Gå til innhold

Hvordan anmelde trygdesvindel til NAV? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver under på Camomilla76 sitt innlegg! Ta en telefon til dem, du. Jeg jobber ikke i NAV, men i en annen statlig etat. Vi har ikke noe problem med anonyme telefoner/bekymringsmeldinger, men vi *foretrekker* at folk presenterer seg og legger igjen telefonnummer, særlig med tanke på om vi må få flere opplysninger fra dem senere. En person som forteller hvem han/hun er vil også gjøre et bedre inntrykk, selv om vi sjekker alle tips. Uansett vil vi aldri si til vedkommende hvem det var som "anga" dem. Bare si fra du, trygdesnylteri er noe svineri. Hvorfor skal skattepengene våre gå til folk som faktisk ikke har rett på dem?! Det er faktisk kriminelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NN 22:04 21.02.2008, det er noen av det mest rasistiske jeg har hørt på lenge!!! Herregud!!! Du burde skamme deg! Og jeg har ikke noe problem med å skrive under med nicket mitt, heller.

Skrevet

Noen mennesker lar seg ikke utnytte av systemet, og snur heller saken, og utnytter systemet i stedenfor. Hvorfor så sure miner p.g.a det?

Er du misunnelig kanskje fordi venninnen din lever livets late dager på uærlige penger? Skader hun noen?

DU må betale skatt uansett, uansett om en snylter får pengene, eller om de brukes til å bygge et nytt operahus eller spandere en weekend på spa for en av våre kjære stortingsrepresentanter.

jeg jobber selv 100%, men er dritlei dette "zombie-opplegget", jobbe, betale skatt, lage middag, sove, rundt og rundt.

Ikke kom å fortell meg at dere liker å bli utnytta av systemet da?

Dere MÅ jobbe, dere MÅ betale skatt, dere MÅ ha en sykmelding hvis dere blir syk, dere MÅ betale for å ha et sted å bo, dere MÅ betale for maten dere spiser, dere MÅ betale for en forbanna tampong t.o.m.

Hva faen får man igjen for det?

Fuck lille norge, velferdsstaten- HAHAHAHA

Skrevet

meg80-med spire

"....det er faktisk kriminelt"

BUUUU-FUCKING_HUUUU!!

noe så patetisk

"det er faktisk kriminelt!"

HAHAHAHA, ler så jeg detter av stolen!

Høres ut som en liten sippeguri som har blitt frastjelt dukkehuset sitt. hahaha

det er faktisk kriminelt.

Gå å grin!

Skrevet

ring nav eller gå inn på hjemmesidene deres så finner du ut av det.

synes det er skremmende at så mange har så ufattelig dårlig moral at de reagerer negativt på de som prøver å gjøre det rette. det er klart de fortjener å bli annmelt for svindel på lik linje med andre som begår lovbrudd. og den holdningen som en over her hadde om at hun regnet med at "noen" kom til å anmelde de med tiden så derfor slapp hun...... det er en av de verste holdningene jeg vet om!!! den er ganske talende og sier mye om hva slags person man er og hva man tilfører omgivelsene sine.

kjempebra at du sier i fra og gjør noe med det. jeg håper ikke det bare var et tulleinnlegg for å få reaksjoner her inne.

Skrevet

Jeg tror ikke HI vinner kampen mot trygdesvindel, det er altfor mange svindlere der ute. Jeg vet ikke hvor godt NAV sjekker sine søkere, men at folk er slue og listige det kan skrives under på. Det samme gjelder feks. forsikringsbransjen. Syns du forsikringene dine er dyre?? Ja det er fordi det sitter en haug av jævler der ute og tar til seg det som ikke er deres..

Lykke til.

Skrevet

Hun vinner jo ikke kampen mot trygdesvindel, men en plass må det begynne:) Jeg tror ikke hun regner med å betale mindre skatt for at dun angir noen som snylter, men det blir mer rettferdig. litt teit å si i mot dette egentlig... hun gjør det som er rett. de som klager på velferdsstaten og mener at det ikke er vits i å angi noen kan legge seg da! visst du mener vi ikke har en velferdsstat burde du gjøre som HI, angi de du vet snylter. er ikke verre. Veldig voksne dere er her:)

Skrevet

19:07,

Det virker som du kanskje er deprimert. At man deltar i samfunnet er ikke det samme som at systemet utnytter en!! Dummeste jeg har lest! Jeg tror virkelig du er deprimert siden du synes hele livet ditt er rutine, men det må du faktisk ta ansvar for selv. Det virker bare dumt at du raser mot alt på denne måten når du kan endre på det selv.

Skrevet

Vil du vite hva som er patetisk? Å underskrive med anonym når man kommer med personangrep på en som ikke er det. Har du ikke guts til å underskrive med nicket ditt, har jeg faktisk null respekt for deg i utgangspunktet.

Man kan havne i fengsel pga trygdesvindel, så ja, det er kriminelt. Gå og ring en advokat hvis du ikke tror meg.

Men når jeg tenker meg om, så gir jeg faktisk litt f når det gjelder folk som absolutt ikke har NOEN argumenter å komme med, og som derfor går til personangrep. DET er også ganske patetisk, må jeg si.

Skrevet

Flott gjort av trådstarter. Jeg ville gjort det samme.

Vil oppfordre alle som kjenner til noen som lyver på seg aleneforsørgerstatus (mens de i realiteten er samboere med barnefaren) til å si fra til rette instans. Som et eksempel.

Det får da være måte på. Det skal være likhet for alle småbarnsforeldre og dessuten så bør man ha respekt for lovverket.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du tyste a?

Er det din sak om noen svindler NAV?

Skrevet

Jeg blir faktisk sjokkert over hvor mange som syns det er greit å svindle trygdesystemet. Stå på HI og anmeld saken. hvis aldri noen anmelder sliker saker eskalerer de og skattepengene våre rekker ikke tik skole, sykehus og velferd lenger..

Et spørsmål, hva betyr u/t som du skrev i overskriften. Ser flere bruker det, men har ikke skjønt det.

Skrevet

Jeg er også sjokkert over hvor lite integritet folk har! Synes det ok å svindle systemet...? det er jo tyveri og har vel en strafferamme på 1 år. (jeg sjekka da svigerinna mi prøvde seg på å svindle systemet...)

Skrevet

Vi har alle noe med at folk svindler systemet! Vi bør alle si ifra om vi kjenner folk som svindler - det er jo tyveri. Jeg har iallefall ikke tenkt å stå og se på at tyvene stjeler med meg som megetsigende publikum.

Det er nesten som å stå der med et dumt glis å applaudere når svindlerne tenker: "haha nå må du betale mer for at jeg skal få alt gratis" ........... Hvor dum går det an å bli!

• 2 uker senere...
Skrevet

HI skriver: "Hun sitter med 6 unger og løfter ikke en fing"

Er ikke dette den største selvmotsigelsen i historien så vet ikke jeg...

*ler meg ihjel*

men er enig i at svindel er noe dritt...utrolig at noen klarer det så nøye NAV er på alt mulig. har problemer med å få det jeg faktisk har krav på jeg, pga de roter vekk søknadskjemaer og bruker et halvt år på å behandle helt åpenbare saker...

og jeg har jobbet siden jeg var 18 så har f*** meg betalt inn nok i skatt oppigjennom til at de bør kunne gi meg litt igjen nå som jeg har krav på det. *sukk*

Skrevet

jeg skjønner tanken din,men vær indelig helt sikker fførst skjekk opp lovverket .det kan fort bli injuriesak

Skrevet

dersom du har mistanke om trygdesvindel så ta det opp med nav..

Og så til den som sa; skader hun noen ved trygdesvindel??

svaret er ja.. Min mor foreksempel som lider av Multippel Sklerose, hun får utbetalt ca 10 tusen i mnd i trygd, som skal dekke både huslån, mat, regninger.. Alle vet at det er vanskelig å klare seg på det i mnd.. Dersom det er slik at noen driver med trygdesvindel så tar de jo faktisk penger fra min mor som kunne hatt det mye lettere med et par tusenlapper ekstra i mnd.. Og det er en bra start at noen blir tatt for dette, kansje blir folk mer oppmerksom på det, og færre driver trygdesvindel, og de som virkelig trenger pengene kan få nytte av de..

Husk det er vi skattebetalere som sørger for at disse trygdesvindlerne får penger.. Syns vi har full rett å rapportere dersom det er en mistanke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...