Gå til innhold

Hvilken bok leser dere nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva syns dere om den?

Jeg leser Moralens geneologi av Friedrich Nietzsche. Jeg har nettopp begynt på den men liker den godt, får meg til å tenke:)

Trenger tips til bøker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

god helse 1 og2, før eksamen. skal nok få tid til å lese noe annet når sommeren kommer-

Skrevet

Har akkurat fullført Tusen strålende soler, kan absolutt anbefale den.

Skrevet

"Livvakt i helevete" av Siri Lill Mannes. Handler om krigen i Tsjetsjenia, en livvakt fra de russiske styrkene som forteller. Er nettopp begynt, men den virker veldig interessant.

Skrevet

harry potter and the prisoner of azkaban.

engelsk versjon. hold på å lese hele serien på engelsk nå så. synes de er gøye og spennende, og helt annerledes å lese på engelsk enn på norsk.

anbefales

Skrevet

"Hva skal vi med stjerner nå", av Espen Olafsen

Handler om livet etter tsunamien, sorgreaksjonen og sorgarbeidet. Gripende og sterk!

Skrevet

Grensetrilogien, av Cormac McCarthy.

Vil anbefale flere bøker av ham, blant annet The Road. Og så så vi en film en kveld her, som var basert på en av hans bøker: No Country for Old Men. Svært bra!

Og så kan jeg anbefale bøker av Haruka Murakami.

Og En tid for alt, av Karl Ove Knausgård.

Og helt sikkert mange fler :)

Skrevet

Pan av Hamsun. Søt og rar bok, veldig nyromantisk!

Skrevet

He he, er det noen som leser Hamsun frivillig? Tror ikke jeg hadde klart det, minner meg for mye om norsktimene på steinerskolen;)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Lille Lizzie vender tilbake.

Helt grei bok, men ikke noe spesielt.

leste nettopp Døde menn går på ski av Knut Nærum, fin liten bok.

Skrevet

Mitt liv, min frihet av Ayaan Hirsi Ali. En tankevekkende og sterk selvbiografi om en muslimsk kvinnes liv.

Skrevet

Haha, ja det fins noen av oss, faktisk :)

Men om det er god bok sammenlignet med vår samtids bøker kan diskuteres!!

Skrevet

Victoria av Hamsun er vakker og anbefales på det varmeste. Så trist hvis dere har hatt lærere som har formidlet Hamsun så dårlig at dere helst ikke vil lese noe av han.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Vil forresten anbefale the last hours of ancient sunlight.

Blir litt mer en faktabok, men dog en viktig bok om planeten vår og menneskeheten=)

Skrevet

Jeg leser også kjemi, konstruksjonsteknikk og linær algebra og analyse. Men regner liksom med det ikke var det du var ute etter ;)

Skrevet

Takker dere som har svart så langt! Nå fikk jeg mange gode tips:)

Skrevet

Enig! Victoria er nydelig, og Sult er .....vet ikke hva jeg skal si, men eg bok jeg er glad jeg leste :)

Pan er også fin, men uvant.

Skrevet

He he, ikke akkurat;) Selv om de bøkene helt sikkert hadde gitt meg mye å tenke på!

Skrevet

Det kan nok hende, og desto mer å tenke på dersom du skal ha eksamen i det du leser *grøss* hehe

Skrevet

After Dark av Murakami.

Må jo også anbefale bøken til Tore Renberg i disse "Mannen som elsket Yngve-dagene"!

Skrevet

Leser en bok som heter 6 hatter....

handler om komunikasjon... veldig bra

Skrevet

The Secret av Rhonda Byrne. Har ikke kommet så langt enda, men den er nok en liten tankevekker.

Skrevet

regnskap i teori og praksis, kap 8,9,10 og 11...veldig moro :-/

Skrevet

Før barbarene kommer av Coetze. Vet ikke hva jeg synes enda..Du som la inn innlegget, hvis du liker litt sånn filosofiske ting og som får deg til å se ting i nytt lys, anbefaler jeg Michel Foucault. Spes Seksualitetens historie (som ikke handler mest om sex, men om det moderne samfunnet)

Jeg vil også ha boktips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...