Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg bare lurer litt på hva som er "vanlig" å få hos besteforeldrene?? Er ikke en gave til 200 kroner litt smålig? (eller er det jeg som er en kravstor bitch? =) ) Mener i allefall når de har god råd, nedbetalt hus og bil +++ så syns jeg 200 kroner er smålig lite å bruke på sitt første barnebarn... =(
*smula* Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Lillegutt fikk av farmor og farfar medlemsskap i dåpsklubben TrippTrapp og av mormor og morfar fikk han barnebestikk i sølv med skje, kniv, gaffel og teskje.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 hm.. foreldrene mine er skilt men mamma og samboeren gav 1000 kr, en bilderamme og noe klær. Pappa gav et tro, håp og kjærlighets smykke, men han har ikke så mye penger så det var egentlig greit. på sambo sin side gav farmor og farfar et album og min første tann og hårlokk skrin. Det syntes jeg var lite da de er millionærer og har betalt barnedåpene for alle andre barnebarna. hehe, men det er tanken som teller. en god tanke til 200 kr gjør meg ingenting
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Jo, det synes jeg var litt smålig. Fra den ene besteforeldresiden fikk vi et smykkeskrin (ikke sølv eller noe, men de har veldig dårlig råd, så helt "i orden") - og fra mine foreldre fikk vi et gullkjede m/anheng.
loffmusa Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 NEI kjære vene.... 200 er greit. det er tanken som teller,dt er ikke alle som har god råd. så jg syns ikke du ska tenke så mye på dt altså... la nå mennesker gi det de føler de vil og ha råd til :-)
velsignet med to Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Fra ene siden fikk han 5200 kr inn på konto. Andre siden er skilt, fikk 400 kr+ "stol på stol" av ene, og Mitt første album, Min første tann-skrin, og Min første hårlokk-skrin fra gullsmeden an den andre.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 en god tanke til 200 kr gjør meg ingenting -- skulle ønske jeg klarte å tenke like fint som deg anonym =) HI
velsignet med to Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Må legge til at de som ga 5200 bor 150 mil unna og ser han ikke ofte...så de skjemmer mer enn gjerne bort når det skal være noe.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Mine foreldre er skilt. Av morfar, som har veldig mye penger, fikk hun 1000kr. Av mormor og samboer fikk hun 2000kr, pluss at de betalte mat og drikke til dåpen. (OG de har ikke en brøkdel av pengene min far har..)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Sorry meg, men jeg også synes det er smålig..200kr er ganske lite i dagens samfunn.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 :0) Litt godvilje som skal til =) Rondi
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 He,he takk til siste anonym... =) Jeg prøver som "Rondi" sier å legge godviljen til - men klarer det bare ikke. 200 kroner er ingenting i dagens samfunn og som jeg sa har de masse penger , hus, leilighet, hytte , 2 biler ++ så syns det er lite ja! =( Blæææ.... men var jo fra farmor da - og skal jo sies at svigermor og jeg ikke er bestevenner...Så derfor blir nok ikke godviljen så stor som den kunne vært =)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Jeg synes det rett og slett er smålig med en gave på 200 i barndåp.... iallefall fra besteforeldre!! Det har blitt nevnt at når vårt barn skal døpes så skal begge besteforeldrene sette penger inn på egen konto til den lille!! Noe vi setter utrolig stor pris på!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Ja ville også ha penger på snuppas konto men neida.... =( Er jo så mye de kan spare til - sertvikat, bil, leilighet ++++
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Nei, 200 blir lite for dem som har mye og mye for dem som har lite. Sånn er det bare, men opplevde det samme som deg med svigers, er ikke helt på godfot vi heller.. men men. Håper dere fikk masse annet fint da =)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 Ja, det er så mye som koster flesk når de blir større så det hadde vært supert å fått penger til barndåp, bursdager, jul og konfirmasjon. Så vi kan bruke det på ting hun trenger og ikke få ting som vi mener er unødvendige!!
3tøffetyper Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 Vi fikk 500 fra hans foreldre,- men de har mange barnebarn, så de må begrense litt. Fra mine foreldre fikk vi "Boken min" i sølvplett (Album m.plass for bilder osv.), samt strikket jakke og bukse som min mor hadde laget til ham. Ellers så bidrog de til dåpen med mat og kaker.
loffmusa Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 ANONYME som syns dt er for lite,,, de tør vist ikke stå frem med nick.... men men
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #20 Skrevet 21. februar 2008 Av mamma å de fikk han barnebestikk + grøtskje..( dvs ca 2500 ).. Av foreldrene til sambo fikk han 10 000 ( noe som jeg syntes var alt for mye) Liker heller å få personlige gaver.. enn penger... i hvertfall til dåp. Som feks: Sølvkopp, smykke osv.... Jeg tror ikke jeg hadde reagert hvis mamma eller svigers hadde kjøpt noe til 200.. Tanken som teller mener jeg da..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #21 Skrevet 21. februar 2008 Fra farmor og farfar: bilderamme med ingravering og bilde. sånn tallerkting, men var fått nye som var firkantet å så ut som en ramme. Momor og besten: gullhjerte smykke med gravering og min mor sydde/heklet dåpskjolen. Ellers var de med å betalte litt mat og kaker o.l. Jeg synes 200kr var litt lite. Man kan jo spare litt, og bruke litt ekstra ved en dåp. Her har famoren 3 barnebarn, og 3 barn Og mormoren 6, med 7 på vei. og 7 barn. Man kan gi litt mer om en vil.
tonemelone Skrevet 21. februar 2008 #22 Skrevet 21. februar 2008 Av mamma og pappa fikk gullet vårt 5000 kroner, inn på kontoen hans. Av svigermor fikk han 1000 kroner. Hun er alene, minstepensjonist, og har ansvaret for 2 små barn, så jeg synes det er flott gave, selv om det er endel mindre enn mine foreldre gav. Det kommer litt an på situasjonen til besteforeldrene... 200 kroner kan være mye og det kan være lite... :-)
~La luna~ Skrevet 21. februar 2008 #23 Skrevet 21. februar 2008 jeg mener også at 200kr er lite å få av besteforeldre i dåpsgave.. Mulig jeg er utakknemlig, men jeg synes det er smålig... og jeg er ikke anonym
RockMyWorld Skrevet 21. februar 2008 #24 Skrevet 21. februar 2008 Mormor og morfar ga et smykkeskrin i sølv og et armbånd. Farmor og farfar ga henne gavekort på 1200,- Alle bidro med penger til mat og pynt i dåpen, og ikke minst, masse hjelp!!! Jeg synes kanskje det er litt lite å gi 200, men hadde de kjøpt noe til 200 hadde det vært annerledes....om du skjønner?!?! Da hadde de lagt litt mer i det på en måte.
Magiska Skrevet 21. februar 2008 #25 Skrevet 21. februar 2008 Jeg synes ikke du er en kravstor bitch og jeg hadde nok reagert på akkurat samme måte som deg. Jenta mi fikk gaver for ca 1000 fra tre av sine besteforeldre og 6000 fra èn (både jeg og samboer har skilte foreldre). 200 er lite og spesielt når det er første barnebarn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå