1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 er det vanlig å sende ut takkekort for gavene man fikk til babyn etter fødselen..? kom plutselig til å tenke på det...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Vanlig her i gården hvertfall
M-Tos Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Jeg synes det var viktig. Min ble født i slutten av september, så vi kombinerte takkekort med julekortene i fjor.
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Vi gjorde det, synes det er en hyggelig gest når folk kjøper og sender (de som bor langt unna) gave til minien vår. Og siden det er bilde på kortet fikk vi en fin mulighet til å vise frem gullet vårt også. Men av alle de fødselsgavene vi har gitt er det fint få takkekort vi har fått tilbake, så jeg tror ikke det er så altfor vanlig.
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2008 ok ser ut som di fleste sender ut å vi har fått av hun ene vi har gitt gave til så da gjør vi det..men det blir jammen dyrt da når man skal sende ut takkekort for barselgava + invitasjon til dåp + takkekort for dåpspresang i tilleg..hm..jaja får bare gå..nå har jeg bestillt fra fotoknudsen..!! HELENIS hvis du ser det her så får jeg ikke sendt deg PM..tror du har full inbox...
___ Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Ikke vanlig her. Man takker når man får noe og så ferdig med det. Eneste gangene det er vanlig med takkekort er ved bryllupspresanger og eventuelt ved konfirmasjon. Ikke en gang dåpsgaver kvalifiserer til takkekort hos oss.
Mamma Mirabell Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 vi fikk det av mange venner som fikk barn men hadde selv ikke råd til å gjøre der. Takket bare personlig i steden for.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Nei, det er ikke vanlig her i min familie, men svigermor utrykkte en STOR glede over at DET måtte vi jo, så takkekort ble det... mamma ringte meg og spurte hvorfor ho hadde fått det, jeg sa jo takk... hehe Men, svigerfamilien satte pris på det da ) Gjorde det ikke med eldste..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Vi sendte takkekort etter dåpen, og til de som ikke ga noe i dåpen, takket vi i julekort istede.. Min bror sendte ut takkekort etter 1årsdagen: "takk for alt jeg har fått siden jeg ble født"
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Eh, kan ikke la være siden du syns det blir dyrt. Sender dere ikke ut takkekort fordi dere har fått masse da?!? Send ut invitasjonen i samme slengen som takkekortet da vel? Regner med at dere kommer til å få masse i dåpsgaver også. Forstår ikke helt, men du må vel regne med at det koster dere littegrann dette her?
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 18. februar 2008 jøsses irritert idag eller? ja jeg vet jo at det koster men jeg bare lurte på hva andre gjorde og hva som var vanlig...siden dette er første så visste jeg bare ikke hva som var vanlig lissom...jo vi har fått masse skal nok sende ut til rundt 35 stk....
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Ikke spesielt. Bare lurte jeg, siden du sier at du syns det blir dyrt i et innlegg her over.
Miss L å di Skrevet 18. februar 2008 #19 Skrevet 18. februar 2008 vi sendte ut 80 takkekort! Kombinerte 60 av dem med julekort, men noen av gavene fikk vi etter jul, så da måtte vi bestille og sende fler.
jente,jente, ? Skrevet 18. februar 2008 #20 Skrevet 18. februar 2008 Vi sendte ut takkekort for barselgaver, men ikke etter dåpsgaver. Det er vanlig i vår krets.. Men det er jo forskjellig hvordan man velger og gjøre det Gjør det du syns passer dere
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #21 Skrevet 18. februar 2008 Sender heller ut julehilsen jeg med takk for alt i år :-) Ikke så flink med å huske på sånt.så da smeller jeg 2-3fluer i en smekk. Var enklere da jeg hadde bare eldstemann... Dyrt blir det også, kostra koster litt og så kommer portoen i tilegg.. Gitt mange gaver selv, men fåt få takkekort, julekort er mer vanlig, like flott å få det synes jeg. Hvor skal man gjøre av alle korta? Jeg har sånt .liggende i en eske, kun mine egne bilder som er framme her i hus foreløpig, skal ha plass til tanteunger når den tid kommer :-)
To gull og en på vei Skrevet 18. februar 2008 #22 Skrevet 18. februar 2008 skjønner at det blir litt dyrt, det tenkte jeg også først. Men når du tenker på hvor mye penger de som gir gave faktisk har lagt ut (noen kjøper jo faktisk ganske dyre gaver), da føler jeg at det er ganske smålig å tenke at et takkekort blir dyrt. Dersom vi selv skulle kjøpt alle klærne vi har fått, da hadde vi jaggu fort gått tom for penger. Det som kan være lurt er å vente til etter dåpen med å sende takkekort, da kan du kombinere dåp og barsel, så slipper du å sende dobbelt opp.
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 18. februar 2008 #23 Skrevet 18. februar 2008 Vi gjorde ihvertfall det. Var koselig å få takke for både gaver og oppmerksomheten.
To trollunger + en spire Skrevet 18. februar 2008 #24 Skrevet 18. februar 2008 Det burde du prioritere! Alle blir glad for en slik takk.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #25 Skrevet 18. februar 2008 Her er det ikke vanlig.... Går jo an å kombinere med takkekort etter dåpen, eller julekort eller noe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå