Gå til innhold

Jeg er bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå i en tid godt å kjent at jeg har skikkelig vondt i magen,snakket med legen om dette,hun mente at dette ikke var noe farlig.Mente at det kanskje kunne være muskler og livmor og slike ting,som ikke var blitt skikkelig trent opp etter siste svangerskap og derfor har jeg vondt,hun ba meg se det ann.

Den siste uken har jeg blitt verre og ringte på tirsdag til jm og snakket med henne om dette,hun sa noe av det samme og mente at det nok ikke var farlig hvis det ikke var regelmessige tak,som i rier,eller hvis jeg ikke blødde.Ingen av disse tingene er det.

Hun ba meg også om å ta det helt med ro i et par dager,for å se om det da går tilbake.Når jeg sitter helt i ro,er det ikke så vondt,men så fort jeg bærer gullgutten eller står lenge,eller gjør husarbeid,så får jeg skikkelig vondt. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg kan jo ikke sitte i ro resten av svangerskapet,skal jeg ta kontakt med lege,eller med jm igjen,de mener jo at det ikke er noe farlig,men jeg er allikvell bekymret.

Ikke så mye noen kan svare på dette,men måtte bare få ut litt tanker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg snakket med legen i telefonen,hun tror fortsatt ikke at det er noe galt,men sier at jeg kan ta kontakt med jm,hilse fra henne og be henne om å ta å se om der er fosterlyd,er det det,mener hun at det ikke er noe galt,i verste fall,kan det være MA,men hun synes at siden alt har sett så bra ut,så er det også rart,men en kan jo aldri vite.

Så i morgen tar jeg kontakt med jm og hører med henne,dette fordi min lege ikke er på kontoret før over helgen,vil jm at jeg skal videre til henne,så måtte jeg komme over helgen.

Håper av hele mitt hjerte at jm hører noe fra den lille.

Bare en liten oppdatering fra en bekymret mor.

Skrevet

hvor langt er du på vei da?

Skrevet

16+1

Skrevet

Hei=)

Flott å høre at lege og jm er så behjelpelig!

Håper alt er i orden=)

Skrevet

Jeg har en super lege,som er omtenksom,tar en på alvor og bruker hodet og hjerte sitt. Har også en fantastisk jm,så jeg regner med at hun klarer å gi meg en time i morgen.I dag var hun ikke på jobb,så jeg fikk ikke snakket med henne

Skrevet

Det er uannsett bedre å bli beroliget enn å være bekymret som gravid. Gå heller en gang for mye enn for lite til legen.

Har du hatt kynnere i dine forrige svangerskap? Jeg har hatt MYE kynnere og synes det høres litt ut som det. Jeg hadde mer enn 10 om dagen før jordmor og lege fant ut at de ville sykemelde meg, men de var fortsatt ikke redd for at noe var galt. Jeg har ikke tatt noen GU for å sjekke om livmorhalsen har åpnet seg. Var til og med på legevakten en dag fordi jeg hadde luftsmerter i tillegg og var redd for at det var skjedd noe fordi det gjorde så utrolig vondt. Men alt var i8 skjønneste orden med baby.

Kynnere sies å gi deg en lettere fødsel fodi det er livmoren som "trener" seg opp. Jeg har vært 60% sykemeldt i 2 uker og 100% i 3 uker, men vil prøve å jobbe litt fra mandag av. Jeg har fortsatt mellom 3-5 kynnere om dagen. Det kan hjelpe å hvile mye og å ligge på siden når en kynner kommer.

Lykke til!

Skrevet

Har hatt kynnere i tidligere svangerskap,men føler ikke at det er det jeg har nå,men som sagt da skal jeg ta kontakt med jm i morgen og som du selv sier,det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite

Skrevet

Kanskje det har med salami å gjøre?

Det er ikke bra å gå å være så bekymret...

Skrevet

Har ikke spis salami jeg,av kjælighet til barnet. Vet at en ikke skal bekymre seg,men når en føler at alt ikke er som en skal og en elsker sitt ufødte barn,så er det ikke så enkelt

Skrevet

Sikkerpå det ikke kan være kynner? De jeg har nå er veldig forskjellig fra de jeg hadde i forrige svangerskap. Varer opptil en time og gir vondt i magen etterpå også.

Skrevet

Nei,sikker er jeg ikke,men får høre med jm i morgen.Håper for alt i verden at det ikke er noe galt.

takk for dere som bryr dere,selv om det ikke er så mye å si,så er det greit å høre hva andre tenker.

Skrevet

Hehe....

Hvis du kanskje hadde løsna litt i strikken, så hadde du ikke vært så bekymret. Man kan få vondt i magen av det.

Skrevet

Kan jeg spørre hvor i magen du har vondt? Tenkte på om det muligens kan være noe en fysioterapeut kan hjelpe deg med...?

Skrevet

Jeg har vondt litt over bekkenbenet og litt nedover og så sitter det i ryggen akkkurat som jeg skulle ha store menssmerter,rett før mensen. Det stikker og svir på en måte,samtidig som det føles som et bånd rundt magen

Skrevet

Bekkenbeinet, tenker du da på beinet nederst foran på magen? I så fall så synes jeg nesten det høres ut som begynnende bekkenproblematikk... Særlig fordi det blir værre med aktivitet. Dersom det ikke forandrer seg tror jeg nesten jeg ville tatt en tur til en fysioterapeut for en sjekk. De kan også gi deg øvelser og gode råd for å unngå at det utvikler seg, i og med at du som jobber i barnehage har en ganske fysisk jobb... :-)

Skrevet

Jeg har også vært plaget med magesmerter og jeg fikk time til hasteultralyd, bare for å sjekke at alt er ok.

Det beroliget både meg og faren veldig å se en aktiv og veldig levende baby inni magen.

Det er som de sier, mest sansynlig ingenting, men man kan jo aldri vite heller.

Skrevet

Takker igjen for gode svar her.

Skrevet

Hei!

Hvis du er veldig bekymret over om det kan være noe alvorlig galt, så ville jeg ikke ventet helt til i morgen. selv om det (desverre) er lite de evnt kan få gjort ved 16-17 uker, så er det ikke noe allright å gå til sengs med en slik uro. Jeg ville ringt gyn på sykehuset jeg. Der kommer du garantert inn til sjekk, og de vil kanskje ha en ide om hvorfor du har så vondt.

Alt er nok i orden, men jeg ønsker deg allikevel lykke til!:-))

Skrevet

Takk for det og det er sant som du sier,er ikke like lett å legge seg med en slik uro,men det skulle virkelig ha vært krise om jeg skulle tatt ut nå,siden jeg har en liten,jeg måtte fått barnepass til,noe som ikke er så enkelt nå. Som du selv sier,så er det ikke så mye de kan gjøre nå uansett,hadde vært noe annet om det hadde vært noe å gjort,men tusen takk for omtanken

Skrevet

Så en liten oppdatering,har nå snakket med jm og skal til henne klokken fire,der hun skal sjekke om det er fosterlliv. Så jeg kommer tilbake etter det med oppdatering om hvordan det gikk.

Skrevet

Lykke til!

Er spent på å høre.

Skrevet

Takk skal dere ha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...