Gå til innhold

Hvordan anmelde trygdesvindel til NAV? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring å si fra evt, send et brev....??

Om du ikke har annet å gjøre kan du jo gjøre dette.

Skrevet

Er vel egentlig bare 2 ting å velge mellom det. Enten ringe eller sende brev.

Er vel kanskje lettest å ringe dem for da har de mulighet å stille deg spm der og da uten at du trenger å oppgi hvem du er.

Hvis det skal rapporteres også til andre forteller dem deg sikkert hvilken vei du skal gå men jeg tipper på at navkontoret som er involvert er det rette stedet å henvende seg på.

Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg skal anmelde en trygdesvindler! Snyltere!

Skrevet

har du ikke andre ting å gjøre enn å melde andre,huff stakkar deg.jeg driver ikke med svindling selv ,men kjenner flere som gjør det ,og vet at før eller siden blir det oppdaget uten at akkurat meg har sagt ifra.hva får du ut av det da???? det er jo galt helt klart for dem som får penger dem ikke skal ha er jo skatte pengene til oss andere

Skrevet

Nei, jeg har ingen andre ting å gjøre enn å anmelde svindel. Jeg går i 100% jobb og er med på å betale slike svindlere. Har ikke DE noe annet å gjøre enn å håve inn uærlige penger fra staten? De har holdt på i årevis og har ingen planer om å slutte, nå blir det bare verre.

Skrevet

Har du ikke andre ting å gjøre enn... ??

Denne frasen er så oppbrukt nå at det er en skam. Du MÅ være en trygdesvindler, som snakker så naivt og barnslig.

Skrevet

Fy så patetisk du er HI.

Har du virkelig inget annet å gjøre?

Tror du det nå vil eksistere så mye mer penger til alle andre gode formål om du melder fra om disse trygdesvindlerene dine? Nå nei du, du må nok hive deg rundt å melde de tusenvis som gjør dette for at noe skal ha betydning!!

Slutt å bry deg du, pengene dine til skatt forsvinner i et bunnløst svelg uansett hva du gjør!

Skrevet

jo jeg skjønner deg ,jeg har tenkt på det selv men før eller siden blir dem tatt og må betale alt tilbake i verste fall sitte inne

Skrevet

Er det slik at de virkelig risikerer å bli oppdaget? Det er en av mine beste venner, men så lenge hun håver inn uærlige penger så kommer hun seg ingen vei her i livet. Hun sitter med 6 unger og løfter ikke en fing. Og hun gjør alt hun KAN for å håve inn mer penger - hun er mer besatt på å få uærlige penger enn å få seg en jobb. DA er det ille. Barna lider også pga det.

Skrevet

Innen akkurat dette tema så tror jeg det har lite å si om du melder 10-20-30 trygdesvindlere. Men for all del, om du har tro på at dette skal hjelpe deg til å se igjen skatte pengene dine så forsur livet til noen andre!! Synest litt synd i deg som må gjøre dette for å tilfredsstille deg selv.

Skrevet

Forsure livet?? Nå har jeg hørt det å!! Kom igjen HI, anmeld dem du!

Skrevet

Kjempebra HI! Trygdesvindel kommer til slutt til å ta knekken på velferdssamfunnet vårt om ikke flere anmelder slikt! Flott at du ikke lar deg psyke ut av de bedritne slumrottene her inne som garantert driver med trygdesnylting selv! Hurra for deg!

Kanskje du kan komme med en oppdatering på hvordan det gikk etterhvert? Lurer bare veldig på hvordan sånt blir mottatt hos NAV.

Skrevet

Hehe, nei jeg lar meg da ikke påvirke av slikt vrøvvel. Jeg ville bare vite hvordan jeg går fram - og slikt svindel burde flere anmelde, slik at gjerne flere svindlere tenkte seg om to ganger før de gikk det skrittet å snylte på trygder og sosiale stønader.

Skrevet

Det kan være svært underholdende å se folk sloss med sin egen skygge, men ærlig talt, NN - du kan bedre enn dette her! Gjeesp.

Skrevet

Bare si ifra du. Du kan ringe anonymt til NAV eller skrive et brev. Alle henvendelser blir tatt seriørst og sjekket opp. Jeg gjorde i allefall det da jeg jobbet i NAV.

Skrevet

Får da håpe du har konkrete bevis for at vedkommende du skal anmelde driver med svindel da.. Ellers driter du passe på draget HI. Pass nå heller på dine egne saker og ikke bry deg med andres problemer... Misunnelig kanskje?

Skrevet

Kremt....hva med alle utlendingene da,som svindler og sender pengene

til hjemlandet sitt.Vil før at en landsmann gjør det, før en som ikke har noe her å gjøre.Det vil si når det likevel svindles her i Norge.Synes heller du kan ta opp jakten på dem istedet og er det noen igjen,så kan jo du ta for deg våre egne landsmenn!!!!

Skrevet

Jeg skjønner at mange tenker sånn.. Men å gå til skrittet og faktisk gjøre det, er spenstig.....

Det kan være årsaker du ikke vet om som gjør at den/ de har krav på trygd? Det er utrolig mange forskjellige "usynlige" diagnoser som gir rett og krav på forskjellige ordninger- og det er ingen som har opplysningsplikt til DEG!

Skrevet

Hmmm, synes det er merkelig at mange synes det er verre at du vil anmelde dette enn det er at folk faktisk snylter! Virker som en del foeler seg litt truffet her... Heia HI! Og til deg som sier "ta utlendingene foerst" - det er det mest usaklige jeg noen gang har hoert - en trygdesvindler er en trygdesvindler, uansett bakgrunn og hudfarge!

Skrevet

jaja,sier bare heia NN jeg ...........

Skrevet

ett spørsmål bor hun alene med barna da? hvis hun bor alene er det litt vanskelig for da har hun såkalt krav på penga ,men hvis barnefaren bor der er dt klart det er svinndel,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...