Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg vet ikke hvordan 2 åringer er. Men jeg må inrømme at jeg ble helt paff i dag. Hun telte helt riktig fra 1 til 8. Akkurat som om hun alltid hadde kunnet det.Måtte bare dele med noen.....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Flink jente Det er veldig individuelt hva de kan i den alderen, og alt er like normalt. Jenta mi kan telle til 11 og kan synge eller nynne ca 10 forskjellige barnesanger Hun snakker i setninger også... Er helt paff jeg at hun kan være slik. Ikke vant med det. Storesøsteren sa knapt et ord når hun var rundt 2. he he.
alvefrøken Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Jenta mi telte rett til 7 første gangen da hun var 22 mnd Hun kjente igjen bokstavene M S P T da hun var 18 mnd! veldig artig! men oftest kommer tallene litt feil rekkefølge hehe Men det er fint å ha interesse for tall og bokstaver
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Vår på 2,5 teller til 16, kan skrive et par tre bokstaver, kan fargene. Lærenem og lærer mye slikt i bhg. (og hjemme - vi kjører på når vi ser han tar det så lett).
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Så mange flinke barn! Det er gøy når de er så lærevillige.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Tror egentlig ikke at det er så uvanlig at 2 åringer kan telle. Min kunne også telle til 10 når han var 2 år. Han kunne også alle fargene, synge og nynne på mange sanger. Men selvsagt er jo dette også veldig individuelt som det er med mange andre ting.
Jannamor Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Ikke for å være slem er nå men teller hun eller regler hun? Hvis du dier 5 sier hun da 6,7,8? og hvis du sier hvilket tall kommer etter 3 så sier hun fire? eller hva kommer før 3? sier hun da 2? De lærer jo en regle med tall i rekkefølge, på lik linje med edderkoppen eller bæbæ. Og det er veldig vanlig. Nevøen min på to teller til ti, men hvorvodt han vet det jeg skrev over eller om han ramser det vet jeg ikke. Uansett er det jo arti
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Det er vel kanskje regle. Jeg ble bare så overrasket for jeg har ikke lært henne det. Sikkert noe hun har lært i barnehagen. Jeg spør bare fordi jeg er ikke sikker på hva som forventes av en på 2 år. Men skjønner at det er helt normalt og det er jo fint =0)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 jenta mi kan også telle,men kan ikke si hvilket tall som kommer etter hverandre. kan det som en regle. hun er veldig flink til å snakke. hun snakker some t voksent menneske. hun kan de fleste normale ord og snakker lange setninger. tror det er veldig indivduelt hva barn i den alderen kan. om et år eller to er det meste jevnet ut...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Uansett hvem sin unge som kan telle til hvor mye, spiller vel ingen rolle?? Det er uansett så utrolig kos å få skryte av ungene sine
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 Gutten min på 2,5 teller til 12 han.... 4, 12...., 4, 12...., 4, 12..... he, he...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 min er 2 år og teller fra 1 til 13. han kan også peke på tallene fra 1 til 12 og si hvilket tall det er. og det som er er at ingen har lært han det. han har diverse leker fra fisher price så må være fra de han har fått det. de synger og teller og viser tall samtidig som de sier hvilket tall det er. ble skikkelig overrasket da jeg merket det. spurt i barnehagen og men han har ikke lært det der. ganske gøy.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Så flinke barn dere har Par mnd etter før gutten fylte 2 år, lærte farmor han å telle til ti. Men det ble bare noe han øvde på. Men etter at han ble to år, testet jeg han, og da telte han til 13. Etter at han begynte i bhg lærte han å telle til 20, men noen av tallene ble telt i feil rekkefølge. Nå er han 3 år og teller til 20 uten problemer og synger ABC sangen (selv om han ikke kan utale alle bokstavene helt rikgit)
Mille** Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Jenta mi kunne telle til 16 på den alderen, eller telle og telle, si tallene i riktig rekkefølge. ;o) Nå er hun 2 år og 5 mnd og hun kan faktisk telle til hvertfall 7 som jeg har hørt. Og da mener jeg telle ting. Morsomt å følge utviklingen til disse små. )
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Tror ikke det er så veldig uvanlig altså. Men stolt skal du jo være uansett! Min lille gutt sier tallene opp til tolv i riktig rekkefølge, og kan fullføre dersom jeg sier 4, 5, 6.... men han kan ikke telle gjenstander flere enn tre. Fram til tre går det som regel bra. Han synger 20-30 sanger, og da mener jeg synge, som med riktig melodi og de aller fleste ordene. Han snakker i lange setninger, og kan fortelle hva han har gjort i barnehagen, samt snakke om følelser. Han er 22 mnd
Mamsen til Pjokken Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 Gutten min kunne alle bokstavene i alfabetet da han var 2 år ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 Jenta mi på 2 år og 2 mnd teller til 12. Heilt rett, 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12. Men om det lå syv epler på bordet er jeg ikke sikker på om hun hadde kunnet telle dem, og forstått at det var syv stykker der. Men å telle til 12 er jo bare en rekke ord etter hverandre. Iallefall for jenta mi. Men mi jente kan alle fargene, hun kan se en blå blomst og peke på den å si den erblå. Hun tar opp en rød tusj og sier denne er rød. Like så med brun, grønn, og gul. Men jeg får henne ikke til å forstå at triangelet hennes IKKe er en gitar. Hun spiller og spiller på triangle, og sier, spiller gitar.......... Og ja, hun kan bokstavene i alfabetet, men det er også forde det er som en regle. Hun kan ikke se en "h" og di det er en "h", eller en q og si det er en q. Eller a og si det der er en a. Men hun kan sin egen bokstav, faren sin og min. Og jeg anntar min jente er mer eller mindre midt på treet............
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #18 Skrevet 17. februar 2008 Så flink Datteren te ei venninne er 2,5år og kan telle te 17.. Vesla på 2 har ikke kommet såå langt i tellinga enda, men er flink på mange andre områder..som i tale
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #19 Skrevet 17. februar 2008 Min gutt kan verken telle ordentlig, navnet på farger eller bokstaver! Men det kommer! (Bare et apropos til deg som leser tråden og får inntrykk av at det kun er DITT barn som ikke kan dette) :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #20 Skrevet 17. februar 2008 Dette kan ikke gutten min heller, men han er veldig flink for det!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #21 Skrevet 17. februar 2008 Det er mange barn som er flinke på andre områder enn akkurat språk osv. Mente ikke å starte tråden som en skrytetråd, men det er ikke så mange jeg kan diskutere utviklingen med, dvs hva andre barn på samme alder gjør. Takk for mange fine svar, og barna er jo hærlige uansett hva de gjør =0) Og de slutter jo aldri å overaske oss foreldre! HI
carinamor;) Skrevet 17. februar 2008 #22 Skrevet 17. februar 2008 kan alle bokstavene i alfabetet? det er jammen meg godt gjort til en 2 åring og være. jenta mi på 2 år teller til 10, men hopper gjerne over et tall innimellom:) hehe så søt vettu:)
♥Emma*21febr06♥ Skrevet 17. februar 2008 #23 Skrevet 17. februar 2008 Snuppa her som blir 2 år på torsdag teller til 12!! Synes hun er veldig flink, men hun er veldig for seg, og tar ting fort. De følger sitt eget tempo på alle områder-
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #24 Skrevet 18. februar 2008 Pappan min kan telle til 100. Og det før han var 50. Det er kanskje normalt, men er ganske stolt allikevel jeg da. Artig å følge utviklingen=)
winneboo Skrevet 18. februar 2008 #25 Skrevet 18. februar 2008 Så flink hun er Jenta mi er snart 2,5 år å kan telle til 20 Hun begynte rundt 2 års alderen å telle til fem og så ti. Er moro når de lærer noe nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå