legges...

dette har de ikke tenkt igjennom.

om mulig ønsker jeg at far er hjemme mer av permisjon uten mor, men det er ikke alltid det lar seg gjøre...

men fint at alle har det problemfritt med sovende barn amming og en far som gidder... tenk på de som ikke har det..

jeg blir provosert av slik idioti... vi er i ferd med å havne i et diktatur. de griper snart inn i alt...

far kan ha en tredjedel nå og... opp til den enkelte familie.. diskriminering pga å være kvinne i fare for permisjon er jo ikke lov... saksøk de da vel.

er heller for en hovedregel om at far har en tredjedel, men at det kan gjøres unntak om dette skaper for store problemer... pga amming og flaskenekt f.eks... eller økonomi...

de kan ikke tvinge folk til å vente med å få barn pga at de ikke har råd med en slik ordning...

la oss bestemme selv

Skrevet

Ikke noe poeng om det er frivillig? Herregud da, hvorfor i all verden mener du at regjeringen har rett til å gripe inn i familiers PRIVATLIV på denne måten? Det vil være uakseptabelt.

Skrevet

likestillig her er jo egentlig umulig...

mannfolk kan ikke gå gravide... de kan ikke amme... de føler seg ikke som en oppblåst vannmelom i evighet etter fødselen... ikke alle klarer å komme seg fysisk eller psykisk etter alt... griner lett på jobben og dette går ut over kundene...

jeg begynte i jobb etter 8mnd. ble bedt om å reise hjem... taklet det ikke.. var alt for hormonell...

kundene skjønte det heldigvis... ble ikke noe problem, men ble sykmeldt i steden...

Skrevet

niiiiitaaa,

Innlegget ditt skjønte jeg ingenting av.. "greit at det blir tredeling, bare det blir FRIVILLIG". HVordan arter det seg forskjellig fra hvordan det er i dag??? Hele poenget er vel at det ikke skjer i dag så derfor bør det være lovbestemt!

og "bare det ikke går utover mammaen sin perm"... det er akkurat derfor man trenger slike vedtak - pga jenter med slike holdninger!!! Det er IKKE mamma sin permisjon! Det er en foreldrepermisjon som skal deles mellom foreldrene! Men med slike holdnigner du nettopp la frem så blir praksisen at mennene kun får sine 6 uker. Det er TRIST!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor ikke pappaen kan få permisjon hjemme når mammaen er ferdig med sin etter 10 eller 12 mnd. Da er det lettere for alle parter. Barnet kan spise fast føde, få ammer fortsatt og barnet er ikke like "avhengig" av mammaen sin. I tillegg slipper man jo da å plassere et så lite barn i barnehage! Det kan man vente til barnet er 1,5 år gammelt, og pappaen får masse tid hjemme. Meeen, er politikerne våre interessert i det mon tro?? neppe... Her tenkes det penger. Vi er ikke lenger mennesker, men roboter som skal melke kua for alt den er verdt.

Skrevet

Nå har Stoltenberg sagt at det ikke blir noe tredeling og det er jeg kjempeglad for. Hvis det skal bli det her til lands synes jeg menn skulle gå gravid, føde unger og amme dem. Da kan vi begynne å prate deling. Men neida. Jeg kan vedde på at hvis det var di som måtte igjennom alt vi går igjennom hadde det aldri i livet vært snakk om deling av permisjonen. Heller en forlengelse.

Skrevet

Malia79,

Ærlig talt. er du misfornøyd med at vi får et år permisjon betalt??? VI er søren meg så bortskjemte her i Norge at det er en skam!!! Det er mange som ville ha gjort masse for å få slike fantastiske ordninger vi har i Norge. Selvfølgelig tenker man også penger. Hva tror du det koster samfunnet å ha folk hjemme betalt i 1,5 år? Det vil selvfølgelig gå på bekostning av andre ting!!

Skrevet

Hehe, Norge er kjent for å være ganske nazi på amming, og ligger jo også på helt i toppsjiktet når det gjelder hvor mye vi ammer barna våre. Så skal dette med tredeling gjenomføres, så blir det spennende å høre hva slags "ny" informasjon regjeringen vil komme med om amming. Sammenligner vi oss med island, så ligger de langt unna oss. Og myndighetene kan ikke være så dobbeltmoralske at de både anbefaler fullamming til 6 mnd, og tredeling av permisjon. Det er et regnestykke som ikke går opp det. Så jeg tror bare vi kan slappe av foreløpig.

Dette er ikke noe regjeringen vil gjenomføre for det er barnets beste, men for å forsøke å få en rask og BILLIG løsning på mer likelønn. Dette er jo noe som de i valgkampen skrøt sånn av at skulle prioriteres, men som vi ikke har sett noe til (som så mye annet). Og når SV er med i regjering, som helst vil at staten skal bestemme alt, så var jo ikke akkurat dette forslaget en bombe.

Skrevet

Sjekk ut om du får et år permisjon betalt om du er student eller ikke har rukket å være i arbeid i 6 mnd. Så de pøser ikke ut penger i hytt og pine i mine øyne. Sikkert mange som har det superfint, og jeg klager ikke på fasilitetene den generelle del av Norges befolkning har.

Og var et ganske surrealistisk forslag fra min side om at barnet skal være hjemme med en forelder til det er 1,5 år. Det ser du nok om du leser innlegget mitt en gang til.

Håper de tar en meningsmåling på forslaget sitt nasjonalt. Det hadde vært interessant.

Skrevet

Enig, lykkeliten!

Det er dette jeg ikke skjønner!

Skrevet

Bare tenk så mye staten ville kunne spare på all permisjon som ikke blir brukt, som da bare "faller bort". Det er nok ikke alle fedre som kan ta permisjon 3 mnd. fra jobben.

Det er nok en baktanke med dette forslaget...

Skrevet

Si ikke det. Dersom regjeringen finner ut at dette er et kanonforslag, så blir det nok gjennomført.

Skrevet

Forslaget skal jo ut på høring, da! Så der vil det jo komme en masse tilbakemeldinger.

Planlegger man graviditet, bør man jo se livssituasjonen sin litt an, også....som student får man kanskje ikke fødselspenger utover engangsstøtte, men blir ikke studielånet omgjort til stipend det året?

Synes generelt folk skriker over seg hver gang det kommer nye forslag, og glemmer fort de fantastiske sosiale ordningene som faktisk er oss til del og som nok ganske mange kvinner i andre land misunner oss. Det er absolutt noe i at "mye vil ha mer..."

Skrevet

Stoltenberg har uttalt at HAN ikke deler kommisjonen sin konklusjon, men betyr ikke at det er noe regjeringen står for. Både i AP og SV er det delte meninger.

Først skal forslaget ut på høring, så skal det bli tatt stilling til.

Skrevet

Diktatur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...