*Joa* Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Si ifra på en litt utålmodig måte at man er lei av at barnet blir hentet 5-10 min for sent 3-5 dager i uka??? Fikk en kommentar i dag som antydet at dette ikke er holdbart... Er akurat tid nok av veien for meg for å hente gutta i barnehagen. Ikke hver dag det går. Mye på grunn av at jeg ikke kommer meg ifra før på jobb og delvis på grunn av vei og kjøreforhold....
litt småanonym Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg mener hun hadde lov til å si i fra....men selvfølgelig skulle dette blitt tatt opp på en hyggelig måte og ikke bare en sur kommentar som blir slengt etter deg.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Tja..Hvis man er sist i barnehagen så vill vell barnehage persjonalet også komme seg hjem etter en travel dag på jobb. Akurat som deg tenker jeg ;-) Hadde dette skjedd 1-2gang i mnd så hadde det vell vært nesten ok men det virker som det skjer så si heletiden.
murmelmamma Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 De ansatte har arbeidstid de også..og det er respektløst å hente barna sine for seint. Det skal da ikke være de barnehageansatte sin oppgave å måtte jobbe overitd fordi du ikke kan organisere livet ditt.... jeg synest de har lov å si fra...dersom du får skriftlige advarsler kan faktisk barna dine bli sagt opp fra barnehagen.... lykke til med bedre planlegging.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Ja! Tror man faktisk kan kreve overtidsbetalt for dette, noen bhg praktiserer det i hvertfall...Men hun burde jo sagt ifra på en ordentlig måte da!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Ja det har de vel lov å si i fra om, men på en skikkelig måte selvsagt. Akkurat som om jeg gjør kundene oppmerksom på at butikken har stengt når den stenger, heller ikke på en sur måte (så lenge det ikke er de samme kundene som er igjen etter stengetid 3-5 ganger i uka, for da VET de at vi stenger klokka 19).
Odine! Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Det bør sies ifra på en ok måte, men hvis barnehagen stenger 17, og du kommer 1705-1710 ofte, så skjønner jeg irritasjonen. De som jobber i barnehagen vil også hjem,og jeg tviler på at de får overtidsbetalt. Vi har avogtil hentet forseint pga trøbbel med transport og sykdom, men da har vi alltid ringt og sagt ifra. Du må dra fra jobb slik at du rekker barnehagens stengetid.
Elle melle deg fortelle Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 3-5 dager i uken?? Ja da må de ha lov til å si fra. De bruker jo av sin fritid for å passe på ditt barn som du ikke klarer å hente i tide. Synes du skal sette alle kluter til for å få orden på dette.
BettyBoob Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 ja, selvsagt! De skal hjem fra jobb selv, og det er jo ditt problem som du må løse for å få hentet i tide. Hadde blitt gretten selv jeg, hadde noen holdt meg fra å gå fra jobb så mange dager i uken..... og som foresatt hadde jeg rett og slett vært for flau til å ikke løse problemet!!
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Selvfølgelig skal det sies i fra om! De som er ansatt har sin arbeidstid og det er utrolig irriterende når folk ikke klarer å overholde dette. Der jeg jobber får de dagbøter hvis de blir hentet for sent flere ganger etter hverandre. Er det en gang inni mellom og vi får beskjed om det ser vi gjennom fingrene med det.
Gjest mphs Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Har dere ikke overtidsbetaling i barnehagen der du jobber? Jeg mener at om foreldrene ikke har hentet og fått ungen sin ut av barnehagen innen stengetid må de betale f.eks 150 kr i mult hver gang det skjer? Slik er det i barnehagen vår. Hun som eier den har gitt beskjed til alle foreldrene at hun ikke kommer til å si noe der og da, men på neste regning vil de måtte betale mer for forsenthentingen. Syns det er rett og rimelig så lenge man ikke har gitt beskjed i forveien og avtalt dette med barnehagen på forhånd.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Om man har lov, ja! Det er det ingenting som sier at man ikke har lov til å si ifra når noen kommer for sent for å hente barna!!! Du kan jo snu litt på det da.... Hadde ikke du blitt irritert hvis noen holdt deg igjen på jobb 5-10 minutter 3-5 ganger i uka? Jeg trodde faktisk det var vanlig med bot hvis man kom for sent uten gyldig grunn jeg. Det koster jo barnehagen penger. De må jo betale sine ansatte som sitter og venter. Hvis dette skjer såpass ofte som du beskriver, så hadde jeg klart sagt ifra, hadde jeg vært ansatt i barnehagen. Det ER faktisk ikke holdbart! Tenk om alle hadde tenkt som deg. Da må man faktisk ordne henting av barna på en annen måte. Beklager at jeg er litt krass, men syns det er rart du spør om de har LOV til å si ifra...
My little girl_ Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Ja det vil jeg si, veit selv hvor irriterenes det er å sitte igjen med barn etter barnehagens stengetid! Er det ikke "bøter" der dine barn går?
mammamamut Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Det er utrolig respektløst av deg å hente sent 3-5 dager i uken. I mange barnehager må man faktisk betale 200kr gangen for å komme for sent. Klart de som jobber der vil komme seg hjem de også. Respekt for andres arbeidstid heter det!! Tror du de bor i barnehagen?
Gjest ->>- Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Det sier seg da vel selv at man har lov til det. Og langt mer enn "antyde" at det ikke er holdbart. I vår bhg hadde vi fått bot hver gang og om det skjedde flere ganger i uka hadde plassen antagelig blitt oppsagt. Du kan jo ikke holde på slik.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 såklart man har rett til det. vi som jobber i barnehage skal kunne låse døra i bhg på stengningstidspunktet, og om du da kjem ofte for sent osv, så hadde jeg sagt ifra selv. det er faktisk ditt ansvar å rekke til bhg innen tida. i mange barnehager har man bot for å hente for sent!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. februar 2008 #17 Skrevet 18. februar 2008 Da jeg jobbet i bhg. måtte foreldrene skrive under på et skjema slik at jeg fikk betalt for overtiden. Men må jo si at jeg forstår de i bhg. Hva om de selv trenger nå kollektiv transport eller har avtaler som de da kommer for sent til. Jeg holdt på å miste en jobb i min tid pga. en forelder som aldri kom på tiden. Jeg hadde to jobber og på senvakten hadde jeg omtrent ikke mer enn tid av veien for å nå neste jobb.. Når hun hentet barnet for sent kom jeg for sent til min neste jobb. Du har krav på å få gå fra jobb slik at du skal nå henting før barnehagen stenger.
Krøvvel Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Herregud.. jeg jobbet i barnehage hver dag selv før permisjonen. Jeg hadde kommet til å si fra. Og ikke bare på en utålmodig måte. Når barnehagen har en stengetid er det vel en grunn for det. Hvis du ikke har tid til å hente guttene dine før den tid så.. ja. Da synes jeg for det første synd på barna dine som må være der så lenge, og for det andre at du viser meget liten respekt for de som jobber der og passer barna dine for ikke akkurat den beste lønna i verden. Skjønner ikke at du stiller dette spørsmålet engang.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #19 Skrevet 18. februar 2008 selvsagt må du tåle å få en tilbakemelding på det hvis du ofte kommer for sent å henter.da må du som mor endten få til å dra 15 min før fra jobben eller skaffe noen andre som kan hente. jobber i bhg selv, og har forståelse for at man INNIMELLOM kan være uheldig, men da er det snakk om en gang i halvåret eller noe , ikke 3 gange ri uken. her i kommunen ( både der min datter går og der jeg jobber) er det 125kr i bot pr påbegynte kvarter, det skal dekke bl.a overtidsbetaling for de ansatte. men det er ingen bonus å få overtidsbetalt på den måten, når kl er 17 og bhg stenger, så vil man gjerne hjem selv. Dem som jobbe ri bhg har et liv vedsiden av dem også, og sikkert barn og mann dem vil hjem til!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. februar 2008 #20 Skrevet 18. februar 2008 I barnehagen vårt barn går i får man en "bot" om man henter for sent.
Mammma Skrevet 18. februar 2008 #21 Skrevet 18. februar 2008 Hun har ikke lov å si i fra på utålmodig måte, MEN hun har lov å si i fra. Hvor jeg jobber får du 2 muntlige advarsler hvis du henter for sent. Tredje gangen får du skrivtlig fra eier, skjer det flere ganger da kan du riskere å miste plassen. Vi har en åpningstid som foreldre må respektere. Så hvis det er et problem for deg å overholde tiden må DU gjøre noe med det. Du viste hva åpningtiden var når du tok imot plassen så det er ingen unnskylding at du ikke rekker det. Uforutsette ting kan skje en sjelden gang men ikke 3-5 dager i uka.
bente69;) Skrevet 18. februar 2008 #22 Skrevet 18. februar 2008 Helt klart, ser du ikke det selv? Håper nesten dette er et "tulle" innlegg, for svaret sier seg selv *sjokka*
Zyan Skrevet 18. februar 2008 #23 Skrevet 18. februar 2008 jupp, det syntes jeg er lov. I vår barnehage mister man plassen i værste fall. Man skal være UTE av barnehagen FØR de stenger.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 18. februar 2008 #24 Skrevet 18. februar 2008 Hmmm trodde man mistet plassen sin jeg da dette ble gjentatt mange ganger. JA SELVFØLGELIG KAN DE SI FRA, SKULLE BARE MANGLE!
~sjiraff~ Skrevet 18. februar 2008 #25 Skrevet 18. februar 2008 Ja så absolutt. I de fleste barnehager hadde du måttet betale en bot også.. Hos oss er det faktisk 450 kr pr påbegynte halvtime eller noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå