~sjiraff~ Skrevet 16. februar 2008 #26 Skrevet 16. februar 2008 Ok, da har vi kanskje forkjsellige definisjoner av faste avgifter. Ser på alt av nødvendige utgifter som faste jeg da (minus mat og klær). Sparing er seff. ikke nødvendig da..
lykketrollet:) Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #27 Skrevet 16. februar 2008 Ser at innlegget mitt skapte en liten debatt...... Men som jeg skrev så er nok denne måneden ille, vet den er det for mange andre også med tanke på at strømmen + komm.avgifter +renovasjon har forfalt nå i februar..... Våre 29.000,- burde holde i massevis, som jeg skrev, men det holder nok bare akkurat. Noen ganger går vi nok litt 'short'. Vil samtidig nevne at vi sparer penger i BSU+ pensjonsfond+ litt annen sparing. Disse pengene trekkes fra lønnskontoene våre. Sambo har også ca 3000-4000 kr i drivstoffutgifter pr mnd. Lang vei til jobb.... Som jeg nevnte så synes jeg ikke at forbruket vårt er så illle; la oss si vi bruker ca 2000,- i mnd på klær/ sko etc (snitt), ca 700,- til mobil, +/- 500,- på ting og tang til huset. Men er det noe vi kan spare på så er det nok å bli flinkere til å spare på strømmen (vasker nok litt oftere klær enn nødvendig, bruker endel tørketrommel etc), vi spiser/ drikker det vi har lyst på (selv om jeg kjøper First Price framfor andre merker hvis jeg vet det er bra). Kanskje vi i snitt kjøper en CD og en DVD i måneden osv. Synes dere dette virker mye??? Vi er 4 personer i husholdningen.
*dum&deiLig*™ Skrevet 16. februar 2008 #28 Skrevet 16. februar 2008 Forskjellig definisjon ja:-) Min definisjon er alle utgifter som man vet kommer igjen og igjen med visse intervaller, som feks lån, strøm, telefon osv. Bilverksted og sparing er ikke faste utgifter. Man MÅ ikke spare hver mnd, (foråpentligvis) heller ikke på verkstedet hver mnd.
lykketrollet:) Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #29 Skrevet 16. februar 2008 Enig med deg her, dum&deiLig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå