Gå til innhold

hva tenker du når du ser en *moden* mor?

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Da tenker jeg "Stakkars unge, så gammel mor du har" : D Neida, jeg etnker ingenting spesielt :) Bryr meg ikke om alder

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ingenting, syns alltid det er koselig å se mødre.

For å være helt ærlig (og ikke halshugg meg) så tenker jeg mye mer når jeg ser en veldig ung mor. Hva slags livvsituasjon hun er i osv. M.a.o har jeg mer (feilaktige) 'fordommer' om unge mødre :)

Skrevet

Leser at mange rundt 18 - 20 som har fått barn tenker at vi over 30 som får har hatt problemer med å få.. Jeg har ikke vært i en livssituasjon der det har vært riktig å få barn før jeg.. Har vært samboer to ganger før, og begge disse gikk etterhvert ikke spes bra. Da mener jeg samboere i 4 og 5 år... Mange som får barn før de har vært sammen så lenge... første brudd kom da jeg var 22 og neste da jeg var 29... Heldigvis fikk vi ingen barn,,, kunne da mao hatt barn med tre forskjellige menn... nei tusen takk.. Takker meg til å få barn med mannen min jeg:o) selv om Selma må slite rundt med en mor med rullator... He he.. og det værste av alt er at Selma skal få en lillesøsken om et par år.. og da er jeg 38!! Hva kommer folk til å tenke da????

og hi, vent til du selv passerer 30.. da må du kanskje le litt av dette innlegget. for du kommer til å oppleve at du ikke forandrer deg så mye som du tror.. man blir kanskje litt klokere og får litt mer livserfaring, og det er jo naturlig nok, sidenman har levd lengre.. en på 70 har opplevd mer enn en på 15...

Skrevet

Å tro at barneproduksjon må forbeholdes 20-årene, er en moderne greie. I gamledager fikk kvinner barn til de gikk inn i overgangsalderen. De hadde ikke prevensjon, og så det som naturens jobb å avgjøre når den første og siste kom.

Bestemoren min var den eldste av 11 søsken. Den yngste søsteren er 23 år yngre enn henne.

Skrevet

Heller moden mor i stabilt forhold, enn umoden mor i ustabilt forhold.

Vil også legge til at de fleste oppegående mennesker vet at alder ikke er avgjørende for hvor god mor man blir. De som stiller spm som dette, er ikke de skarpeste knivene i skuffen. Føler med deg HI og barnet ditt som har en så uvitende mor.

Hilsen både ung mor og gammel mor

Skrevet

Enig med deg Anonym 12:03, ikke det med at HI er uvitende eller "uskarp", men at alder ikke er avgjørende for mors omsorg. Jeg er snart 43 og fikk mitt første barn da jeg var 19 og mitt siste da jeg var 42. Jeg hadde aldri tenkt eller trodd at jeg skulle få 4 flotte friske barn over et så vidt tidsrom, og jeg har aldri hatt hjelp for å bli gravid, vært veldig heldig som er så velsignet. Og jeg tenker ikke på alderen min i det hele tatt jeg i min omsorg for ungene. 4 åringen min er en like stor fan av mamma som 24 åringen, selv om førstnevnte har flytta hjemmefra. Minstekaren på 9,5 mnd er for øyeblikket ordentlig pappagutt, men det er fordi pappa har vært i pappa-perm i 3,5 mnd.

Tvert imot har vel ungene og svangerskapene holdt meg yngre og friskere = O )

Skrevet

det er vel ingen garanti for at du er i ett mer stabilt forhold fordi du er "moden"?

Det er jo tydelig at du har fordommer mot unge mødre/fedre siden du automatisk tror alle har ustabile forhold:P Da er det vel ikke så rart at HI lurer på om noen har lignende fordommer ovenfor "modene" mødre og HI sier ikke gamle, men modene. Gamle mødre er vel noe annet? da tenker jeg mer sånn 50;) (når folk stusser og lurer på om vedkommende er mor eller bestemor)

barn er uansett en velsignelse, ikke missforstå meg :)

Skrevet

De som ofte velger å få barn i moden alder er gjerne i trygge og stabile forhold. Selvfølgelig kan man ha et stabilt forhold selv om man er ung, men sjansene er nok større for de som er eldre. De har mer erfaring og har dermed prøvd og feilet litt. Disse sidene er et godt bevis på at unge par sliter ofte. Igjen sier ikke alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...