Gjest Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Kan du ikke bare innse at du tapte diskusjonen... Ingen var enig med deg, og alle var vel ganske enig nå det gjaldt deg...
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Nja... Det foreligger jo noen poeng i det hun sier da.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Syns noen burde ta pilla si jeg. Greit nok å være forkjemper for janteloven, men det er da lov å være litt hyggelig mot hverandre. Men man kan vel ikke vente annet fra folk som tror islam er en genfeil heller,da.
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har vel aldri sagt at islam har noe med gener, det var Ludderet... Hold orden i sakene dine! Greit nok at alle var enige når det gjaldt meg, det driter jeg i. Men jeg føler likevel at det er jeg sier er riktig, og vet at det er flere som er enige med meg. De er bare lure nok til å holde det for seg selv;)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Du sa "Ludderet, så enig så enig". regner da med det betyr at du er enig i hennes utsagn om at islam er en genfeil.
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Nei, var ikke enig i det. Men jeg tror at jeg svarte før hun skrev det, eller så hadde jeg ikke lest det innlegget enda.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 ro ro til fiskeskjær, hvor mange fisker får du der... hva var det du var enig i da? at mørkhudete har mye lavere IQ enn arisk rase? At muslimene burde utrydde seg selv? at det er bra det er krig i landene hvor islam er hovedreligion?
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Hæ? Hva tenkte du på InnmariSterk? At det er lurt at muslimer utryddes? Eller?
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 At mørkhudete har lavere iq, for eksempel. Og det foreligger det faktisk masse forskning på! Japan ligger på toppen, og de afrikanske land ligger svært dårlig an. De fleste der har en IQ på under 70 (70 er da grensen for å være mentalt tilbakestående). De muslimske landene ligger på rundt 85... Ja, de har lavere iq enn oss. Jeg var også enig at jeg ikke ville ha dem her i landet.
Gjest ->>- Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 Fantastisk. Du kan selvsagt ikke tenke deg en eneste grunn til at man kan få slike resultater, bortsett fra genetikk.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Jaja, sleng på noen gode kilder (og da snakker jeg ikke VG) så skal jeg heller tro deg. Japan er da ekstreme på ingeniører og teknologi. Merkelig hvis gjennomsnittsjapaneren er tilbakestående siden teknologiske fag ofte går ut på matematikk og forståelse, og krever høy IQ.
Tøysetipp Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 *Klapper i hendene* Det var dagens... ! You gotta be kidding me ..
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Lynn regards these genetic clusters as "races". He concludes that the East Asians-Chinese, Japanese and Koreans-have the highest mean IQ at 105. Europeans follow with an IQ of 100. Some ways below these are the Inuit or Eskimos (IQ 91), South East Asians (IQ 87), Native American Indians (IQ 87), Pacific Islanders (IQ 85), South Asians and North Africans (IQ 84). Well below these come the sub-Saharan Africans (IQ 67) followed by the Australian Aborigines (IQ 62). At det er forskjell på IQ'en blandt forskjellige folkeslag er jo en ting. Men når folk kommer med at muslimer har lavere IQ utelukkende fordi de er muslimer... Merkelige greier. religion er da ikke genetisk. Over ser man forresten at Japanere er de med høyest IQ. Så der tok du feil.
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #16 Skrevet 16. februar 2008 Eh, jeg skrev jo at Japan ligger på toppen? Og jeg sa heller ikke muslimer, men de muslimske land. Kunne vel formulert det annerledes, men regnet med at de fleste skjønte hva jeg mente.
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #17 Skrevet 16. februar 2008 Selvfølgelig ser jeg grunner til at disse forskjellene kan oppstå, men like fullt så er det slik at de som kommer fra andre land har lavere iq. Jeg sier ikke at de ikke kan oppnå høyere resultater hvis de hadde blitt født en annen plass med andre forutsetninger, men det forklarer litt om hvorfor de ikke klarer seg like bra i norge.
piano♫ Skrevet 16. februar 2008 #18 Skrevet 16. februar 2008 Jeg ser av profilen din at du driver med forskning. Da vet du sikkert hvor viktig det er med kilder. Kan du fortelle meg hvor du finner denne forskningen?
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 Les litt om forskningen til Richard Lynn, for eksempel.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #20 Skrevet 16. februar 2008 ja der hoppet jeg over en linje, sorry. uansett er det stor forskjell på muslimer og muslimske land. Muslimske land utgjør også storr forskjeller - det er IKKE bare i midtøsten man finner muslimske land.Blir derfor feil å si at mennesker i muslimske land har sånn og sånn IQ, siden disse landene befinner seg på forskjellige steder og har forskjellige resultater. Nordafrikanere har forresten en IQ på 84 i gjennomsnitt - og det er vel det samme som Bush fikk på sin test?
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #21 Skrevet 16. februar 2008 Bush har ikke fått 84 på en test, det var bare rykter. Han fikk 120 eller 130. Ja, jeg innrømmer feilen ved å omtale midtøsten som muslimske land. India har også snitt på 85, og de er ikke muslimske.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #22 Skrevet 16. februar 2008 Ok. Der kan man jo se at IQ og medmenneskelighet ikke alltid henger sammen =) Jeg tror jeg fatter poenget ditt nå, og er enig i at IQ varierer mellom ulike folkeslag. Men slik jeg forsto det i går var tanken at muslimer hadde lavere IQ enn f.eks kristne, noe som jo ikke kan henge på greip da religion ikke er gensbetinget og det finnes mange europeiske muslimer, f.eks - som da jo vil ha en gjennomsnittsiq på rundt 100.
Tøysetipp Skrevet 16. februar 2008 #24 Skrevet 16. februar 2008 Og det har fortsatt ikke fallt deg inn at det kan være andre årsaker til at iq'en er lavere i feks. Afrika? Utelukkende, dårlige gener? ..
harengutt Skrevet 16. februar 2008 #25 Skrevet 16. februar 2008 Nei, jeg mener ikke at iq har noe med religion. Men det blir ofte litt forveksling når man snakker om slike ting... Jeg mener egentlig at det er forskjeller mellom ulike land og ulike raser. Selvfølgelig blir man ikke dum av å konvertere til islam (selv om jeg er tilbøyelig til å tro at man er rimelig dum i utgangstpunktet hvis man gjør det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå