Gå til innhold

Bursdagskake til 2 åring! TIPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha en "koselig" /barne kake som jeg kan ha lysene på. Blir nok av disse andre "voksne" kakene:-)

Jeg har en jente, om det har noe å si...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor avansert du vil ha det..

Skrevet

Ikke så veeldig kjempe avansert, det får vente i alle fall et år;-)

Skrevet

Kan du ikke lage ei dokke da?

Skrevet

har forresten vært på cacas party og de har utrolig mye festlig, men det blir veldig mye søtt med denne smørkremen og så synes jeg disse fargene som tilsettes i ex kremen har en ekkel bismak. Så tenker kanskje på noe i bløtkake/ sjokoladekake eller noe:)

Skrevet

Kan jo bare bli inspirert der da.....uten å bruke kreme, fargene eller kjøpe noe. Bare rappe ideene liksom :-)

Skrevet

NUTTIS: jeg bøyer meg i støvet for kakene dine. Jeg ser at du er dyktig på figurer o.l , det er ikke jeg.. men er det mulig å få oppskrift på den kaka med kvikklunsj og nonstop på toppen?? Jeg trenger vel ikke den brune marsipanen som lokk? kanskje jeg kan ha en sjokolade glasur?

Skrevet

Takk du!Liker å bruke fantasien ja.

Jeg hadde bløtkake i bunnen på den.Så hadde jeg en liten sjokoladekake oppå som jeg smurte smørkrem rundt og festet kvikklunsjer oppå igjen.Så fyllte jeg opp med en pose non stop oppi.

Du kan jo lage ei bløtkake med bringebærmoussekrem(blir rosa)

Så ei lita sjokoladekake på toppen som jeg hadde,med det andre rundt.

Kan gi deg oppskrifter..

Skrevet

Sier ja takk til det;-)

Skrevet

damn!! lagrer den sida som favoritt jeg om det er ok?? litt inspirasjon til neste bake-kake-dag!! =)=) you`ve got skills! ;-)

Skrevet

Ok,bløtkakebunn kan du kjøpe ferdig.3-delt.

Bringebærmousse:

250 g fryste bær,vannet må rennes av/eller bringebærsyltetøy

1 ss sukker

2 dl vanilje yoghurt

5 dl kremfløte

1 vaniljestang

-Hell fløte i bolle,ha i sukker,pisk til krem.

-Bland bær og yoghurt

-Hell det oppi kremen og pisk nesten til smør(veldig stivt)

-pynt kaka

Du kan jo ha et lag med sjokolademousse,vaniljekrem eller noe

bruke banan,sjokoladebiter,ananas eller hva du vil i lagene.

Du kan ha i litt rød konditorfarge om du vil ha mer rosafarge.

Sjokoladekake må du lage i en mindre form.

Jeg brukte:veldig liten form

2 egg

2 dl sukker

0,4 dl olje

2 dl hvetemel

2 ts bakepulver

100 g smelta sjokolade

steke midt i ovnen på 175 grader i ca 20-30 min.Følg med og stikk i kaka.

smørkrem er 50/50 smør og melis,1 ts vaniljesukker,kakao

Brukte 4 kvikklunsj som jeg delte i 2 og 2 biter+at jeg delte de på midten.Og en pose non stop.

Skrevet

Glemte at det må være litt vann/kaffe i smørkremen da,hihi

går også an å piske krem og tilsette sjokolade,bare å piske det litt hardt...veldig godt..du kan gjøre det inni kaka veit du.

Skrevet

haha nå sitter du vel og rister på hodet av meg... MEN.. Den sjokoladekaka, er den liksom inni "gjerdet" av kvikklunsj? og så fyller du opp til toppen men nonstopOg tenker du at jeg bruker smørkrem som "lokk" på kaka, istedet for den brune marspipanen?

Uff beklager maset mitt;-)

Skrevet

Jeg lagde kake til en venninne, lagde bare en sjokoladekake, skjærte ut som ett hjerte. Tok på topping og pyntet den med rosa hjertestrøssel og hadde rosa lys og rosa årstall i midten. Enkel og ble VELDIG søt <3

Skrevet

sjokoladekaka er inni gjerdet ja,med smørkrem...den under pynter du med rosa krem...eller brun sjokoladekrem

300 g sjokolade smeltet

4-5 dl kremfløte piskes veldig stivt

Nå kan du velge:

Bringæbærmoussekrem eller sjokoladekrem

Skrevet

TUUUSEN takk for hjelpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Du kan jo få et slags glitter om du tar litt konditorfarge oppi litt sukker,gni fargen inn,så lar du det tørke,og drysser det utover.

Skrevet

Den bringebær moussen hørtes utrolig god ut!! Tror jeg går for den;-)

Skrevet

Synes det er veldig gøy å pynte kaker...men kan jo ikke bare lage i hytt å pine,noen må jo spise de opp også..Så sleng inn en bestilling om dere vil,hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...