Jannita Skrevet 21. februar 2008 #26 Skrevet 21. februar 2008 Er i mot tredeling. Jeg er mor til 3 barn og her har far hatt 29 uker permisjon med begge de to første. Dette fordi vi fant dette best i den situasjonen vi var i da. Jeg studerte og jobbet ved siden av. Vi var begge enige om at det da var bare rettferdig at jeg fikk hele permisjonen unntatt fars seks uker denne gangen med nr. 3 og det passet også bedre i forhold til livet ellers. Jeg er absolutt for at far skal ta mer permisjon og tid med barna. Likevel er det ikke til å komme bort fra at forhold som økonomi, helse, karriere og muligheten for amming vil ha innvirkning på de avgjørelsene folk tar i forhold til permisjonen. Sambo har forresten bare fått positive tilbakemeldinger fra kolleger for at han har vært hjemme med barn. Når han byttet jobb nå så var det sett på som positivt og et pluss i margen hos den nye sjefen (som er mann). Så jeg tror da absolutt at det er en holdningsendring på gang allerede i arbeidslivet.
___ Skrevet 21. februar 2008 #27 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er for tredeling, men argumentet om amming godtar jeg som svert relevant. Fammiliens rett tri selv å velge derimot, mener jeg bør tillegges minimal vekt. Ammingen er et reelt problem, men det er ikke større enn at det klart oppveies av muligheten til å få en gjevnere fordeling av permisjonen på mor og far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå