Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #26 Skrevet 21. februar 2008 Hva med de som ikke har råd til å følge alle råd? Om bilseter og madrasser osv? Er de også dårlige mødre? Elsker ikke de sitt barn, fordi de har dårlig råd? De har ikke muligheten... De setter ikke barna sine i fare av den grunn... Hva er du forresten utdannet til? Lege?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #27 Skrevet 21. februar 2008 Selvfølgelig sier jeg ikke at det er en bra måte å legge frem meningene sine på, men det får da så være en sak mellom deg og henne. Jeg står fremdeles for at man ikke skal starte nye tråder der man henger ut enkeltmennesker. Og når det gjelder å roe seg fordi noen kan bli livredde... Vel, jeg må bare si at dersom man tar alt her inne for god fisk så har man et stort problem. Det er så mye dritt og feilinformasjon her inne at man sikkert kan bli nettopp livredd. Da bør man kanskje gjøre som jeg: tror ikke på et ord før jeg får dokumentasjon fra en GOD kilde. (Håper jeg ikke tråkket noen på tærne nå fordi jeg sa hvordan jeg selv gjør det...)
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #29 Skrevet 21. februar 2008 Mammaen... Men hvorfor må du si at det slik til andre her inne,at dem ikke elsker barnet sitt høyt nok bare fordi di velger noe annet enn du??Hvordan kan du tillate deg til å si nå sånt??Det er slike utsagn som får meg til å undre... Takk for at du ler...Det viser tydelig hvilken person du er!!!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #30 Skrevet 21. februar 2008 Det er bare å lete på 1 tri så finner man innlegge der du ba meg finne meg en annen jordmor bare fordi hun hadde sagt noe annet enn din..Så jeg har ingenting å trekke tilbake jeg nei!!!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #31 Skrevet 21. februar 2008 I fare for å bli en stein i skoen for andre gravide her...Så avslutter jeg denne diskusjonen nå!!Har sendt deg en PM jeg mammaen,håpe du vil svare så tar vi diskusjonen der!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #33 Skrevet 21. februar 2008 Jeg og min samboer er studenter, bor i studentbolig. Ble gravid når jeg brukte p-piller (hadde nedsatt effekt pga annen medisin til kronisk sykdom). Vi må nå finne et nytt sted å bo. Ingen av våre foreldre er i den rikeste klassen. Vi må gjør så godt vi kan ut av det, vi jobber og prøver alt for å spare inn penger til å få kjøpt det vi trenger til barnet. Men vi har ikke råd til et nytt bilsete, ny seng og nytt av alt til barnet. Jeg har ikke mulighet. Men en ting - jeg elsker barnet over alt på jord. Det vil jeg alltid gjøre. Er jeg en dårlig mor som ikke bryr meg om barnet 1stor1liten1spire?
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #34 Skrevet 21. februar 2008 For å bedre trivselen her inne på 2.tri så rett alle dine spørsmål direkte til mamma 1stor1liten1spire!!!Så slipper vi mer galle som gjør 2.tri til et sted der ingen vil oppholde seg...
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #35 Skrevet 21. februar 2008 kjære anonym 15.39...vet akkurat hvordan du har det..har selv vert i dine sko bare litt verre...kjæresten min sviktet meg på det groveste..så der satt eg alene,gravid og kjempelite penger...det var fælt..brukte beskyttelse også...har mangen tips til deg,send meg en pm viss du vil:) kan kort fortelle at på 1år har eg fått alt utstyr,mat,leker,klær,bleier til rundt 20 000(inkludert utstyr eg kjøpte før fødselen)..dette er veldig bra med tanke på at vanligvis koster utstyret og det 1 leveåret mellom 50 til 80 tusen trur eg at eg har lest en plass...gullet mitt har bare utstyr og klær av beste kvallitet...selv om noe er brukt kan det være nesten nytt:) lykke til:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #36 Skrevet 21. februar 2008 Kjære anonym 15.39 Selvfølgelig er du ingen dårlig mor,og jeg har aldri,aldri kalt noen for dårlig mor her inne. Forstår at det er grusomt å ikke ha penger når en får en liten,da jeg fikk første,hadde jeg bare en praktikant jobb,som jeg tidlig måtte slutte i,for legen var redd jeg mistet,hadde da en samboer,som ikke ønsket å legge så mye penger i den lille. Du må bare huske det at alt trenger ikke kjøpes nytt,kanskje du har noen du kan arve noe av,eller du kan kjøpe brukt. Seng,vogn,klær osv osv,det er masse en kan arve/kjøpe brukt. De de anbefaler at en skal ha nytt,er madrass,dyne,bilstol,kommer vel ikke på noe mer.Nå er det jo også salg på bilstoler,så da kan en kanskje gjøre et varp der. Bruker du brukt dyne,er det viktig å fryse denne i noen uker og lufte den godt etterpå. Lykke til videre i svangerskapet og håper du koser deg i rollen som mamma når den en gang kommer.
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #37 Skrevet 21. februar 2008 kjære mammaen:) nå får eg sikkert kjeft igjen,men vil du skal vite at eg er helt imot måten du blir behandlet på håper denne uthengingen av deg blir en slutt på snart..bare hev deg over det:) stor klem:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #38 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er 15.39 Tusen takk for svar fra både Mamma til 1stor,1liten+1spire og Maria Isabell. Jeg blir kanskje å kontakte deg Maria, tusen takk Og samtidig holder jeg med deg at jeg er imot hvordan mammatil1stor,1liten1spire blir behandlet.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 21. februar 2008 #39 Skrevet 21. februar 2008 "Har en så dårlig råd at en ikke kan gi sikkerhet til barna sine,så mener jeg at en bør vente med å få barn,til en kan gi barna sikkerhet. En må vite at en har en økonomi til å få et barn,får en planlegge et." Ref. Mamma til 1 stor bla bla bla. Vet du, jeg elsker MITT barn så høyt, at jeg tar ikke abort bare fordi jeg ikke har dobbelgarasje og arkitekt-tegnet hus. Mitt barn får ikke mindre sikre omgivelser fordi h*n ikke var planlagt. Men nå kan jeg ta feil da, at kjærlighet ikke er så innmari viktig, bare gi ungen et Visakort så ordner alt seg.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #40 Skrevet 21. februar 2008 Zoulfire, så er jeg enig med deg at er ikke babyen planlagt så kan en ikke gå henn å ta abort. Abort er for meg drap,lovlig,men alikevell et drap. Som jeg skrev til anonym lengre nede,så trenger enn ikke å kjøpe alt nytt,det er masse en kan kjøpe brukt eller arve,hvis en har mulighet for det,noe ikke alle har.(se lengre nede,så ser du svaret til henne) Har heller ikke arkitekttegnet hus eller dobbelgarsje.Her i husest har vi ,en helt normal inntekt,så du vrir litt på det jeg sier da. Forstod ikke den helt,gi ungen et visakort,så ordner alt seg.
togutter-08og10 Skrevet 21. februar 2008 #41 Skrevet 21. februar 2008 Jeg blir helt sjokker over innleggene her. 2. trimester er ikke en krangleside. Jeg har ikke lest alle innleggene til mamma til... og reagert spesielt på dem, så det vil jeg ikke uttale meg om. Det jeg syns er at det er helt unødvenig å bruke et forum som dette for å slenge dritt eller henge ut noen. Det syns jeg vi bør være for voksne til. Vi skal tross alt snart bli foreldre (mange av dere er det også) og skal oppdra den oppvoksne slekt til å bli reflekterte og tolerante mennesker. Neste gang du Hi har noe imot en persons meninger håper jeg du er voksen nok til å sende henne en pm og la oss andre slippe uthenging.
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #42 Skrevet 21. februar 2008 bare send melding,skal ikke røpe deg t noen..dere klarer dette nok helt fint...vet hvordan du har det.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #43 Skrevet 21. februar 2008 hvis du har måttet si mer enn en gang at du ikke føler deg bedre enn andre.. Ehhh... understreker ikke det bare at du kanskje framstår som litt hard/krass i kommentarene?? En ting jeg har lært etter 3 svangerskap er at det som er rett for meg er kanskje ikke rett for deg.. Fakta er vel ikke diskuterbare, men vi bør heller spørre helsepersonellet.. Man hører jo så mye om hva som er rett og galt, men vi bør ikke stole blindt på det som blir sagt på disse sidene.... Tror ikke du er den eneste som får høre at du er " den beste ditt og datt" her inne, det er jo sånt alle våre nære og kjære sier til oss.. Andre som ikke kjenner deg, baserer inntrykket av deg ut i fra hva du skriver... Dette var ikke ment som et angrep!! Beklager hvis du føler det sånn! =)
Miss Misantrop Skrevet 21. februar 2008 #44 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er besten alltid 100 prosent uenig med Mamman til liten og stor pluss en spire. Og hun avskyr nok meg like mye. Prover alikevel aa ta ballen, ikke mannen. Det vil alltid vaere folk der ute som mener at vi aldri burde faatt barn, ok for meg - uansett er jeg saa lei av salami.
Putte68 Skrevet 22. februar 2008 #45 Skrevet 22. februar 2008 Jeg blir helt målløs over hvordan en del av dere over her rotter dere sammen mot mammaen. Mulig hun har kommet med noen svar/innlegg som noen 'tar seg nær av' men uansett så er dette stygt. Om hun har trampet noen på tærne så må dere vel kunne være såpass voksne å kunne sende henne en pm i stedet for å drive med offentlig uthenging. Jeg har lest en god del av innleggene her inne og alle har vel sine meninger om diverse ting og ikke alle kan vel være enige om alt. Men ærlig talt er ikke dette et diskusjonsforum?? Alle er vel inneforstått med at dette (2.tri) er et forum for gravide hvor vi aller fleste snakker kun ut i fra det vi har lest, hørt og selv har erfart og ikke er noen spesialister. Derfor bør vel alle skjønne at det som skrives her ikke er noen fasit på hva som er riktig eller galt og derfor ta det som skrives med ei klype salt. Er det ikke meningen at vi skal støtte hverandre og komme med gode råd, selv om kanskje ikke alle tar alt som gode råd fordi vi er forskjellige, kan vi ikke da bare heve oss over om noen virker belærende og ikke slenge dritt til hverandre?? Synes ikke det er noen unnskylding at vi er noen hormonbomber heller. Nei, hev deg over dette du mammaen og kos deg med graviditeten og det lille nurket i magen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå