Gå til innhold

Fy f......, jeg blir kvalm....REGNINGER!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp betalt regninger. I tillegg til boliglånet på kr 11000,- pr mnd tømte jeg nettopp kontoen for 22000,-!!!!!!'

Ok, denne måneden var ille, med bl.a strøm, kommunale avgifterr, renovasjon, studielånet til sambo, ved-regning, en bot for å prate i mobil i bil (dette er første og siste gang det har skjedd) UTENOM det faste (barnehage, SFO, mobilen min, kabelTV etc). Selvsagt er strøm og komm.avg også fast, men kommer liksom ikke hver måned.....

I TILLEGG betalte jeg ut et lite lån på ca kr. 35000,- Da er vi ihvertfall ferdig med det........ Åh, denne måneden blir tøff.......

Vi har regningskonto hvor vi overfører 29000,- hver måned. Skulle tro det burde være nok, og også nok til at det kunne stått igjen litt fra måned til måned, sånn at det hadde stått litt der når forsikringer, komm.avgifter, strøm etc kom, men det ser nesten ikke sånn ut. Vi MÅ nok redusere forbruket, men skjønner ikke helt hvordan for vi kjøper ikke mye klær og annet dill......Hmmmffff!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heheh... jeg også. sitter og betaler regninger for mer en jeg har i inntekt denne måneden... heldigvis har jeg sparekonto :-) men irriterende er det

Skrevet

Uff kjenner meg sååå igjen i det du skriver.. Her og går all lønn rett ut i div regninger. Fortvilende rett og slett, aldri råd til å unne oss gøy.

Skrevet

Har dere råd til å overføre 29 000 til regningskontoen, skulle dere i teorien ha mer en nok penger til å klare dere.

Skrevet

enig med deg, dum&deiLig.... Litt av ett forbruk man har da må jeg si.

Skrevet

Her kommer misunnelsen frem igjen...!

Man har et forbruk etter hva man tjener og 29000 i måneden til regninger er vel omtrent det vi har også! Tilsammen tjener vi vel rundt 850 000,- og kan vel ikke akkurat si at det er sååå enormt når man bor i Oslo med skyhøye boligpriser....!

Skrevet

29 000 til faste avgifter er da ikke så vanvittig mye?

Tror ikke vi har så mye mindre..

Skrevet

misunnelig er jeg nok ikke, dessverre. Vi har så vi klarer oss og litt til. Vi har ganske så høye boligpriser her vi bor også, og vi tjener ikke så godt som det er snakk om her. MEN man bruker jo mer, jo mer penger man har.

Skrevet

Jeg er ikke misunnelig om jeg sier at du burde klare å legge opp noen kroner når du ovrfører 29 000 på regningskontoen. Og utsagnet "skyhøye priser i Oslo" blir for dumt, dere er vel ikke nødt til å bo der?

Skrevet

Når begynte økonomisk sans å bety at man er misunnelig? Tjener forresten mer en det selv, så hva skulle jeg være misunnelig for?

Skrevet

Sjiraff, så du at boliglånet deres var på bare 11 000 kr? Da er vel 29 000 i mnd bare på regninger litt drøyt?

Skrevet

Nja du så det ikke, eller nja egentlig ikke så mye med 18 000 pr mnd i faste utgifter utenom huslån?

Skrevet

Nja som i at 18 000 til faste mnd utgifter ikke er så mye.

Skrevet

Det er aldri gøy å betale regninger, uansett om man er fattig eller rik!!

Selv er vi gjeldsfrie, men vi måtte ut med ca 35-40.000 i januar mnd. Holder på og pusse opp huset vårt, så byggematerialer måtte betales. I tillegg til de andre faste utgiftene, som støm og sånt.

Skrevet

Ok. Jeg tok det for gitt at ikke alle pengene deres blir satt inn på den kontoen, men at de begge har litt igjen til vanlig forbruk. Denne bruken jeg er vant til med regningskonto, en konto hvor faste utgifter blir betalt. Mat, klær osv kommer ikke fra en regningskonto.

Skrevet

Hehe.. jeg snakker heller ikke om mat og klær i disse utgiftene... Vi har ikke langt unna det samme i faste utgifter pr mnd..

Skrevet

Tror du det er så lett å bare flytte ut av Oslo? Hva med oss som har familie., nettverk og jobb/studier her da?

Skrevet

Stor forskjell økonomisk på å bo i Oslo og i omegn;-p

Skrevet

Hva er det dere betaler på da? Sinnsyke mobilregninger? ;-p

Skrevet

Dess mer man tjener, dess mer bruker man. Husker engang i tiden at vi satte over 12 000 til huslån og andre faste regninger. Nå er det ca 32 000. Vi bruker omtrent det samme på mat og klær som da, men vi bor dyrere og kjører dyrere.

Skrevet

Nei... strøm, olje, kom.avg. bensin, bomring, bil.rep, forsikringer, bhg, internett, tlf, lån, fast sparing, .. nja kommer ikke på mer akkurat nå og gidder ikke løpe ned å sjekke budsjettet... men bare det jeg nevner her er vel nesten 25 000..

Skrevet

Ikke nødvendigvis, ofte trenger man bil nr 2 når man bor litt utenfor kollektivtrafikken, reiseveien til jobb og studier kan bli lengre,og alt det koster jo ekstra... og nå har jo de fleste forstedene til Oslo steget vanvittig i pris. Ihvertfall alt som er innenfor 40min med bil til Oslo. =)

Skrevet

Fast sparing og bilreparasjoner er ikke faste utgifter, så sant det ikke er service på bilen det er snakk om. Da kan jeg jo spare 50 000 i mnd å si at jeg har 70 000 i faste utgifter lizzom;-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...