Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg husker ikke navnet på jordmoren som var hos meg de første timene, noen som kan hjelpe? Hun er høy, tynn, og hadde kort grått hår... Veldig koselig, men litt bestemt... Noen med bedre hukommelse enn meg? :-)
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Hun "danske" var min JM :-) Sånn ca alder? ble kjent med de fleste jordmødrene der oppe...tenkte på min JM med en gang...men hvis det ikke er hun....hmm...må tenke litt...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Hun er vel 50-60... Er ikke så god på alder... men hun snakket vossamål ihvertfall...
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Hmm...samme alder som på min JM det , hehe... nei må nok tenke litt på den...skjønner ikke helt hvem det kan være...tenkte på JM Sigrun, men hun er ikke helt grå enda, mer lysblond, og ikke så gammel..når fødte du forresten? Jeg fødte i nov-06m:-)
ToPrinsesser<3 Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Husker dessverre ikke navnet hennes, men alle jeg møtte av personalet var superkoselige. "Min" jordmor het Britt Heidi. Nesten så jeg får lyst på flere barn, fordi de var så koselig å være der oppe. :-)
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Så koselig å se at det er flere her inne som fødte på Voss :-) Helt enig i at det var veldig koselig der oppe...full service på barsel også :-)
LegallyBlond Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Er også veldig fornøyd med voss, kjempesnille og flinke folk der! Mye bedre opplevelse av både fødselen og barseltiden enn på haukeland. Vet iallefall hvor jeg skal om det blir flere!
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skal også der neste gang, noen ganger savner jeg å være der jeg :-) Jeg skal legge ut et bilde der hun holder Ulvar ved siden av en blomst, så kan dere kanskje se?
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Nå har jeg lagt ut bildet, og hun var visst litt blond likevel... skjønner ikke hvor jeg har grått fra... hmmm...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Eller jo, på de andre bildene mine har hun grått hår...
It's all about me Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Darla Håper du har fått tilatelse av henne å legge ut det bildet på nett. Ikke alle som er like glade for slikt.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Så bilde nå, kjenner henne igjen med en gang, men navnet står helt stille...:-/ Hun var den JM jeg snakket minst med da jeg var der oppe, typisk, hehe....sorry jeg kunne desverre ikke hjelpe deg ;-) Men det klinger et navn langt der bak, Anny eller Henny mulig jeg blander med en hjelpe/barnepleier der oppe...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Det er nok ingen fare :-) Anny klinger ikke for meg...hmmm... plagsomt å ikke komme på det!
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Blander nok med en barnepleier, mørk, liten og nett som ofte var på nattskift...gi en lyd når du kommer på navnet da, nå har jeg også lyst å vite hva hun het ;-)
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #17 Skrevet 18. februar 2008 Ja, men jeg må nok ha litt hjelp hvis jeg skal komme på det :-)
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 hehe skjønner, jeg tenker fortsatt :-) får dra opp å føde en til, i gangen på barsel henger jo tavle med koselige bilder og navn på alle sammen;-)
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #19 Skrevet 18. februar 2008 Forresten hvem var det som tok imot barnet ditt? JM Sigrun tok vannet mitt, var hos oss ca en time, (jeg kom til avtalt dag for fødsel) og så kom JM Inger og var hos oss resten av fødselen ;-)
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #20 Skrevet 18. februar 2008 Jorunn tok imot Ulvar... Hun er den eneste jeg husker navnet på også...
Yelo ♥Ina♥ Skrevet 18. februar 2008 #21 Skrevet 18. februar 2008 Hun heter Gunn Kitty Øvstedal, men kaller seg bare Kitty. Verdens beste jordmor, tok i mot Ina også!
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #22 Skrevet 18. februar 2008 Og barnepleieren som hjalp å ta imot heter Grete (fant sengekortet no...). Alle sammen var kjempegreie. Husker også spesielt en høy lys en som snakket sånn Vågå-dialekt som var utrolig grei, følte meg aller tryggest på henne, hun var så varm og snill!
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #23 Skrevet 18. februar 2008 Å, tusen takk!!!! Hun rakk ikke ta imot Ulvar, men var med meg de 6 første timene, og var utrolig hjelpsom og forståelsesfull, så vil gjerne huske navnet hennes også, og no kan jeg det :-)
Yelo ♥Ina♥ Skrevet 18. februar 2008 #24 Skrevet 18. februar 2008 Kitty kom heldigvis inn de to siste timene av min fødsel. Hvis ikke hun hadde kommet tror jeg at jeg hadde gitt fullstendig opp altså... Hadde Inger (hun danske) de første 9 timene, veldig grei hun også Grete var jeg også så vidt borti, men bare på barsel. Hun har forresten mista jobben sin på føden nå..Nedskjæringer.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #25 Skrevet 18. februar 2008 Jeg fødte også på Voss. Husker godt Kitty, hun var kjempesnill:-) Jordmoren som tok i mot jenta mi var ikke like ok... Men hadde det veldig godt på barsel på Voss sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå