Gå til innhold

Bruker dere bilbelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beltet festes før motoren startes. Mannen derimot er sløv, og har fått beskjed om at verken jeg eller snuppa har råd til å miste ham! "Skal bare" "Er jo så kort tur" er typiske unskyldninger han har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg bilbelte!

Skrevet

Bruker alltid bilbelte. Og skulle vi glemme det, så har vi en 4-åring som er kjapp til å melde i fra :-)

Skrevet

Ja, bilbelte har vært red automatikk for meg siden jeg var barn. Og jeg fikk selv oppleve viktigheten av det, da jeg var i trafikkulykke. Det redder liv!

Skrevet

Bruker som regel bilbelte, men ikke alltid. Er endel folk som overlevde fordi de IKKE brukte beltet også.

Skrevet

Ja, jeg og mine barn er bruker ALLTID bilbelte!!

Jeg bor i et u-land med en rekke andre europere og ser til stadighet foreldre og barn fra godt opplyste land som kjører uten, i mange tilfeller går barna rundt i bilen, klatrer frem, hegner ut av vinduet mm.

Skal også legge til at selv om det ikke er mange biler her er det (ca 50000 biler) er trafikkulykker det nest dødligste i dette landet og her finner du malaria, coleara, tuberkolose, polio og masse annet rart.

Har en kompis som alltid kjører uten fordi han nesten ble brent levende i en bilulykke, han klarte ikke å få av seg bilbelte og kom seg ikke ut..

Skrevet

Ja, gjør det stort sett.

glemmer meg innimellom, men har blitt mye bedre etter jeg fikk en liten. Hvis jeg glemmer det en sjelden gang oppdager jeg det ganske kjapt som regel..

Skrevet

Ja, for meg er den en selvfølge. Men samboeren er slappere der, og det gjør meg rett og slett forbanna! Jeg og lillegutt har ikke råd til å miste ham!

Skrevet

Ja, det er en selvfølge. Føler meg utilpass uten.

Jeg kjørte uten to ganger i 2006 da. En gang til kirka og en gang hjem. Ingen belter i veteranbilen vi brukte i bryllupet.

Skrevet

Viste ike at det gikk an å kjøre uten... Har aldri prøvd;)

Skrevet

Jepp, alltid,men er fæl til å ta det på imens jeg rygger ut av garasjen da, og da får jeg kjeft av snuppa på 4,5 år hehe..

Søskenbarnet mitt var sjåfør i ei ulykke en gang,og brukte ikke belte, og hun fikk beskjed om at hvis hun hadde hatt på bilbelte, så hadde hun blitt drept, da det kom en lyktestolpe inn vinduet hennes,og hun kasta seg vekk, noe hun ikke hadde klart med belte på, så lurer på om hun bruker belte nå...

Skrevet

Ja alltid, både jeg og min kjære.

Skrevet

eg har alltid bilbelte.. sambo og.

Skrevet

Ja nå gjør jeg det. Fikk en lærepenge. Mannen og jeg møtte en trailer på en smal vei, vinterføre, og mannen kom litt for langt ut og kom seg ikke på veien igjen. Vi kjørte rett i en trestamme i ca 60 km/t. Smellen var så kraftig at hjulet på volvoen havnet inne ved beina mine. To store stjerner i frontruta vitnet om at vi ikke hadde brukt bilbelte. Husker den dag i dag at jeg trodde min siste time var kommet, slo pusten ut av meg i det jeg traff dashbordet/frontruta. Fikk ikke puste og skremte vettet av mannen. Det gikk heldigvis bra den gang. Ambulansen kom og kjørte oss på sykehus og mannen måtte sy i hodet og jeg havnet på krykker i noen uker. Hadde vi ikke kjørt volvo hadde vi ikke vært her i dag. Har alltid på meg bilbelte etter den hendelsen!

Skrevet

Ja alltid!!

Skrevet

Sikrer meg selv på samme måte som at jeg sikrer ungene. En selvfølge som er innarbeidet siden jeg var liten.

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Naturligvis.

Både jeg, mannen min og guttungen er godt sikret før vi kjører avgårde. Gjør det alltid før jeg starter bilen.

Skrevet

Yes, uansett kor långt eller kort eg ska :)

Skrevet

Den kommer automatisk på med det samme jeg setter meg inn i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...