Gå til innhold

Jenta mi er 2 år og kan telle til 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fint.

Sønnen min er 2,5 år gammel og kan nå telle til 50, og kjenner igjen alle tallene fram til 50 når vi skriver opp og spør. Det går fort når de først begynner å lære.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her teller hun til 15, hun er 23 mnd.

Skrevet

Vesla er 2 år og 3 mnd. Hun kan ramse opp alle tall fra 1 til 12 i rekkefølge, men teller og har begrep på hvor mange opp til fire.

Gøy å se hvordan språk og forståelsen av abstrakte begreper utvuikler seg. Mi er veldig opptatt av foran og bak, mindre og større enn.

Skrevet

Meld dem inn i Mensa!

Hilsen

Good Will Hunting:-0!!!

Skrevet

djises...gutten vår er 2.5 år og han teller masse. to, to, to, to, to....og innimelom åtte. og så tilbake til to, to, to. han sier ikke farger, og snakker ikvertfall ikke om følelser!

Skrevet

Å lære en 2 åring å telle til 50 er ingen kunst......det er ord, en regle, tenk hvor mange ord det er i "lille petter edderkopp" sangen, og den kan de jo utenatt.

Slik blir det ofte med de små også, men å ha begrep om hva ordet 8 betyr, eller 11 eller 4, det er det el fåtallet som har......

Jenta mi teller ordrett til 13.........men holder jeg opp 3 fingre, og ber henne telle dem, ja da teller hun glatt til sju......selv om det er bare 3 der........

Skrevet

Jenta mi på 2 1/2 år kan telle til 10, og hun viser ofte med fingrene når hun teller. Bokstaver har ikke vi prøvd enda. Men selv om hun kan telle til ti, så vet hun hva 13 er;-) Hun har nylig blitt så veldig opptatt av at hun har bursdag 13.mai, så da går hun rundt og sier; "Du, vet du, jeg har bursdag trette-mai! Hehe. Akkurat betydningen av det vet hun nok ikke. Men hun har bevisst tellt til ti uten å si det ved "regle".

Skrevet

He, he. Klart man har lov å være stolt av gullene sine :)

Snuppa vår telte til 10 når hun var 2. Noen måneder senere telte hun til 13, men så ble det 15, 18 og 9. Hvor hun fikk dette fra vet jeg ikke. Men frem til 13 er det riktig :) He, he.

Skrevet

Jenta mi er 2.5 år og teller til 20 tror ikke det er så unormalt å telle til 8:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...