Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Setter dere alltid på håndbrekket da? Jeg gjør, alltid! Bare ble sånn da jeg var fersk sjåfør og synes det var skummelt å ikke sette den på og nå går det på automatikk, tenker ikke over det engang.
Sivalur Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Nei. Gjorde det før, men har blitt fortalt at det blir mer og mer slarkete hvis man bruker det mye unødig. Nå bruker jeg det kun hvis det er helling der jeg står parkert.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Hehe, jeg også gjør det. Irriterer sambo grønn! Gjør det til og med inni carporten hehe
Odine! Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Ja, det gjør jeg. Det tror jeg jeg har lært hjemmefra.
Gothminister Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Nei,bare hvis bakken heller.. Men jeg gjorde det alltid rett etter att jeg fikk førerkortet...,men nå er jo det 8 år siden også da..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Ja eg gjer det og det gjer mannen min au. Det blir ikkje slarkete av å bli dratt på, det er faktiks ganske lurt for da er sjansen for at når du faktisk trenger det så får du ikkje dratt det på for viren har rusta fast osv, el så får du ikkje dratt det godt nok på pga rust, også er sjansen for at du ikkje får tatt det heilt av ganske stor. Så det er mange fordelar med å dra på brekket. Alle vire blir slarkete etter bruk og er slite del på ein bil, så ein må regne med å måtte etterstramme og til slutt bytte men det er ikkje noko som du gjer ein gong i uka sjav om du brukar det når du parkerer.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Nei, parkerer i 1 gir. Bruker kun håndbrekket om jeg parkerer i en bakke eller helling.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Skal man ikke sette på brekket? Jeg hadde aldri i verden turt å gå fra min bil uten å ta opp brekket, tenk hvis den begynner å rulle da, selv om det er helt flatt der den står.. Aldri hørt at man ikke skal det hvertfall, sette på brekket mener jeg, og på kjøreskolen tok vi den alltid opp, hørte aldri noe annet...
heltklar Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Gjorde det før, men nå gjør jeg det bare dersom jeg parkerer i bakke. Man bør i alle fall unngå å bruke det om det er kaldt, for da kan det fryse til...har opplevd det.
trollmamma Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Nei, viss den står flatt er det plenty at den står i 1. gir. Står den i bakke derimot, har eg selvfølgelig brekket på. Mann min var mekaniker tidligere, og han vil ikkje at brekket skal stå på heile tida. Jo det sliter på brekket, pluss at dersom det står på nokre døgn dersom bilen ikkje er i bruk, kan det henge seg opp.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Er 9 år siden ejg tok lappen, kjører veldig mye bil så er erfaren sjåfør nå, men dette henger i ;-)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Nei, det kommer ann på, og ikke om det er kaldt for da kan det fryse..
ScaryMama Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Ja, alltid. Men mannen sier stadig at jeg ikke bør, men jeg gjør det automatisk.
Blue Lady Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 har automatgir så, nei jeg gjør ikke det. har aldri brukt håndbrekket jeg
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 Har det noe å si altså? Det visste jeg ikke. Mannen bruker ikke alltid håndbrekket,så det får hvilt seg litt da, hehe...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Bilen skal jo ikke kunne rulle på flatmark så lenge den står i gir=) Det hender jeg setter på brekket selv om det ikke er nødvendig, men stort sett lar jeg være hvis jeg står på flatmark. Mannen min setter ALLTID på brekket uansett!! Og det irriterer meg faktisk litt siden det sliter sånn på den ene bilen vår. Brekket der har vært inne flere ganger for å få strammet opp vaieren, og nå må den visst inn til "oppstramming" IGJEN!! hehe.. Bilen vår er dessuten såpass gammel at brekket henger seg opp dersom det er dratt veldig til og er kaldt ute. Synes det er unødvendig av mannen å dra brekket til himmels når den står inne i garasjen liksom. Bare for at hjulene ikke vil rikke seg når vi skal ut og kjøre neste gang;) hehe..
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 19. februar 2008 #18 Skrevet 19. februar 2008 Ja. Enda de som jobber på bilverkstedet har konkludert med at det ikke fungerer. Er vel bare noe jeg må gjøre.
Mille** Skrevet 19. februar 2008 #19 Skrevet 19. februar 2008 Nei, det gjør jeg ikke. Kun hvis jeg parkerer i en bakke.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #20 Skrevet 19. februar 2008 Ja, jeg har hatt lappen i 13 år, så det har neppe så mye å si.
Blue Lady Skrevet 19. februar 2008 #21 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har hverfall lært at det ikke er noe vits å bruke håndbrekket på automatgir biler, såfremt du setter bilen i P da. Parkerer i bratte bakker jeg, setter den bare som vnalig i P.. aldri skjedd noe som helst
Twins i magen <3 Skrevet 19. februar 2008 #22 Skrevet 19. februar 2008 Nei, bare når det er skikkelig bakke. Og hvertfall ikke på vinteren, er så kjedelig når det fryser
*novemberbebbis* Skrevet 19. februar 2008 #23 Skrevet 19. februar 2008 Nei, jeg gjør det kun i bakker og hvis jeg parkerer i by hvor bilene står tett (lukeparkering). Føles liksom tryggere da! Gjør det aldri hvis bilen skal stå parkert en god stund og det er minus ute - ellers kan det jo fryse til, som jeg har klart å få til en gang
ZamZam Skrevet 19. februar 2008 #24 Skrevet 19. februar 2008 Jeg parkerer alltid med bilen i første gir og med brekke på.. TRor jeg har på brekket i tilfelle jeg har glemt å settte bilen i gir, hvem vet hvorfor dert er bare en vane..
yvve73 Skrevet 19. februar 2008 #25 Skrevet 19. februar 2008 Har også automatgir, og da må du sette den i P for i det hele tatt å få ut nøkkelen av tenningen. Har aldri brukt brekket ved parkering. Men tror ikke jeg har parkert andre steder enn flatt heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå