Ikkelektuell Skrevet 21. februar 2008 #26 Skrevet 21. februar 2008 "Å klage over at de ikke lager bukser små nok og samtidig påstå at en han gått opp 10 kilo er vel ikke akkurat troverdig." Hvorfor ikke? Jeg gikk opp omtrent ti kilo i hele svangerskapet, hvorav det meste var mage. Bakfra så jeg ut som vanlig. Hadde det ikke vært for magen så hadde jeg kunnet bruke vanlige jeans. Jeg måtte gå ned en størrelse i mammaklær i forhold til den jeg bruker i vanlige klær, noe som også ser ut til å være tilfelle for HI. Da skjønner jeg frustrasjonen hennes, når hun vanligvis bruker 34. "Mange "vanlige" bukser finnes også i et utall fasonger," Hvor finner man bukser som har egenskaper som mammabukser har, om man ikke vil gå med joggeklær? Bare lurer. Det er litt påfallende hvor sterkt du reagerer på denne tråden. Du leser åpenbart mer i HI enn det som faktisk står der, så om det ikke er komplekser som ligger til grunn for det, så er det i hvert fall et eller annet du bør jobbe med. Lykke til.
Figa *Fødeklar* Skrevet 21. februar 2008 #27 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har akkurat samme problem som HI. Jeg har ikke fått noe annet enn større mage (er dette lov til si uten å bli beskyldt for å skryte av seg selv?). Jeg er så forbanna lei av å gå rundt i joggebukser. Det er ikke en eneste bukse som passer i lårene mine. Har vært og sett på nesten alle kjøpesentre i byen og det er klin umulig å finne en bukse som passer. Dessuten har de rimelige butikken (som H&M, Lindex o.l) nesten bare utvalg i strl M,L,XL,XXL. Jeg har vært på leting i en måned nå, og fant èn bukse som passet (fordi den ikke skulle være inntilsittende, men som en dressbukse). Jeg har ikke lyst til å måtte betale 1000 kroner for en bukse som jeg skal gå med i fire mnd. Det er utrolig kjipt og urettferdig at utvalget ikke er det samme for de som er små og tynne. Og det er vel dette HI også er frustrert over.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #28 Skrevet 21. februar 2008 Både H&M og lindex har str S og XS. Det er et flust av klær til dem som er små og tynne. Dette ser en bare når salget kommer da det nesten bare henger disse str igjen på knaggene. Dem og XL. Synes bare det er påfallende hvor ofte slike tråder som går på hvor mye en har lagt på seg dukker opp. Dette mener jeg føyes inn i rekken av ubrukelige ting å klage over og er bare en ny vri på en gammel og oppbrukt tråd. "Er i uke 34 og har lagt på meg 2 1/4 kg ;)" Å legge på seg 10 kg på magen er jaggu godt gjort! Da kan aldri i verden en str 34 passe rundt midjen. Du må altså ha en str 36 rundt magen og en str 32 i rompa! - Da skjønte jeg endelig problemstillingen og nikker samtykkende med dere.
Ikkelektuell Skrevet 21. februar 2008 #29 Skrevet 21. februar 2008 "Både H&M og lindex har str S og XS." Ja, men det hjelper jo lite når mammaklær-avdelingen har lite å by på i disse størrelsene. Dessuten vil man gjerne fortsette å kle seg normalt selv om man er gravid, og det innskrenker utvalget en del... Det er mye rart på mammaklær-avdelinger rundt omkring. "Å legge på seg 10 kg på magen er jaggu godt gjort! Da kan aldri i verden en str 34 passe rundt midjen." "Det er et flust av klær til dem som er små og tynne." Mulig det, men her snakker vi mammaklær, og disse passet meg utmerket i størrelse 34 (de er tross alt ment å passe rundt en gravid mage), i hvert fall frem til åttende måned. De siste ukene var det ikke noe som passet, fordi magen min var gigantisk og resten av meg omtrent samme størrelse som vanlig. Det er tydelig at du ikke har oversikt over utvalget i små størrelser i mammaklær, og da forstår jeg ikke helt hvorfor du gidder å engasjere deg her? Du fremstår som en person med et skikkelig usunt forhold til temaet vekt. Jeg skjønner ikke hva som er problematisk med at noen ikke finner klær som passer. Det er ingen her som sier at de har lagt på seg 2,25 kg i uke 34, og det at enkelte skriver slikt har ingen verdens ting med tema i denne tråden å gjøre, som er klær til lave og slanke jenter som legger på seg normalt mye i graviditeten. Er det skryting når noen sier at de ikke kan finne store nok klær, også?
Smånetta 14.mai Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #30 Skrevet 21. februar 2008 Jøss. Dette ble det rabalder av. Normalt er jeg en strl 34 eller 24-25 tommer i bukser. Jeg er ikke syltynn fordi jeg ikke er høyere enn 157 cm, meg jeg veide 48 kilo da jeg ble gravid. Jeg er vant til å legge opp bukser, men jeg tror ikke jeg er i stand til å legge INN en gravidbukse. Det er riktig at buksene har strikk i siden som kan justeres, men ikke ubegrenset. Dama i butikken jeg kjøpte denne buksa (som jeg nå angrer på at jeg brukte penger på.) sa faktisk at det små, slanke jenter sliter mye mer med å finne gravidbukser enn større jenter fordi de nettopp legger inn noen cm man kan vokse i. I tillegg er det jo gjerne en del prosent av et strechy stoff i for at det skal være behagelig å ha på. Jeg kan sef bruke veldig lave vanlige bukser og har noen som passer, men magen begynner ganske lavt og det gnagsåret man får der hvor knappen blir trykket inn når man setter seg, blir ikke så pent når det ikke får gro. Som man kan lese av konklusjonen min (siste avsnitt i første innlegg), er jeg ikke frustrert over annet enn at ikke strl kunne være de samme. Så kunne de heller lage flere strl sånn at alle hadde en sjans til å kunne kle på seg. Jeg kunne ha lagt inn dette innlegget istedenfor slik at ingen ble støtt av at jeg er liten (SORRY, liksom): Jeg er lei av uformelige gravidklær og gleder meg helt sykt til at jeg kan gå og kjøpe meg et par ferske Acne eller Cheap Mondays! Bare tolv uker igjen, nå!
isprinsessan Skrevet 21. februar 2008 #31 Skrevet 21. februar 2008 Ville bare si at jeg har samme problem som deg og forstår deg veldig godt! Så superirriterende at buksa bare sklir av. Men det kan väre farlig her inne å si at man er tynn. Jeg er i tillegg höy! Så alle bukser er for korte.!!!!! Min store glede er at man får jo igjen for strevet i form av en nydelig baby og etterhvert noen nye Acne jeans. Det var som om jeg skulle sagt det selv:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå