lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Det er så mange som kommenterer feks at de virker så usikre, umodne, snakker barnslig med mye "liksom" og sånt, opptatt av festing osv. Men dette er jo en vanlig beskrivelse på en ung person! Sånn er man jo når man er ung, ikke noe rart med det vel? skjønner ikke sånne kommentarer jeg. Var dere så modne og voksne når dere var 18 år?
Mamma Mirabell Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Var akk sånn når jeg var 18 jeg også, men så hadde jeg heller ikke barn da.. Er vel derfor kommentarene kommer kanskje??
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Enig med du. Da jeg var 18 var jeg en "drittunge" som var på byen så ofte som mulig. Selv om man har fått barn så betyr ikke det at man skal gi avkall på alt det der, bare begrens det litt.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2008 ja, men man blir jo ikke automatisk 30 år i hodet selv om man får barn.
ALIICE Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Nei, var ikke så moden da! Derfor valgte jeg å vente med og få barn!
Mamma Mirabell Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 nei det gjør man ikke men jeg personlig foretrak å være litt mer "voksen " i hodet før og når jeg fikk barn.Ingen er like
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2008 men de kan jo være gode mødre fordet da!
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Når jeg var 18, eide jeg et hus, hadde fast jobb og samboer... følte meg vel kanskje voksen, men kanskje jeg ikke var det? Fikk nå hvertfall tulla året etter, og syns igrunn jeg har klart meg bra
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2008 følte meg veldig voksen jeg og, men var jo ikke det, nser det nå. men det er jo ikke noe galt i å være ung og litt umoden. man kan jo være en god mor alikevel.
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Det jeg synes er komisk med all denne nedrakkingen på de unge mødrene er at man kommer med kommentarer om at de burde ha vett nok til å vente med å få barn. Vel, det er nok ganske mange av Norges førstefødte som ikke er planlagt og så vidt jeg kan skjønne er ikke alle de uplanlagte født av mødre under 20 år. Småtten vår var ikke planlagt, så hvordan skal jeg kunne sette meg til doms over de andre som ike beskytter seg når de i tillegg er ti år yngre enn meg?
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 nei jeg anser meg jo ikke som noe dårlig mor av den grunn
Mamma Mirabell Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 klart man kan sikkert det men jeg føler meg som en bedre mor og tror barna mine har det bedre hos meg nå enn når jeg var 18 og "fjortis"
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2008 #13 Skrevet 20. februar 2008 Det jeg lurer på er hvorfor "unge mødre" alltid får denne, "var det planlagt", mens jeg sjelden har hørt om folk over 25 som får samme spørsmålet.. Ingen spurte meg med nr 2, om han var planlagt, men han kom like uventet som storesøster..
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Er vel fordi man burde prøve å bli voksen når man har fått barn... Jeg var sikkert like barnslig da jeg var 18 år - det var derfor jeg ventet til jeg var voksen.
Småbarnsmor og mormor Skrevet 20. februar 2008 #15 Skrevet 20. februar 2008 Det er helt sant. De kan være gode mødre selv om de er ung og barnslig. Har selv en datter som er ung mor og hun takler det uten problemer. Hun har fått en strålende blid, fornøyd og trygg jente. Av og til er hun litt barnslig, men herregud, hun er jo ikke myndig selv engang. Men hun har tatt ansvar for det hun gjorde. Tar seg av datteren akkurat like godt som jeg gjorde da jeg var 21 år og ble mamma. Ikke løper hun rundt på fest i hytt og pine heller. En gang i blandt, ja. Men da har hun barnevakt( som regel meg). Ellers så er hun hjemme med henne, går på skole 1 dag i uken og tar allmenn fag og skal fortsette skolegangen sin til høsten. Holder på med sertifikat itillegg. Så hun gjør så godt hun kan og det er bra. Hun er kjempeflink og det bemerker også bekjente av meg som treffer på henne med datteren sin :-) Så ja, man kan være en god mor selv om man er ung. Er mangen som er mye eldre som i mine øyner ikke er moden for å ha barn. Så man skal ikke kjemme alle over en kam pga alder.
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. februar 2008 #17 Skrevet 20. februar 2008 Det kommer vel av at det er relativt sjelden å planlegge barn når man er såpass ung.
selma07 og engel Skrevet 20. februar 2008 #18 Skrevet 20. februar 2008 Jeg er selv en sånn gammel mor, 36 år.. og Selma er 1... Skikkelig kjærring mao:o) Jeg blir litt oppgitt over at alle som er over 30 år blir fremstildt som gamle damer, kjedelige, opptatt av karriere, ikke lekne osv osv.. Det er ikke alle som er sånn.... Så det så!!!!!!!!!!! Men ang unge mødre.. det er vel akkurat det programmet skal handle om?? Hvordan kombinere det å være ung og mor! Da må man vel ta det man får?! Man sier ikke de samme tingene når man er 18 og når man er bestemor... heldigvis!! Men jeg synes igjen det er trist at det skapes et så vanvittig skille mellom folk.. Jeg er glad for at jeg ikke fikk barn før, og det er meg... og de som får barn før er glad for det!! Så hva er egentlig problemet???
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2008 #19 Skrevet 20. februar 2008 Jeg forventer ikke at alle skal være enig med meg, jeg bare ytret en mening..
TurangaLeela Skrevet 20. februar 2008 #20 Skrevet 20. februar 2008 Det betyr jo ikke at de er dårlige mødre for det. Jeg hadde selv ung mor, jeg er normal jeg..Mamma var 19 da hun fikk meg. Når hun forteller om den tiden jeg var liten virka hun som en heeeelt vanlig mor, og når jeg ser bilder fra den tiden, ja alt ser normaaaaalt ut!!!Og minnene jeg har fra min barndom, er fine dem:) Og ikke minst tantene mine, de er også unge mødre, ingenting å si om dem. Og flere venninner av meg er også i samme situasjon. Forstår ikke denne kritikken av unge mødre, det har det vært i alle år og kommer fortsatt til å være. Om de tar seg noen fester i ny og ne, å så da? Har ikke barna godt av å overnatte hos besteforeldre og tanter en gang i blandt, jeg husker da det som kjempekoslig da jeg var liten. Og prog. Unge mødre, fantastisk prog. Jeg digger alle som er med:) stå på folkens!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. februar 2008 #21 Skrevet 20. februar 2008 Jo, men hvordan kan du hevde at de du beskriver som barnslige skal ha like mye vett på det området som en som er voksen? Man er barnslige på alle områder, men når det kommer til sex skal man ha en modenhet som en som er 30?
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #22 Skrevet 20. februar 2008 Nei, men jeg lurer virkelig på om du syns det er rart? Er vel ingen som planlegger barn når de er 17 år?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #23 Skrevet 20. februar 2008 jo søsteren min planla barn med mannen sin når hun var 17. hun var ikke voksen nei, men hun er en strålende god mor til sine barn!
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #24 Skrevet 20. februar 2008 enig med spetakkel...jeg er nå 32år og Mathea er snart 4 mnd...og glad jeg tok utdannelsen min før jeg fikk barn.. :-) hører en del unge mødrer sier de er så glad for at de får barn tidlig får da slipper de og bli en gammal mamma.... og dette provoserte meg på kanal fem i går kveld... !!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. februar 2008 #25 Skrevet 20. februar 2008 Hvorfor bli så provosert? Selvfølgelig er det er fordel med å være ung mor, mens vi som var litt eldre har andre fordeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå