Gå til innhold

klær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er herved drittlei.

Har klart å finne ei gravidbukse som henger på. Jeg skjønner ikke hvorfor samtlige bukser må være jumbostørrelse.

Var i spesbutikk for gravide i går og kjøpte den minste buksa i butikken og tok på strømpebukser under for å være sikker på at den henger på.

Allikevel har jeg gått rundt i byen med buksa midt på rompa ti min etter at jeg har dratt den på meg. Seriøst. Sægging var ikke kult da gutta i klassen på ungdomsskolen begynte med det, og det er i hvert fall ikke kult på en gravid mor på snart 28.

Strl 34 er vel strl 34 uansett om man er gravid eller ikke? Akkurat som at 40 er 40, liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger vel kanskje i kortene at du vokser inn i den, med mindre du er i din 41. uke eller noe slikt.

Skrevet

Jeg er i uke 28, og har alt lagt på meg 10 kilo. Tror ikke jeg rekker 15 til, for å si det sånn.

Den henger ingen steder, liksom. Lurer på om jeg kastet 600 kroner ut av vinduet. Det blir jo for varmt å gå med ullstrømpiser etterhvert...

Kan jo evt legge ei pute på rompa sånn at jeg fyller den ut et sted.

Skrevet

Om et par måneder har du sikkert mest lyst til å gå uten bukser uansett. :-)

Skrevet

Jeg vet det. Men i mellomtiden må jeg på jobb. Lenge leve leggings og tunika.

Nå skal jeg spise fire skiver med prim på, så passer kanskje buksa bedre i morgen.

Skrevet

var dette et innlegg som skulle få frem hvor liten og tynn du er....?

Skrevet

Det var det, vet du. Det var den eneste grunnen til at jeg skrev det.

Hadde jeg vært stor og tjukk, hadde det vært et innlegg for å gå frem hvor vanskelig det er å finne fine klær som passer når man er gravid, ikke for å fremheve meg selv. Men fordi jeg er liten og tynn, er det er innlegg for å fremheve hvor liten og tynn jeg er.

(Med liten regner jeg med at du mener lav.)

Jeg kommer nå til å legge ut et bilde på albumsidene av min tynne, smekre kropp, slik at du kan få se hvor lav og tynn jeg er.

Etterpå kan du kalle meg spiker'n. Så kan jeg LATE som at jeg ikke liker det mens jeg egentlig liker det fordi jeg er tynn og liten. HAdde jeg vært stor og tjukk hadde du visst at jeg ikke likte det fordi jeg var stor og tjukk.

Skrevet

Nei, du må spise med leverpostei, da blir du stor og sterk! Alle små vokser med gule bokser (eller noe slikt).

Skrevet

..bra svart..må ikke være flau for at hun ser sånn ut bare for at hun andre anonyme er flau pga vekta si vel..jeg oppfatta ikke innlegget som skrytete i det hele tatt..

Skrevet

Har litt angst for gule bokser etter at Eli Rygg gjorde reklame for dem for noen år siden. "Min aller første læverpostej" sammenholdt med "Hysj kan du høre gresset gro."

Skjønner du hvor jeg vil hen? Tror ikke det er bra for gravide å spise leverpostei med gress i...

Skrevet

Den har jeg ikke sett. Tenkte mer på den med han gutten som vil kjøre berg og dalbane jeg.

Skrevet

Du vet at de fleste gravidbukser har en strikk i linninga du kan justere?

Skrevet

Hjelper vel lite om buksene fortsatt er for store.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor de er for store. Og hvis gravidbuksene er SÅ himla store, så var kanskje ikke behovet for den type bukse så skrikende? Hva med å kjøpe en standard olabukse i en eller to str større enn hva man vanligvis bruker?

Skrevet

Jeg kunne ikke gå med bukser i noen str. større. Hadde veldig problemer med å finne gravidbukser som passet. Så problemet er faktisk reelt.

Skrevet

Mammaklær er et sant hælvete. Finner jeg en som sitter fint over rumpa, ser det ut som jeg har løsskinn på musa. Finner jeg en som sitter fint i livet, får jeg hengeræv. Aaaaarg. Hvorfor - HVORFOR - skal det være så vanskelig å finne en bukse som ikke får en stakkars pike til å gråte i prøverommet? *hjertesukk* Vet dere, nå må jeg lage meg nok en alkoholfri daquiri for å bearbeide aggresjonen.

Skrevet

Lurer på hvordan et menneske som har lagt på seg 10 kilo og er gravid i 28. uke men er fortsatt for liten for str 34. så ut FØR graviditeten..?

Hvis størrelse 34 er for stort så kan man vel bruke vanlige ikke-graviditets bukser ja?Mamma bukser er vel beregnet på å gi deg plass. Kan ikke fatte hvor du kjøper klærne dine, er selv liten i størrelsen men har ikke merket at det er sååååå veldig vanskelig med klær.

Men du besvarte vel ditt eget spørsmål ja, stapp i deg litt mer mat enn det som er vanlig for deg og fortsett med det til lenge etter amming avtar.

Skrevet

Jeg fant et kjempefint par mamma-bukser på H&M, etter en tids leting. Stretchdenim. Bomullsstretch fra linningen og opp, og den satt godt oppå magen selv i åttende måned. Så ut som helt vanlige bukser. Rimelige var de også. Det andre bukseparet jeg brukte under graviditeten fant jeg på Polarn O. Pyret. De var også ganske fine, men de sagget noe helt forjævlig.

Skrevet

Det funker dårlig å ha på seg vanlige bukser med gravid mage. Enten sklir de ned, eller så strammer de. For at det skal bli behagelig så må linningen være stretchy og høy/bred, og man kan vel ikke dasse rundt i joggebukser i flere måneder? Det kunne i hvert fall ikke jeg.

Det er dessuten forskjell på vanlige klær i størrelse 34, og mammaklær i samme størrelse. Mammaklærne er jo større, som du selv sier i innlegget ditt.

Skrevet

Søren og - her hadde jeg en vanntett plan om å loffe rundt i joggebukser resten av svangerskapet...Bestevenninna mi har egentlig lagt ned veto ettersom hun fyller 30 år i mai, og ikke under noen omstendighet vil tillate meg å komme laffende i joggiser. Men det er jo så behageliiiiiig...*what to do*

Skrevet

Nemlig, så en med str 34 til vanlig BØR kunne gå med str 34 etter å ha lagt på seg hele 10 kilo. Men hva med en vanlig bukse i str 36? Nederlag det kanskje.

Her jeg bor selger de heldigvis andre bukser enn non-strech jeans og dassete joggebukser.

Men for all del, slik jeg ser folk syter over vekten sin her inne så bør det kanskje bare lages mammabukser i str 32. Er vel snart på tide meg en ny "hvor langt er du på vei og hvor mye har du lagt på deg"-tråd nå. Snart en hel time siden jeg så en sist.

Skrevet

Det er godt gjort av deg å lese HI som et syteinnlegg om hvor mye hun har lagt på seg.

Det vil neppe holde å gå opp til str 36. Linninga i vanlige bukser er jo like forbanna upraktisk på en gravid mage?

HI kan selvsagt finne en vanlig bukse i størrelse, tja, 48. Da vil den sikkert kunne trekkes opp OVER magen, mens resten av underkroppen hennes ser ut som den tilhører klovnen Bozo. Men så lenge hun slipper å skrive et innlegg om vekta si så du ser det, 00:58, så er det sikkert greit?

"Bør bare lages mammabukser i 32"...? Du store min, du burde få hjelp med kompleksene dine.

Skrevet

Ta på et par ordentlige bukser eller et skjørt, og get used to it. :-)

Skrevet

Men jeg kler å være slabbedask :) Hadde en kort periode som glæmpike med korte topper og trange bukser i min ungdom da jeg var bartender, men har hele veien vært en sånn fjellturpike innerst inne. 90 % av garderoben er fritidsklær og treningstøy, så skjørt og penbukser er liksom ikke helt....moi? Jeg må med andre ord på...shopping?? *sier ordet med gru*

Skrevet

Jeg sa ikke HI sitt innlegg var et syteinlegg om hvor mye hun har lagt på seg. Heller det motsatte. Å klage over at de ikke lager bukser små nok og samtidig påstå at en han gått opp 10 kilo er vel ikke akkurat troverdig.

Jeg har heldigvis ikke komplekser for kroppen min hvis det var det det du siktet til ;) En nokså usakelig, men ikke uvanlig type kommentar fra deg vil jeg tro.

Jeg mener da bare at hvis du brukte str 34 før graviditet og mammabukser er laget litt større enn vanlige bukser OG en har gått opp 10 kg så bør 34 gå greit.

Temmelig sikker på at det ikke er buksene det er noe galt med når du i hele norges land, med internett og det hele, ikke kan finne en bukse som er liten nok.

Mange "vanlige" bukser finnes også i et utall fasonger, så her bør man kunne slippe å dra rundt seg et laken de siste 5 månedene. Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å klage over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...