Gå til innhold

Voldtektsbølgen og ikke-Vestlige innvandrere i Norge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forkant av dette vil jeg bare si at jeg er verken rasist eller nazist eller noe som helst slags "ist" ok? Jeg bare baserer meg på fakta.

Angående dette med voldtekter og invandrere:

-Det er 230 000 ikke-vestlige innvandrere i Norge! Kilde: SSB

-Det bor 4,7 millioner mennesker i Norge. Kilde: SSB

-I 2004 sto ikke-vestlige innvandrere for nesten 65% av registrerte voldtekter i Oslo! Kilde: Politiet og Aftenposten

-I 2004 var det 150 registrerte voldtekter i Oslo Kilde: Politiet

Ok, nå må vi gjøre litt matte her:

65% av 150 = 97.5 Det vil si at av de 150 voldtektene som fant sted i Oslo i 2004 var 97.5 av de gjort av ikke-vestlige innvandre.

Så skal vi finne ut hvor mye 97.5 er i prosent av 230 000:

-230 000 = 100%

-2300 = 1%

230 000 * X/100 = 97

2300 X = 97

/2300 /2300

X = 97 / 2300 = 0.042%

Det vil si at: På landsbasis utgjorde de 97 innvandrerene som voldtok, 0,042% av den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen.

De resterende 35% av voldtektene ble gjort av etniske nordmenn og øvrige innvandrere.

35% av 150 = 52,5.

Det bor 4,7 mill mennesker i norge, så tar vi minus 230 000 (som er ikke vestlige innvandrere) og da får vi 4.47 mill mennesker.

52,5 i prosent av 4470000

4470000 = 100%

44700 = 1 %

4470000 * X/100 = 52

44700 X= 52

/44700 /44700

X = 52 / 44700 = 0,001 %

0,001%(etn nordmenn og vestlige) VS. 0,042%(ikke-vestlige innvandrere)

Det vi si at det er en mye større del av ikke-vestlige innvandrere som voldtar enn nordmenn og dette kan ingen nekte for, sånn er det.

Det som burde diskuteres her er vel hva vi/samfunnet kan gjøre med dette problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel tall vi alle kjenner ...

Har du forslag til tiltak?

Skrevet

La oss gå ut fra at du har regnet riktig.

Da synes jeg i grunnen at det vi burde bite oss merke i her er at det bare er 0,042 % av de ikke-vestlige innvandrerne i Norge som er voldtektsmenn.

Det vil si at 99,958% av de ikke-vestlige innvandrerne i Norge er vanlige, skikkelige mennesker som ikke voldtar.

Skrevet

tosøtesmå-enrødogenblå - jeg digger deg! :-)

Skrevet

Helt riktig, men det var ikke det jeg skulle fram til, tosøtesmå-enrødogenblå ;)

Jeg skjærer ikke med dette regnestykket alle ikke-vestlige innvandrere over en kam, det beviser jo, som du sa, at 99,958% av innvandrerne er ordentlige folk, og det har jeg heller aldri tvilt på. MEN, regnestykket sier også at det er enda flere prosent av nordmenn som ikke voldtar.

Spørsmålet mitt var: hvorfor er det flere ikke-vestlige som voldtar enn nordmenn? Og hva kan samfunnet gjøre med det?

Skrevet

Det er mulig du ikke skjærer alle over en kam med dette regnestykket. Men du gjør en god innsats for å nøre opp under samfunnets skepsis mot ikke-vestlige innvandrere.

Hvis du vil ha et seriøst svar på hvorfor det er sånn: De du kaller ikke-vestlige innvandrere kommer i mange tilfeller fra forhold så grusomme at du, jeg eller andre norske nordmenn fra Norge ikke kan sette oss inn i dem. De har ofte sett/opplevd ting som er med på å gjøre deres virkelighetsoppfatning annerledes enn vår.

Samfunnet kan gjøre noe med dette,bl.a ved å sørge for psykiatrisk oppfølging for alle som kommer til landet. Men det vil jo koste penger, og tenk så ille om skattepengene som alle norske nordmenn surt betaler inn hver måned skulle gå til en ikke-vestlig innvandrer, som tross alt helt av seg selv burde kunne slappe av nå som han/hun er trygg i Norge.

Skrevet

Jeg gjør en god innsats? Det er TALL! Det er fakta.

Jeg hadde blitt glad jeg, hvis skattepenga mine hadde gått til psykiatrisk behandling til de som trenger det. Ikke-vestlige innvandrere er forøvrig politiets egne ord.

Så... da har vi ett forslag: ordentlig psykiatrisk hjelp til de som trenger det. Et godt forslag, spør du meg.

Hva mer? Strengere straffer? Til opplysning så er straffen for å forfalske penger høyere enn for voldtekt.

Skrevet

Vet du at mer enn 8 av 10 voldtekter utføres av familie/venner/bekjente? Så da er vel du ganske ttrygg, for jeg regner med at en som deg ikke omgås for mye med ikke-vestlige innvandrere.

99.96 % ikke-vestlige er "skikkelige folk", så skal du henge ut alle innvandrere fordi det er noen færre etnisk norske som voldtar enn dem?

Som i den andre tråden jeg har lest her inne idag snakker du vel neppe om innvandrere som helhet heller, men om folk med annen hudfarge og/eller som har en annen religion?

Skrevet

at en del av skattepengene går til hjelp til innvandrere er greit nokk d. men tenk hvor mye hjelp vi kunne gitt vis vi bare tok inn halvparten så mange inn i norge å brukte samme beløpet? da kunne vi i allefall ha hjulpet di vi hadde istede for at Dem (som er gærne) springer rundt å voldtar jentene våre? så klart det blir urettferdig for di som ikke får komme til norge men sånn er det, verden er ikke rettferdig..

Skrevet

ateena_k :

Hva har du gjort som gjør at du har fortjent å bli født i Norge? Rimelig tilfeldig, ikke sant?

Hva med alle nordmenn som flytter til utlandet, enten det er Spania, USA, Thailand eller andre steder? Fortjener de det? Burde ikke de strengt tatt få et forbud mot å forlate det landet er "tilhører"?

Skrevet

Jeg snakker om ikke-vestlige innvandrere, ssb/politiets egne ord. Hvis du har vanskelig for å forstå at det ikke er svensker eller finner jeg prater om, så er det ditt problem.

Og om jeg omgås ikke-vestlige innvandrere eller ikke er helt irrelevant i denne saken, her forholder jeg meg til tall og fakta, ikke synsing.

Jeg sier ikke at de nordmennene som begår voldtekt skal ha mindre straff eller at vi skal glemme dem, men det er ikke det diskusjonen handlet om. Vil du diskutere nordmenn, lag deg din egen tråd.

Og mener du virkelig at vi ikke skal bry oss med voldtektene siden 8 av 10 voldtekter skjer innad i familien? Er det mindre synd på kvinnene av den grunn?

Jeg tror forsåvidt ikke at vi kan løse voldtektsproblemene ved å nekte flere innvandrere oppholdstillatelse. DET er å skjære alle over en kam.

Det jeg lurte på, for de av dere om er litt trege, er: HVORFOR er det flere ikke-vestlige innvandrere enn nordmenn som voldtar, og HVA kan vi gjøre for å få stoppet det? Er det andre grunner til at ikke-vestlige begår voldtekt enn at nordmenn gjør det? Er lista lavere for å anmelde ikke-vestlige innvandrere enn nordmenn?

Skrevet

HVA kan gjøres for å få ned tallet på voldtekter generelt?

Og "en som meg" omgås faktisk ikke-vestlige innvandrere hver dag, uten at jeg har noen problemer med det. Regnestykket mitt beviser at så å si ingen av dem voldtar.

Skrevet

Fakta og fakta. No har du rekna ein voldtekt ein gjerningsmann. Det er nå ikkje utenkelig at ein mann kan vera skyldig i fleire enn ein. Då stemmer ikkje talla i det heile tatt.

Skrevet

Hvis regnestykket ditt viser at så og si ingen av dem voldtar, hva vil du egentlig med denne tråden da? Krangle?

Skrevet

må bare svare på to søte: du skriv at de har mange psykiske problemer å sånn,vokst opp i grusomme forhold..

gir det dem grunn til å voldta fordi?mange av de voldtar pga kvinnesynet de har,de har ikke respekt for kvinner.sier ikke alle altså.

vis en som blir misbrukt som liten,har han grunn til å misbruke andre da??

å noen blir mishandlet som barn,da skal de følge det mønsteret å gjøre det med sine barn?

Skrevet

Det stemmer. Men det er fortsatt flere anmeldelser av ikke-vestlige innvandrere enn nordmenn, og det er i hvert fall fakta.

Skrevet

Mexikjexi: hvorfor det er flere ikke-vestlige innvandrere som voldtar enn nordmenn? Jeg tror det er pga oppveksten deres. Måten dem har blitt oppdratt på. At kvinner er med underlegne enn menn (om du forstår?).

Det er også mye vold og fysisk straff i deres familiene enn i norske familier.

Bare noe jeg tror. Kanskje jeg tar feil....

Skrevet

å da meine i nordmenn også...

Skrevet

Ja. Det har du helt rett i.

Det vanskelige (sånn i tillegg til å forhindre voldtekter, selvsagt) er å få til denne debatten uten argumenter som "Innvandrere er no' pakk, bare se på voldtektsstatistikken!"

Skrevet

Det er INGEN TING som kan rettferdiggjøre en voldtekt eller annen vold. De er ikke uskyldige fordi de har hatt en grusom oppvekst (mange av de), og med "de" mener jeg mennesker generelt som begår slike forbrytelser.

Det hun antakelig prøvde å få frem, var at dersom man har psykiske lidelser, er det mindre sjanse for å tenke rasjonelt og oppføre seg deretter. Det kan være en medvirkende årsak.

Skrevet

det var jo nettopp derfor jeg la ut det regnestykket, så kan folk bruke det hvilken vei de vil og argumentere deretter.

Skrevet

Ja, jeg ser det - og mistenker deg ikke for vikarierende motiver. Men norsk innvandringsdebatt er dessverre preget av tullinger som ikke klarer å se forbi gruppeplasseringene og til individet.

Ja, innvandrere er overrepresenterte på mange typer kriminalitetsstatistikk og underrepresenterte på yrkesaktivitet, inntekt etc. Det er klart man bør debattere det - men både uten å utelukkende tenke gruppe og å utelukkende tenke personlige egenskaper. Det er vanskelig, men fint om vi får det til.

Skrevet

Her er det viktig å ikke glemme at de som er andregenerasjonsinnvandrere, eller andre med etnisk bakgrunn som har blitt norske statsborgere, regnes som norske når ssb fremlegger tallene. De som faktisk står for mest kriminalitet er andregenerasjonsinnvandrere! Derfor står de med ikke-vestlig bakgrunn for enda høyere prosentandel av kriminaliteten.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hva er en registrert voldtekt egentlig? Må vite dette før jeg kommenterer videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...