Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg får veldig inntrykk av at du prøver å heve deg over alle andre som har en annen mening enn deg. Noen grunn til at du er bedre enn oss andre? Selvom ikke alle føler alle anbefalinger slavisk, er det dermed sagt at de er dårlige mødre? Jeg har liksom fulgt med det meste av det du har sagt både på 1.tri og nå her. Du sier ting som f.eks; *ler av deg* osv til folk bare fordi de har annen mening enn deg. Jeg har jo skjønt at du er svært dårlig likt på DiB også. Det kan jeg jo skjønne,hvis det er slik holdning du møter folk med. Det du gjør,er 100% korrekt alltid og da er det best at andre gjør det på samme måte? Jeg må bare spørre, for holdningen din til folk og andres meninger skremmer meg..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har sagt mer enn en gang at jeg ikke føler at jeg er bedre enn noen andre,som enkelte her inne mener,men jeg har også sagt mer enn en gang at jeg ikke kan forstå folk som sier at de elsker sitt barn,men alikevell setter dem i fare,med å ikke høre hva ekspertene råder dem til,men setter seg selv først. Hva som nå har satt sinne ditt i kok,forstår jeg ikke,for det har jo ikke vært noen store diskusjoner her i det siste. Grunnen til at jeg skrev ler av det(kansje det er deg) er at en anonym sitter å gjør narr av oss som faktisk elsker barnet vårt så høyt at vi ikke vil utsette det for fare. Den anonyme sa faktisk at hun lo av oss,og da må jo jeg få le igjen for at enkelte (som deg) er så feige at de ikke tørr engang å stå for de de sier. Har faktisk til gode å trykke på anonym knappen her inne,for jeg står for det jeg sier. En annen ting jeg også har sagt,er at jeg bryr meg katten om at det er enkelte her inne som ikke liker meg,dette er ikke min verden.Min verden er sammen med min kjære,mine barn,mine venner og familie og hva de mener og synes om meg er noe som betyr noe for meg og når jeg til stadighet før høre at jeg er veldig god venn,den beste kjæresten en kunne hatt,en god datter,en god mor,er det,det som jeg setter lit til,ikke var umodne hormonelle damer her inne sier om meg (ikke alle er det da)
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Noen ganger kan man spekulere i hvorfor noen så hardnakket skal presse sin mening å viten over på andre.Vi er ikke like,å det går ikke ann å blåse vekk andres meninger bare fordi man ikke har samme selv! Det er ikke noen som har MER rett enn andre her inne. Stol på den jordmoren/legen man går til igjennom svangerskapet,å følg din egen sunne fornuft.Er det noe man er i tvil over,å det kan være alt mulig rart i grunn,så spør jordmor/lege for å være sikker på at de råd å veiledninger du får er ifra folk som virkelig kan dette!! Mener ikke at folk ikke kan spørre her inne,men når svarene vingler veldig,alt etter hvem som svarer,så kan det i mange tilfeller gjøre en mer usikker!!! Men mange damer her er helt suverene når dem svarer på innlegg.Det skal dem virkelig ha!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Enig igjen med deg IrisMarie, her inne kan en få mange forskjellige svar,på et spørsmål,da er det viktig at en spør jm/lege eller hvis det gjelder mat at en går inn på matportalen.no. Tror da mesteparten her gir råd for å gi råd,men enkelte er her inne kanskje bare for moro,ikke er gravide(tenker ikke på noen spesielle) og gir råd bare på F.... og koser seg med det. Det er mange rare folk i denne verden.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Bare vent til dere kommer over på DIB- da får dere høre om og om igjen fra henne hvor farlig og dårlige mødre dere er hvis dere er borte fra babyen deres så og så lenge av gangen. Mamman til 1 stor og liten har en liste som hun vil slå i bordet med gang på gang og hvis dere ikke følger hennes råd kommer dere til å brenne i hellvete og barne får sen skader =))) hehe...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 kan ikke dere bare slutte å kritisere hverandre...dette er sinnsykt dårlig gjort,kommer til å få dette innelgger fjernet,uthenging av enkeltpersoner er ikke lov...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Det er jo ikke grenser for uthenging her! Hvis du har problem med mennesker bak enkelte nick, så foreslår jeg at du lar være å lese de trådene. Det tar seg ikke akkurat bra ut for et voksent menneske å henge ut andre på denne måten.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Hvem som kommer til å brenne i helvete og ikke,vel det er det bare en som kan si og det er Gud. Jeg er glad at jeg slipper det ansvaret der. Listen som du så fint kaller det,er det faktisk en barne og ungdoms psykriater som har skrevet og som er overlege og har forsket på dette,at jeg sier til folk at de bør tenke over dette,ser aboslutt ikke jeg på som galt. At du derimot synes det er galt,viser jo at du føler selv at du ikke har rent mel i posen og derfor blir forbannet når du blir minnet på det,men vet du hva,jeg gidder ikke sitter her å krangle med en person som er anonym,for meg er det en ikke person.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 "men jeg har også sagt mer enn en gang at jeg ikke kan forstå folk som sier at de elsker sitt barn,men alikevell setter dem i fare,med å ikke høre hva ekspertene råder dem til,men setter seg selv først." Ordrett hentet fra ditt innlegg mamman tiL .. Ser du ikke selv at du motsier deg selv? Det er ikke alle som mener at de setter sitt barn i fare selv om de ikke følger ekspertenes råd, så da kan du ikke si det du sier uten at du hever deg over dem! Du sier jo selv her at du ikke har forståelse for at andre har andre meninger. Mye av det som ekspertene sier er fare, er kun fare i Første trimester. Eller du har også noe som kun er fare for forsteret idet barnet fødes eller i tredje trimester Så det ekspertene mener gjelder ikke hele svangerskapet. Skal da de med kunnskap om dette få slengt i trynet at de ikke elsker sitt barn fordi de da velger å spise det ekspertene kaller "fymat" for gravide egentlig ikke er "fymat" i visse perioder? Eller som du også har sagt før, at siden din jordmor har sagt at setebeltet for gravide er riktig å bruke, og trygg trafikk mener det ikke har noen betyning, så er det å bruke beltet som er det riktige. Nå vet ikke jeg om du har endret mening siden vi var på 1. tri sidene, men det var i allefall det du mente da. Kunne lett ha vært anonym nå, da jeg er litt hormonell idag og muligens sier ting som noen anser som personangrep, men jeg velger likevel å stå for det jeg sier, iom at du faktisk får noen til å føle uvel av det du sier og måten du sier det på!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Anonym et par hakk over... "anmeld" innlegge så mye du orker for min del,men når noen her inne får andre til å føle seg som direkte barne mishandlere bare fordi man ikke gjør som andre mener å vil,å blir kalt uansvarlig å i det hele tatt.Så burde man trå veldig forsiktig spørr du meg!! Noen har tendenser til å gjøre andre så usikkre å redde at jeg blir målløs!!Man vet ikke hva man egentlig kan sette i stand for enkelte med å kalle dem dårlig mor å at jormoren deres burde vært sparke bare fordi informasjonen ikke stemmer helt overens med hennes!! Jeg ville skammet meg fryktelig,hvis jeg gikk rundt å misjonerte for full hals å virkelig gikk inn for å gjøre folk usikkre på seg selv som gravid!!! Det er ikke det denne siden er lagt for.Blir helt sprø...!!!Syns virkelig synd på folk som MÅ kritisere andre bare fordi man ikke gjør samme tinga selv!!! Det er ikke opp til enkelt personer å skal fortelle andre her at hvis du gjør sånn å sånn så mishandler du barnet ditt,å det over en skive pålegg som man er uening om!Herregud da.. Man burde åpne øya litt mer..Tenke litt mer før man svarer andre her inne!! Å bare hils moderator fra meg når du melder innlegge..For det kan av å til handle om skremsel propoganda til tider her,å da er det bedre at folk som driver med dette får seg en advarsel enn å skyve vekk innlegg som man diskuterer intensjonene folk har her inne!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Hva er DiB.........? Mange har vel slike meninger om enkelte som HI har om mammatil1stor1liten+1spire. Men slik kan du heller fortelle til henne ved å sende en e-post enn å gjør det her så alle kan les det. Da må du nok røpe hvem du er, men det er det vel verdt hvis det plager deg så? Jeg har irritert meg over noen ting 1stor1liten+1spire har skrevet av og til, men jeg kan tenke meg andre og hun har irritert seg over ting jeg/du har skrevet. Man blir vel irritert på folk som har motsatte meninger. Men jeg misunner henne som ikke lagrer innleggene som anonym, det gjør jo vi. Hadde jeg vært deg 1stor1liten+1spire hadde jeg blitt veldig såra nå. Ikke bry deg, vi er mange som støtter deg.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 HI her.. Det ble dratt litt vel langt av den ene anonymen der, men jeg ser poenget hennes.. Og det kan være mange grunner til at folk ikke gjør som "ekspertene" sier! Dårlig råd er en veldig god grunn. Mange må bruke seter om igjen,arve madrasser og senger osv osv.. Og de trenger ikke å få enda mer dårlig samvittighet for at økonomien ikke strekker til gjør de vel? Når det gjelder matportalen sine råd,så er dette å se på som en rettledning ikke som en bibel. Og det er mange som ikke trenger å ha matportalen.no som startside,men allikevel forstår hva som er rett og galt. Og så får det være opp til hver enkelt!!!! Man er ikke en dårlig mor,og man vil ikke utsette barnet sitt for skade selvom man kanskje ikke følger alle ekspertråd.. Bare tenk litt før du dømmer alle nord og ned fordi de gjør ting annerledes enn deg!! Alle her vil det beste for barnet sitt. ALLE!! Og grunnen til at jeg er anonym er ikke fordi jeg ikke tør å stå for det jeg skriver,men fordi jeg ikke hører til her lenger.. Hvordan,er min sak. Om jeg har mistet,eller født eller hva. Det spiller ingen rolle. Jeg bare får avsmak når du er så veldig dømmende!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 DIN BABY!!! Vi er ikke ute etter å såre mamma tiL 1stor,1Liten+1spire,men hun skaper store reaksjoner med måten hun råder andre her inne!!!Å at hun til tider henger folk ut bare fordi andre velger å gjøre det på sin måte... Synes dere dette er rett så værsegod for meg!!Men jeg tåler ikke at noen skal tråkke på andres meninger her inne...Det er ikke mye å støtte opp om spør du meg. Men det er jo hun som er voksen å burde ikke bli minnet på dette av en 25åring???
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Jo, jeg er enig at slik skal man ikke gjøre. Han har kommentert stygt ting jeg har sagt. Men jeg synes hun bør kontaktes med mail fra HI heller... Her kan det lett utvikle seg verre av andre som kan gjøre at det går alt for langt.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Skjønte ikke helt hva du mente over her anonym??Hvem er han som kommenterte stygge ting du har sagt? Mulig jeg ikke fikk med meg poenge ditt...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 Hvis man vrir litt på det kan man kanskje si at du tråkker like mye på hennes meninger som hun på dine? Ok, så har hun sin overbevisning, men det har visserlig mange andre her inne også. Mer eller mindre (og da som regel mindre) dokumenterte råd blir gitt hver eneste dag. Folk er rimelig bastante, selv i enkelte saker der de tar direkte feil (eks. når det gjelder permisjonsspørsmål). Ja, jeg er enig med deg i at man må respektere andres meninger. Men jeg er ikke enig i at man skal legge ut innlegg her inne som retter seg mot én bestemt person. Da får man heller som noen andre skriver over her, sende en personlig melding. Herregud, jeg irriterer meg grønn over enkelte her inne hver dag, men det kunne da aldri falle meg inn å starte en tråd med hets mot den/disse personen(e)?!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 Du skjønte vel jeg skrev feil, mente hun..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 HI her igjen.. Jeg skrev ett innlegg lenger opp for å få fram litt mer hva jeg mente.. Men blei litt borte.. Hehe
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #20 Skrevet 21. februar 2008 Ja, ikke heng noen ut! Om ikke lenge kan det være noen som lager et lignende hovedinnlegg om deg iris, hadde det vært gøy? Håper det går an å slette denne debatten.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #21 Skrevet 21. februar 2008 bra,dere som sier henger ut denne personen trakker på hennes meninger også...bare det dere gjør er 10 ganger verre...henger ut en enkeltperson og dere skal bli foreldre og lære ungene deres å henge ut andre barn?
Pysjen Skrevet 21. februar 2008 #22 Skrevet 21. februar 2008 Enda en diskusjon om denne dama her. Er tydlig at det er to ting som til stadighet går igjen på disse sidene- Salami og mamma tiL 1stor,1Liten+1spire. Møkk lei begge to! Sånn var det gjennom hele mitt forrige svangerskap her inne også, Hvor farlig/ ikke farlig det er med salami og eller alle andre sure oppgulp fra mamma tiL 1stor,1Liten
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #23 Skrevet 21. februar 2008 Har en så dårlig råd at en ikke kan gi sikkerhet til barna sine,så mener jeg at en bør vente med å få barn,til en kan gi barna sikkerhet. En må vite at en har en økonomi til å få et barn,får en planlegge et. Hvorfor du ikke tilhører her lengre,er det vel ingen som har spurt deg om,så du må bare roe ned noen hakk.DU forteller hvis du føler behov for det. Er ikke dømmende,noe min venner stadig sier til meg,derfor tørr de fortelle meg ting,men ser på deg som dømmende og feig.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #24 Skrevet 21. februar 2008 Til anonym 14:51 21.02.2008 Jeg har ikke nevnt med et ord her inne noen gang at hennes meninger er feil...At det hun sier ikke stemmer!!Men jeg har fått den slengt i tryne mitt,at jeg gjør alt feil i forhoold til hennes kilder.Da snakker vi om et voksent menneske som burde vite såpass at sånt gjør man ikke!Man kan vell la være å kritisere andre for at dem ikke følger hennes lærebok?? Jeg har diskutert med henne mange ganger,fordi jeg føler at det er ikke barnemishandlig av å gjøre ting slik man selv føler er rett å ikke akkurat sånn som hun gjør!!Men da sier hun tilbake at hun håper ungen min ikke dør å at jeg kan leve med uren samvitihet??Hva kaller du sånt da anonym?? Synes du det er rart at folk vil at hun skal roe seg litte grann??Hun skal være glad for at jeg ikke ble livredd over det hun sa,noen kunne faktisk blitt skikkelig usikkre??
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #25 Skrevet 21. februar 2008 IrisMarie,der tar du helt feil,jeg har enda ikke hent ut et eneste nick,har aldri hengt ut noen,når jeg snakker så snakker jeg generelt,såd en får du takke meg til trekke tilbake. Tråkker ikke på andres mening,men som jeg sa,synes det er rart at folk kan si at de elsker sitt barn,men alikevell sette det i fare.Det er min mening,som dere nå tråkker på.*ler*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå