Lotta med novembergutt Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Eller studenter som er ferdige til våren, slik som meg, men skal fortsette ett år til? Jeg lurte egentlig på om jeg måtte avslutte prøvingen nå, pga en termin som kan komme midt oppi juleeksamenene, men tror jeg fortsetter og tar det som det kommer Klarer jeg juleeksamen, så er det flott. Om jeg ikke klarer det, så er det ikke krise det heller. Pengene er et annet "problem". Kjenner jeg er litt misunnelig på de som er ute i fast jobb, og får større beløp utbetalt i mnd under fødselspermisjonen. Og som har noe fast å komme tilbake til ... Men dersom jeg skulle ventet til det ble min tur, så måtte jeg ventet i minst ett, kanskje to år til, og det har jeg ikke lyst til... Flere studenter, med noen tanker rundt det?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Hei:) Jeg er også student. Jeg er ferdig neste vår jeg. Det er sikkert en fordel å være i full jobb, men jeg orker ikke vente så lenge med å prøve;) Men det er jo fordeler med å være student-mamma og. Man får jo billigere barnehageplass. Og man kan få mer tid til å være sammen med barnet sitt enn hvis man er i full jobb. Man har jo en ganske fleksibel dag når man er student:) Og når man skal ut i jobb og har en liten en, så kan de se på det som en fordel, fordi man kanskje venter litt før man får fler. Jeg har også tenkt at det hadde vært lurt å ta en pause, så jeg ikke får termin midt i eksamenstiden. Men jeg har prøvd så lenge, så hvis det skjer så er jeg bare overlykkelig uansett. Vil ikke kaste bort noen sjanser, hehe;P
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er student jeg også går 1. året jeg da, på førskolelærer:) Er 22 år.. Vi vil ikke vente til jeg er ferdig utdannet, da jeg også skal ta noen år etter 3 år på førskolelærer. Så derfor vil vi ha nå Alt er klart, sambo har jobb, vi har studentleilighet som er billig. Vi bor sentrumsnært, og har mange venner rundt oss her. Bor i familieblokk fra før av, så her har vi mange rundt oss med barn.
tingeling87 Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 jeg er også student. men jeg mistrives med studiet mitt så jeg har søkt på jobb i barnehage og om jeg får den så hopper jeg av dette studiet. men kjæresten min er fremdeles student da. hadde ikke tenke å bli gravid i studietiden,men så ble vi uplanlagt gravide i oktober og da ble vi jo kjempeglade men så mistet vi nettopp. men vi skal prøve igjen=)
desemberbaby<3 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Jeg er også student. Går sykepleie og er ferdig neste vår, men er i samme situasjon som tingeling87. Jeg hadde da en blæremola så får egentlig ikke lov til å prøve enda, men har virkelig lyst!! Passer best å bli det nå slik at jeg ikke har får termin med en gang jeg er ferdig med hele utdannelsen. Da blir det jo ikke noe penger!
desemberbaby<3 Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Gelmte å si at min samboer er ikke student. Han er i full jobb:)
Lene86 Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er student og ser ikke på barn som et problem økonomisk. Sambo jobber og er ikke student. Jeg tror det kommer på det samme når termin er, fordi eksamen kan alltids taes senere;) Du får se an selv om du vil ha barn nå
mell85* Gravid! Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 85 modell: Eg har det akkurat slik som deg! Er ferdig med ein bachleour utdanning neste vår! Og samboer er i full jobb og har god inntekt Han jobber 100 prosent. Men eg vil prøve nå, for ellers er det lenge til vi får prøvd.. blir den født når eg er ferdig blir det ingen penger.. må jo finne meg jobb også. Og dessuten er det positivt å få barn NÅ, for då blir det lettere å få jobb i å med vi nettopp har fått barn Så tenker ikkje de som vi søker jobb hos at vi er unge og at det kan snart bli graviditet og ut i perm. Så får vi jo god nok støtte så vi greier oss Livet går videre uansett! Så har samboer kjøpt seg hus nå! Passer flott
Peders mamma Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Ja, jeg er og student. 85 modell som studerer til å bli førskolelærer. Jeg klarer ikke vente lengre,jeg vil bli mamma!!! Tenkt en del på penger jeg og, men samboeren min blir færdig sommeren 09, så tror dette skal gå helt fint. Må bare bli gravid først..det er heller ikke like lett. Har dere prøvd lenge ? AnneMa
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 hvilket år studerer du? Jeg er på førsteåret på førskolelærer:) Jeg er på slutten av min 3 pp:) venter mens rundt 28 feb.
Carina med lykkebobler i magen Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Både jeg og sambo er student, men han er ferdig med sin master til våren. Jeg for min del er fortsatt på første av i alt tre år, men jeg klaarer ikke vente! Vi skal kjøpe leilighet til sommeren, så vi ser ikke de på de økonomiske utfordingene som de verste.. Vi har ikke prøvd så lenge - kasta p-pillene i dag faktisk! Så dette blir spennende!!
Peders mamma Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 jeg går første året:) har en helt tullete syklus...uff.
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 20. februar 2008 #13 Skrevet 20. februar 2008 Da er vi jo "like langt" hehe:) hvor går du skole da?
Ina25♥med gull i magen Skrevet 20. februar 2008 #15 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er student - og prøver;) Ser egentlig bare fordeler med å ble gravid som student. Får bedre tid til babyen, enn om jeg hadde vært i jobb. Studiet mitt er fleksibelt, så tenker at om jeg orker kan jeg lese litt mens jeg har perm, eller så venter jeg. Samboer har jobb og tjener bra, vi har leilighet og bil - og er KLARE:) Planlegger bryllup neste sommer, får bare se hvordan det går med babyplaner også Studiet mitt er ganske hardt, og nærmest ingen som har/venter barn. Vi er MANGE studenter, men har ikke sett en eneste mage... hehe... Men, det bekymrer meg ikke. For snille piker ordner det seg:) Er etter planen ferdig neste sommer:)
Peders mamma Skrevet 20. februar 2008 #16 Skrevet 20. februar 2008 ja,helt enig:) krysse fingrene for at spiren snart spirer..hehe:)
lona Skrevet 20. februar 2008 #17 Skrevet 20. februar 2008 jeg studerer også.. går andre året økonomi. ser ikke på det som noe problem, eneste problemet er vel at vi ikke får det til. he he
Ina25♥med gull i magen Skrevet 20. februar 2008 #18 Skrevet 20. februar 2008 hehe... snart sitter nok spirene hos alle sammen skal du se;) prøvd lenge? vi er i 2. pp, så har akkurat startet vi da:) Men vi er så utålmodige;)
Peders mamma Skrevet 20. februar 2008 #19 Skrevet 20. februar 2008 vi e vel "like langt" utolmodig ja!! guuri...æ hold på å sprekk! men det e så godt å kom innpå de her sian å læs å snakke...møte folk me de samme innstillingan og ønskan:) ikke alle som syns det å være student og ett ønske om å bli mor e så forenelig..men det drit æ i..stort sett det e mitt liv..
Ina25♥med gull i magen Skrevet 20. februar 2008 #20 Skrevet 20. februar 2008 Jeg vet. Har ikke fortalt det til så mange enda jeg da - bare bestevenninna mi - og hun er like babysyk selv;) Men senest i julen pratet familiemedlemmer over hodet på oss om at nei hos oss blir det ingen barn før jeg er ferdig med å studere... tror ikke de tenker at det er et alternativ engang:) hihi... Tipper det er noen som blir overrasket da vi sier vi venter barn, når vi gjør det... Men, de blir nok glade også Er to dager over IKM nå, så SPENT:)
Peders mamma Skrevet 20. februar 2008 #21 Skrevet 20. februar 2008 ja..har sakt dt t to venninna, ho ene fikk nr 2 5 februar og ho andre har termin 17 juli, første fødte...hjelp ikke på babysjuuuka det akkurat !
Hippomama Skrevet 20. februar 2008 #22 Skrevet 20. februar 2008 heihei, jeg går siste året på VGS, og vi driver å prøver nå, jeg er også litt redd for det med terminen, men vi har valgt å la naturen gå sin gang, og skjer det så skjer det...
Peders mamma Skrevet 20. februar 2008 #24 Skrevet 20. februar 2008 man kan ikke drive å planlegge alt heller..det skjer når det skjer..men helst snaaaart <
Lala & Po Skrevet 21. februar 2008 #25 Skrevet 21. februar 2008 Hei på dere! Slenger meg på her. Jeg er også student og prøver. Vi har et barn fra før som vi fikk under studieperioden. Veldig ok å være mamma og student synes jeg. Har litt mer fleksibel tid til tross for ganske tøfft studie. Nå derimot er jeg litt usikker. Hvis vi får barn nå rekker jeg ikke å få meg jobb først. Blir ferdig til jul 08. Tenker mye på dette.... Får jo ingen penger under permisjonen og har kanskje ikke råd til å ta så lang permisjon....(samboer er i full jobb da, men alikevel..) Har ikke lyst til å vente lenger heller. Føler at årene går så fort og vi har lyst på flere barn... Har ihvertfall sluttet på p-pilla for en uke siden og kommer til å begynne prøvingen i april. (skrekkblandet fryd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå