Gå til innhold

Bruker dere bilbelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En skulle tro at det var en selvfølge i 2008, men stadige undersøkelser viser jo at slik er det ikke. Hvordan er det med dere dibbere? Mange er skråsikre i sine meninger angående sikring av barn i bil, men hva med sikring av de voksne? Ingen har råd til å miste et barn, men har et barn råd til å miste en forelder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Det er så innarbeidet at jeg ender med å ta det på selv om jeg bare sitter i bilen for å høre radio, og ikke starter motoren en gang :-)

Skrevet

Ja alltid.

I tillegg begynner bilen å plinge høyt og leeeeenge om vi ikke bruker belte.

Skrevet

Alltid, uansett hvor lang turen er...

Skrevet

Ja alltid. De sjeldene gangene jeg glemmer det er det som om noe mangler, føler meg naken på en måte ;)

Skrevet

Setter på meg belte helt automatisk så fort jeg setter meg i bilen.

Skrevet

Ja. Bruker alltid. Klikka på typen rett før jul en gang for han gadd ikke ta på seg selen siden det bare var 3 min å kjøre hjem. Endte opp med at jeg fikk han til å stoppe, tok mini og gikk hjem. ( Han kjørte hjem til mora og var der noen timer) Hormonel når jeg er gravid? neida:)

Han bruker alltid når jeg er med nå da, vet ikke hvordan det er når han kjører alene

Skrevet

selvfølgelig.

passer på at andre også gjør det,

lagt merke til at mange som sitter på,

når de setter seg i baksetet, ikke har på sæler.

er de tryggere der enn foran da tror de...

Skrevet

Ja, selvfølgelig bruker vi bilbelte. Uansett så "maser" bilen selv noe så infernalsk at ingen orker å kjøre den uten å ha belte på. :-)

Skrevet

selvsagt, uten bilbelte hadde jeg ikke vært her i dag

Skrevet

Alltid, uten unntak.

Skrevet

Ja hver gang:)

Men irriterer meg grønn over folk,spesielt gutter som tar på bilbeltet etter de har begynt å kjøre....det er jo farlig å drive å styre med det syns jeg.

Sambo får kjeft hver gang han begynner å kjøre før jeg har fårr mitt på....

Er litt streng der,men det er det lov å være syns jeg:)

Skrevet

Ja, uansett. Både i for- og baksetet. Mange bruker det kun i forsete, men dropper baksete. Er faktisk ikke tryggere å sitte bak. Man kan bli kastet ut av bilen uansett hvor man sitter....

Skrevet

Selvsagt. Jeg har dessverre sett konsekvensen av ikke å bruke bilbelte og er vel blitt nærmere hysterisk på det. Tør ikke kjøre en meter uten.

Skrevet

ja, alltid...har vært i 2 ulykker, 1 som pasasjer og en som fører, begge gangene ble bilen totalvrak...

tror ikke jeg hadde sitte her like hel i dag, om jeg ikke hadde hatt belte på...

bilen rikker seg ikke om ikke alle har belter på...det har vi sagt til barna :-))))

da funker ikke bilen rett og slett, og det tror de på...

( har slite litt med at de har tatt av seg belte i fart )

Skrevet

challaballa: Synes ikke det var en hormonell ting å gjøre jeg:-)

Kjenner en som mistet en venninne som tok av seg beltet få minutter før hun var hjemme, for hun skulle "bare" få tak i noe i baksetet og de var jo snart hjemme... Det gikk desverre galt i en glatt sving og et eller annet sted nå sitter det en gutt som helt sikkert har store problemer fordi han mistet kontrollen på bilen så kjæresten døde:-( Selvom det selvfølgelig ikke var hans feil at hun ikke hadde bilbelte på.

Skrevet

Det syns jeg er en selvfølge både for voksne og barn.

Skrevet

Alltid, både på meg sjøl og på Sigrid. Kjører ikke en meter før alle i bilen er forsvarlig sikret. Og det gjelder på alle turer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...