Gå til innhold

Tråd for de med termin 1. halvdel av mars.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd for oss slik at vi kan bli litt bedre kjent. Litt morsomere og se hvem som føder når man vet litt hvem de er. Så dere kan jo starte med å presentere dere og fortelle litt om hvordan formen er. Blir spennende å se hvem av oss som føder først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da kan vel jeg begynne da :) Har termin 2 mars, venter en etterlengtet prøverørs-jente. Er 82 modell, gift på tredje året, bor i stavanger.

Formen er egentlig grei, litt bekkenvondt og ryggvondt, samt en del halsbrann, men nå er det så kort tid igjen, så skal tåle det :)

Hadde rier natt til i går, 3 stk på en time, var ganske så sikker på at nå var det hele i gang. Skulle vekke mannen min på den 4 rien, men den kom aldri. Var på shopping i går for å prøve å få det igang igjen, men nei.. Hun lar nok vente på seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 1 mars! formen er opp og ned, stort sett vært sykmeldt de siste månedene, grunnet bekkenløsning ++ har ei jente på 2,5 år fra før.

 

akkurat nå ligger jeg med omgangsjuka, har gjort det snart 2 døgn.. tøfft, håper det gir seg snart. i morrest var magekrampene og kynnerne og alt såpass vondt, og jeg greide ikke skille hva som var hva, så vi var en tur på sykehuset. akkurat da ble formen ganske okei, riene var med 4-5 min mellomrom, men ikke så sterke (jeg syntes ikke de gjorde vondt). åpning på 1 cm. så vi går her og venter nå.. har vært veldig regelmessig, samme om jeg sov eller gikk eller hva som helst. men nå de siste timene ser d ut som det stopper opp :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei på 32 år, bosatt i Bergen, men er fra Haugesund. Traff en søt bergenser i -99 og flyttet til regnbyen. Gift på 7 året. Venter en liten gutt 5 mars, 1. mann. Har en katt som vi regner med kommer til å bli kjempesjalu på småtten, da han har vært "enebarn" i ca 4 år nå etter at vi måtte avlive hunden.

 

Formen er helt fin nå, har vært litt plaget med ryggproblemer (har hatt det de siste 15 årene), men de har gått over. Koser meg nå med permisjonen og stuller og steller litt i huset samt handler inn resten av det som vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette var et bra initiativ:)

 

Jeg har termin 12 mars. Jeg bor i Sandefjord sammen med mannen min og datteren vår, Karen Sofie på 18 mnd. Vi fant hverandre raskt da han ble ny sjef på butikken der jeg jobber i 2005, og etter det har det, som dere sikkert skjønner;), gått slag i slag med barn og bryllup.

 

Formen min er bra. Har vært det hele veien egentlig- hadde ikke en dag med kvalme heldigvis... Kroppen sier ifra når jeg gjør noe jeg ikke bør, så da er det bare å høre etter. Verre er det med "angsten" for fødsel. Hadde en veldig tøff opplevelse forrige gang og er redd for hva som venter denne gangen??

 

Sånn, det var litt om meg. Spennende å høre om andre som er i samme situasjon som en selv, håper flere kaster seg på:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente fra nordnorge som bor i Oslo med min samboer (også nordlenning) over to år. Vi venter et "lite" knøtt 5 mars, ikke planlagt men veldig velkomment! Formen er bra men jeg kjenner meg veldig tung nå! Grunnen til "lite" er at jeg tror knøttet er stort, men jordmor mener jeg har mye fostervann, vi får se. Jeg har vært en del plaget med bekkenløsning siden uke 25 halsbrann og mye vann i kroppen. Ellers har jeg hatt lite å klage over! :) Vi gleder oss enormt til vi får møte knøttet vårt og se hvilken personlighet som har sjult seg i magen min i ni mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 84- modell bosatt i vestfold. har termin 8.mars. vet ikke hva kjønn det blir.er samboer, vi har vært sammen i 4 år. har en gutt fra før på 2 år og 2mnd. og en liten hund

er utdannet omsorgsarbeider men er arbeidsledig nå etter at jeg har vært sykemeldt siden jeg var fire mnd på vei pga ganske kraftig bekkenløsning.

begynner å bli rikelig lei av smerter og gleder oss stort til den lille som snart skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 12 mars.Jeg bor i hamar sammen med forlovede og samboer og datteren vår på 3 år og 2 mnd.Vi traff hverandre i 2005 og er glade for nurket som ventes snart.Jeg er utdannet barne-ogungdomsarbeider men er arbeidsløs for øyeblikket.

 

Formen har vært plagsom med kvalme fra uke 4 til uke 14,bekkenløsning,strekkmerker,vann i kroppen men jeg sitter her å venter på babyen min så må lide litt.=)

Hadde en rimelig tøff fødsel sist og er kjempe spent på hvordan denne gangen blir.

 

Da gir jeg stafettpinnen til neste"mann" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg er en jente på 24 år som venter min første 8. mars, som mest sannsynlig blir en liten gutt. Har vært sammen med samboeren min i ca 5 år og vi skal gifte oss til sommeren :-)

 

Har som mange andre her, ser jeg, vært plaget av bekkenløsning. Så har vært sykmeldt siden november. Er ikke så flink med dette å gå hjemme uten å gjøre noe, så gleder meg veldig nå til den lille kommer og fyller tiden min litt =)

 

Formen ellers kan jeg ikke klage på, etter at hodet ble festet har jeg nesten ikke hatt noe halsbrann. Men i dag har føttene mine blitt nesten dobbelt så store.. det er ikke plagsomt, men veldig rart å se på føttene mine nå.. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 12. mars :) Bor i Porsgrunn med samboer og datter på 3 år, venter en gutt denne gangen. Formen har stort sett vært fin hele tiden, men har vært ganske trøtt og sliten. Endel halsbrann de siste månedene, og en periode med veldig vondt i nederste ribbeina på høyre side hvor tassen sparket hele tiden.

 

Hadde igrunn en fin fødsel forrige gang (i den grad det er mulig selvfølgelig ;) ), og har bestillt det samme denne gangen.. Er igrunn mer engstelig for å få brystbetennelse igjen, det var VONDT og skikkelig kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men benytter denne anledningen til å hive meg på. Har dessuten begynt permisjon i dag, og de "store" barna er hos besteforeldre på vinterferiebesøk, så jeg hadde plutselig veldig god tid.

 

Jeg har termin 12.mars, er 37 år og har to jenter på 5 og 7 som gleder seg veldig til å blir storesøstre til det som ser ut til å være enda ei jente. Formen har i grunn vært god hele svangerskapet. Litt trøtt, sliten og uvel i starten, trøtt, sliten og dårlig søvn nå på slutten, men det må man vel nesten bare forvente... De andre to er født 11 og 15 dager før termin, så jeg håper det er et mønster her, men jeg tør ikke begynne å vente for mye ennå.

 

Bor forøvrig i Trondheim og skal føde på St Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente på 23 fra bergen.

Samboer, med ett barn på 13 mnd.

Termin rundt 13 mars, men kommer neppe til å gå full tid.

Blir enten tatt med KS rundt den 1, eller normal fødsel, men legene sier jeg neppe kommer til å gå over den 10mars (Seteleie, og h*n sitter dypt)

 

Formen er veldig opp og ned, desverre mest på ned for tiden. Er beordret i ro i håp om at den lille skal snu seg, evt ikke starte tidlig fødsel. Og det er kjedelig å bare sitte her, får jo ikke løfte guttungen engang =0(

Humøret synker fort, og tror sambo er lei hele gravide meg snart.

Men man m jo bare se lyst på det.. snart er vi stolte foreldre til to små =0)

 

Og det kommer til å gå leengefør jeg er gravid igjenn (har jo så å si vrt gravid i to år nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år og venter mitt første barn sammen med min forlovede. Vi har forøvrig vært sammen i 10 år dette året, og han har ønsket dette i noen år nå. Han har fast arbeid som lærer, mens jeg holder på med mitt siste år på bachelorstudiet. Blir så jeg tar noen eksamener etter permisjonen neste år. Utenom studiet har jeg to ekstra jobber. Har holdt på med hest nesten hele mitt liv, eid to selv. Har også to kattepuser!:)

 

Jeg har altså termin 4. mars, og vet ikke kjønn av eget valg. SÅ spennende!!:)

Formen har vært veldig bra hele veien. Ikke hatt noen svangerskapskvalme eller bekkenløsning..Har kjent det litt i bekkenet selvsagt, men ikke mer enn som skal være normalt. Kommer nok ikke til å se mørkt på et nytt svangerskap hvertfall!:) Men er spent på fødselen da, vet jo ikke hva man går til. Har veldig fokus på at da skal vi endelig på se det lille gullet vårt. Gleder oss som noen unger!!:D

 

Bor på Steinkjer, Nord-Trøndelag. Skal da føde på Levanger sykehus. Holder på å bygge nytt hus som er ferdig uka jeg har termin! Så blir spennende å se hva som blir først, fødsel eller innflytting..;) En ting er sikkert, det blir ei sinnsykt bra påske dette året!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente på 26 år fra Nordland, men har bodd i Oslo i snart 5 år. Har kjøpt hus utenfor Oslo sammen med min forlovede som er 27 år og også fra Nordland. Vi har vært sammen i 4 og et halvt år og venter nå vårt første barn med termin 6/3. Vi har en kjempesnill hund som blir 5 år til sommeren. Småplaner om to tette barn og et giftemål om et par år:-)

 

Formen har vært fin gjennom hele svangerskapet egentlig. Litt sliten i ryggen bare og lei av å løpe på do om natta:-)

 

Gleder oss masse til lillegutt kommer, og har alt klart...så han kan bare komme:-) Skal til jordmor på kontroll på fredag, håper hun kan sjekke modning da. Skal forresten føde på a-hus.

 

Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Siv og er 26 år. Gift med Håkon. Har termin 8 mars, og venter en liten gutt. Vi bor på Kongsberg. Jeg er sykepleier, og har jobbet 4 år på nyfødt intensiv i Skien. Har jobbet hjemme (hjemmesykepleie) hos ei lita jente som ble født ALTFOR tidlig, siden vi flyttet hit i september. Skal føde i Drammen.

 

Har hatt en veldig grei graviditet! Har vært endel trøtt og sliten hele veien....Hadde MYE kynnere fra uke 18 til ca 26, men dette roet seg når jeg trappet ned jobbingen. Har ingen store plager nå......syntes bare dagene blir litt lange av å gå hjemme!!!

 

Ønsker oss alle lykke til med fødsel og barseltid:) Nå er det ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

jeg heter Tone og er 26 år. Bor på Gjøvik sammen med min samboer. Venter en (ikke planlagt) jente 13.mars, og hun er selvfølgelig mer enn velkommen!! vi har ingen barn fra før.... vi gleder oss masse, og utstyret står klart til bruk:)

 

Både jeg og samboer er sykepleiere og jobber på sykehuset her. Ttrives godt med det. Jeg driver med hest,og har gjort det hele livet. Har nå et føll, så jeg får trent meg på oppdragelse hehe.

 

Ellers har formen vært knall, ingen plager i det hele tatt. Hadde aldri trodd det skulle være så ålreit å være gravid:) jeg føler meg veldig privilgert, har kunnet jobbe 100% nesten helt til nå! Ser frem til året vi har i vente. Gleder meg veldig til å se sambo sitte med jenta vår i armene, siden jeg har hatt æren av å bære henne i 9 mnd...

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 31 år som bor ved Lillehammer. Er gift og venter jente denne gangen. Har termin 11. mars. Har to barn på 4 og 6 år fra før.

 

Dette har vært et vanskelig og tungt svangerskap sammenlignet med med de to første. Så dette blir mitt siste. Gleder meg til å få hilse på frøkna og håper hun kommer snart. Vekstkontroll i uke 36 viste at hun veide 3300g. Blir satt i gang ved termindato pga størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo=o)

 

Jente på 25 år... Har samboer og en "liten" gutt på 4 år...Sambo og jeg har vært sammen i 7 1/2 år...Vi bor på Skedsmokorset, som ligger utenfor Oslo...

 

Vi, ifølge 3 UL, venter visst ei jente denne gangen...Så blir blir spennende å se om det er riktig... Denne virker som å la seg vente på...Vi får vel vite raskt om det er gutt eller jente da denne kommer med stumpen først og har ikke planer om å snu seg...Terminen er 8 mars... Søsteren min mener jeg kommer til å føde natt til mandag eller mandag..Skjønner ikke det helt, og tviler veldig på det...

 

Litt annet: Jeg går til UL-kontroller på Ahus fordi gutten vår ikke fikk næring på 6 uker. dette var på slutten av svangerskapet... Ble satt igang pga han og svangerskapsforgiftning. Dette svangerskapet ser ut til å gå nesten knirkefritt. Sliter litt med bekkenplager/løsning og vond rygg.. Har også de siste ukene hatt mye kynnere...tror jeg...hehe men tror det..=oD...På siste UL-kontroll ble babyen estimert til å være sånn ca 2600 gr...Er kjempe spent på hvor stor hun kommer til å være ved fødsel... Gleder meg faktisk til setefødsel.=oD...

 

Av utdanning og arbeid så har jeg nesten ferdig generell studiekompetanse, mangler bare engelsk..Så håper jeg å komme inn på sykepleien og videre der til jordmor...Elsker det yrket...=oD...Er dessverre arbeidsledig men akkurat nå så er det jo permisjon=oD hehe..

 

Noe mer da..? Ikke som jeg kommer på nå...Noe du/ dere lurer på så bare spørr=o)

 

Biter ikke..hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 år og har termin 3 mars. Min første. Vet ikke kjønn, så det blir spennende. Min samboer har to jenter fra før på 5 og 7 år, som jeg har kjent fra de var 2 og 4 år. De er hos oss annenhver uke. Vi har også to katter, som er ekstremt bortskjemte, de er mine bebiser, så kan bli spennende å se hvordan det går når de får en konkurent:-) Men tror det skal gå veldig bra.

Bor i Vestfold.

Gruer meg litt til fødselen, men har ikke angst heldivis, har trua på at det vil gå fint og at jeg overlever..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en nordlenning på 35 år, og samboer med en møring på 14.året. Vi venter vårt 3.barn sammen, en liten gutt visstnok, og har en gutt på 10 år og en jente på 4 år sammen fra før. Vi bor på Romerike.

 

Er utdannet sykepleier og jobber som leder for en stor institusjon med over 100 ansatte. Har vært sykemeldt fra uke 12 ca, pga 2 SA og en exu i løpet av det siste året før dette svangerskapet. (Har en veldig stressende jobb, i tillegg til at jeg har tatt videreutdanning ved siden av full jobb, så legen mente at dersom jeg skulle klare å bære frem flere barn, så måtte jeg ta det med ro;-).

 

Har vært veldig sliten hele svangerskapet, og hatt enormt med kynnere fra uke 20, så tenker at dette blir nok mitt siste svangerskap. Gruer meg også til fødsel, men gleder meg samtidig til å bli ferdig!!! Har termin 7.mars, og skal føde på Ahus, så det kan vel hende at jeg møter noen av dere andre der....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. kjekk tråd...

 

Jeg er 27 år fra Os utenfor Bergen.. Bor der med samboeren min og vår sønn på snart 2 1/2 år.. Samboeren min har og 2 barn fra før som bor annenhver uke hos oss. så er nok å henge fingrene i..

 

Jeg har termin 10.mars men håper jeg slipper å gå så lenge.. sliter med bekkenet mitt og det blir verre etter hvert som tiden går.. Jeg fikk 4 dager før termin sist men har jo ingen garanti for at det vil skje denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Er 29 år og bor i Bergen. Har termin 10 mars og venter nr. 2. Har en gutt på tre år fra før...Formen er veldig fin, har jobbet 100 % stilling frem til jeg gikk ut i permisjon denne uken. Kjenner at jeg begynner å få litt mer kynnere om kveldene nå, men det er vel naturlig siden det nå kun er 19 dager til termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Eg er ei jenta på 28 år som bur i Førde. Me gifta oss i sommar og flytta hit i haust då beggje fekk seg jobb her. Har termin 5 mars, og er veldig spent på kven som bur i magen! Kjønnet veit me ikkje! Har vore i god form heile tida, og jobba 100 % heilt til eg gjekk ut i permisjon forrige veke! Har hatt ein god del kynnara heile 3. trimester, og lurar på korleis eg skal vita at det er riene som byrjar og ikkje berre kynnara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel helt på grensa, har termin 15. mars...

Men håper jo den kommer litt før:-)

Bor i øvre eiker, har samboer og 2 teddybjørner av noen hunder:-)

Vært helt sykemeldt i snart 2 mnd pga bekkenløsning.

Og den blir bare verre og verre så jeg håper det ikke er lenge igjen!

Men for all del, tar alle plager og vondter i mot med stor takk! Det er jo virkelig verdt det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er en jente fra Trondheim som har termin 6.mars! Jeg er samboer med en engelskmann jeg møtte på reise på Cuba sommern 2006. Vi pendlet litt Oslo- England et halvt års tid, før vi dro ut og reiste sammen igjen, denne gangen 7 mnd rundt i verden :)). Vi fant ut at det var oss det skulle bli, og flyttet til Trondheim og ble gravide med en gang ;). Samboern er elektriker og jobber i elektrikefirma her i Trondheim, mens jeg går master i statsvitenskap og jobber i klesbutikk i tillegg.

 

Svangerskapet har gått veldig fint, jeg har studert og jobbet nesten helt frem til permisjon, måtte sykmelde meg et par uker før pga bekkenet.. Så nå er jeg veldig spent, og går hjemme og venter og kjeder meg litt.. vant til å være veldig aktiv ;)

 

Lykke til alle sammen!! Ikke lenge igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...