selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 En skulle tro at det var en selvfølge i 2008, men stadige undersøkelser viser jo at slik er det ikke. Hvordan er det med dere dibbere? Mange er skråsikre i sine meninger angående sikring av barn i bil, men hva med sikring av de voksne? Ingen har råd til å miste et barn, men har et barn råd til å miste en forelder?
___ Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Ja, det gjør jeg. Det er så innarbeidet at jeg ender med å ta det på selv om jeg bare sitter i bilen for å høre radio, og ikke starter motoren en gang :-)
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Ja alltid. I tillegg begynner bilen å plinge høyt og leeeeenge om vi ikke bruker belte.
Sjefsmegga Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Alltid, uansett hvor lang turen er...
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Ja alltid. De sjeldene gangene jeg glemmer det er det som om noe mangler, føler meg naken på en måte
~sjiraff~ Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Setter på meg belte helt automatisk så fort jeg setter meg i bilen.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Ja. Bruker alltid. Klikka på typen rett før jul en gang for han gadd ikke ta på seg selen siden det bare var 3 min å kjøre hjem. Endte opp med at jeg fikk han til å stoppe, tok mini og gikk hjem. ( Han kjørte hjem til mora og var der noen timer) Hormonel når jeg er gravid? neida:) Han bruker alltid når jeg er med nå da, vet ikke hvordan det er når han kjører alene
3 skatter ute:) Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 selvfølgelig. passer på at andre også gjør det, lagt merke til at mange som sitter på, når de setter seg i baksetet, ikke har på sæler. er de tryggere der enn foran da tror de...
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Ja, selvfølgelig bruker vi bilbelte. Uansett så "maser" bilen selv noe så infernalsk at ingen orker å kjøre den uten å ha belte på. :-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 selvsagt, uten bilbelte hadde jeg ikke vært her i dag
Mamsen og lillegutt Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Ja hver gang:) Men irriterer meg grønn over folk,spesielt gutter som tar på bilbeltet etter de har begynt å kjøre....det er jo farlig å drive å styre med det syns jeg. Sambo får kjeft hver gang han begynner å kjøre før jeg har fårr mitt på.... Er litt streng der,men det er det lov å være syns jeg:)
Dotten Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 Ja, uansett. Både i for- og baksetet. Mange bruker det kun i forsete, men dropper baksete. Er faktisk ikke tryggere å sitte bak. Man kan bli kastet ut av bilen uansett hvor man sitter....
Salat Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 Selvsagt. Jeg har dessverre sett konsekvensen av ikke å bruke bilbelte og er vel blitt nærmere hysterisk på det. Tør ikke kjøre en meter uten.
* 5 om dagen * Skrevet 21. februar 2008 #20 Skrevet 21. februar 2008 ja, alltid...har vært i 2 ulykker, 1 som pasasjer og en som fører, begge gangene ble bilen totalvrak... tror ikke jeg hadde sitte her like hel i dag, om jeg ikke hadde hatt belte på... bilen rikker seg ikke om ikke alle har belter på...det har vi sagt til barna :-)))) da funker ikke bilen rett og slett, og det tror de på... ( har slite litt med at de har tatt av seg belte i fart )
mamman til to gutter Skrevet 21. februar 2008 #21 Skrevet 21. februar 2008 challaballa: Synes ikke det var en hormonell ting å gjøre jeg:-) Kjenner en som mistet en venninne som tok av seg beltet få minutter før hun var hjemme, for hun skulle "bare" få tak i noe i baksetet og de var jo snart hjemme... Det gikk desverre galt i en glatt sving og et eller annet sted nå sitter det en gutt som helt sikkert har store problemer fordi han mistet kontrollen på bilen så kjæresten døde:-( Selvom det selvfølgelig ikke var hans feil at hun ikke hadde bilbelte på.
Gjest mphs Skrevet 21. februar 2008 #23 Skrevet 21. februar 2008 Det syns jeg er en selvfølge både for voksne og barn.
kroi Skrevet 21. februar 2008 #24 Skrevet 21. februar 2008 Alltid, både på meg sjøl og på Sigrid. Kjører ikke en meter før alle i bilen er forsvarlig sikret. Og det gjelder på alle turer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå