Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #26 Skrevet 20. februar 2008 Vel, lykke til... Tror ikke akkuratt at du vil få en dødssyk unge av den grunn... Jeg for min del foretrekker å gi mitt barn det jeg kan av omsorg!
Lurvehette Skrevet 20. februar 2008 #28 Skrevet 20. februar 2008 Spiser det jeg vil jeg, og jaggu, har to helt friske unger gitt..... Så får vi se, hvor mye jeg kan dømme meg selv fra og med august....
Fornøyd med tøybleier Skrevet 21. februar 2008 #29 Skrevet 21. februar 2008 Godt å se at det er noen som deg her inne. Jeg for min del skulle nesten ønske jeg ikke visste så mye. Jeg holder meg unna det som står på matportalen fordi "tenk om"... Man har større sjangse til å bli truffet av lynet enn å få i seg noen av disse farlige tingene gravide skal holde seg unna. Kan ikke si at jeg holder meg inne i tilfellet jeg skal bli overkjørt eller truffet av lynet eller noe når jeg er gravid! Det er forskjell på å være opplyst og å bli veldig bekymret. Kan ikke akuratt si at å være såå bekymret som noen blir av dette er det beste for barnet heller!
Resilience Skrevet 21. februar 2008 #31 Skrevet 21. februar 2008 Hvordan tør dere å tro at dere å ta sjansen på å spise ting som matportalen/statens mattilsyn fraråder å spise som gravid? Jeg personlig synes ikke det er noe offer å unngå visse matvarer i ni små måneder. Jeg forstår ikke hvordan dere tenker. Enig i det mange skriver at matporalen er statens mattilsyn og jormødre ikke alltid er like engasjert i hva man spiser. Min feks har ikke informert annet enn å ha referert til nevnte side. Det er jo bare fantastisk at de forsker på dette slik at vi kan hjelpe til å holde barna våre friske mens vi bærer dem, for tyve år siden var det nesten ingen regler men det var også mange flere dødsfall de ikke fant ut av...
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #32 Skrevet 21. februar 2008 Denne diskusjonen her begynner å bli gammel gitt!!!
Resilience Skrevet 21. februar 2008 #33 Skrevet 21. februar 2008 Men tydeligvis fortsatt nødvendig. Dessverre.
Fornøyd med tøybleier Skrevet 21. februar 2008 #34 Skrevet 21. februar 2008 Designmamma hvis det var meg du siktet til så formulerte jeg meg kanskje feil i posten min over. Jeg mente at jeg holder meg til de rådene matportalen sier. Andre råd som folk her inne snakker om kan komme fra utenlandske sider/bøker eventuelt andre kilder og om man skal ta alle disse i betraktning må man neste bare holde seg innendørs. Om disse tingene hadde vært en stor fare i Norge hadde matportalen tatt det med på sine sider. (ref leverposteidiskusjonen tidligere i dag) Enig i at diskusjonen er gammel, men jeg synes allikevel det er viktig.
Resilience Skrevet 21. februar 2008 #35 Skrevet 21. februar 2008 Hei jeg er helt enig med deg! Og jeg er overrasket over at så mange ikke tar det alvorlig... Det er jo ingen big deal..?
blir gal Skrevet 21. februar 2008 #36 Skrevet 21. februar 2008 min lege og jordmor har ikke sagt noe om at salami ikke er bra.alle sier forskjellig.sånn som det ellers er her i landet.de på nav også sier også mye rart:-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #37 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er for glad i mitt ufødte barn til at jeg spiser noe helst som matportalen.no fraråder og da regener jeg med at jeg er på den sikre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå