Gå til innhold

Når dere parkerer bilen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fotbrekk, men ja - setter det alltid på :) synes det er en grei regel å ha jeg da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg gjør alltid det. Er blitt en vane, og dessuten synes jeg det er kjempeskummelt å ikke gjøre det. KLarer ikke å slappe av, uansett hvor flat det er der den står.

Skrevet

Parkerer du med brekket på og det er kuldegrader, kan brekket fryse, og bremsene også. Og fryser de, har du null bremser.

Dette skjedde med meg, og det endte med at jeg kjørte utfor veien. Så nei, jeg parkerer ikke med brekk.

Dessuten er det bedre "bremsing" på bilen om du setter den i 2.gir, istedet for 1.

Skrevet

Ja, alltid! syns det er en ekstra trygghet!

Er ikke så lenge siden det var en jente på et år her som ble overkjørt for mora hadde ikke satt på brekket,bare bilen i gir, mora skulle inn med matvarene å satte jenta ute med broren, broren hadde på en eller annen måte kommi inni bilen å kommi borti giret(satt bilen i fri),

bilen trillet over jenta... å det var ingen bakke, bittelitt helling bare..

Var helt grusomt, så etter dette bruker jeg brekket overalt!!

Skrevet

Nei, det er sjelden jeg gjør det.

Henger i etter å ha kommet ut i bil med fastfrosset håndbrekk et par ganger på vinteren, så da lar vi vær.

Skrevet

bruker det bare om jeg står i en bakke, å ikke når det er kaldt for da fryser det..

Skrevet

Jeg gjorde det helt til håndbrekket frøs fast en vakker vinterdag:)

Skrevet

Ja, I tilfelle jeg en gang glemmer en av de.....vet om fler som har bare hatt i gir...og glemt eller barn/hund har kommet borti.

BANG

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jeg holder på å ta lappen nå, og kjørelæreren sier jeg skal bruke 1. gir hvis det er flatt og håndbrekk hvis det er helling... så da gjør jeg det=)

Skrevet

Ja, alltid! Har hatt lappen i 14 år, og brekket har aldri fryst seg fast.

Skrevet

gjorde det da jeg nettop hadde kjørt opp.men gubben ble sint,det er fyfy ihvertfall på vintern da kan brekke skreike fast å det er ikke kult:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...