Gå til innhold

Lukter du bare ikke taklet under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye jeg ikke liker å tenke på nå, av mat. Men har gitt seg mye siste uka. Men klarte jeg ikke lukt av reinkjøtt... Mye annet kjøtt og, men rein var verst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg klarte ikke lukten av faren. Han spiste kjøtt, egg og melkeprodukter, i tillegg til å bøtte nedpå uanstendig store mengder øl en dag i uka. ..og han trente ikke, så han fikk ikke svettet ut skikkelig heller. Han stinket noe helt utrolig ekkelt! Lukten var tung og kvalm og hinsides noe jeg hadde luktet tidligere. ...og de brekningsfornemmelsene jeg fikk av å skulle kysse ham stod neppe tilbake for de jeg evt ville fått om jeg hadde forsøkt å spise noens rykende ferske avføring. : P

Ellers var kaffe, bil- og busseksos og ostedisken på supermarkedet ganske vonde lukter. Bruker selv økologisk skyllemiddel uten parfyme, men likte i likhet med dere andre ikke lukten av "vanlig" skyllemiddel i andres klær.

Skrevet

Jeg tålte ingenting av lukter.

Ok å spise: ingenting

Ok å drikke: gul Bon Aqua av og til

Gikk mye ned i vekt svangerskapet ja...

Men det jeg fremdeles blir kvalm av (holder bare å se de tingene) er:

-Sunsilk shampo, fordi samboeren brukte den hver morgen...SPY

-Lilla Palmolive dusjesåpe, samme grunn som over

-parfymen og deodoranten samboeren brukte den tiden

-Omo vaskemiddel

-potetball, fordi samboeren spiste dette ofte til middag, gjerne 3-4 dager på rad i slangen (jeg spiste aldri middag, men kjente lukta fra kjøkkenet)

-en spesiell wc-blokk som hang på kanten av toalettet (den ble raskt tatt bort ja)

-en lypsyl med svak vaniljeduft

-Bon Aqua

Håper jeg ikke blir like dau neste gang:(

Skrevet

*en type parfyme som sambo har

*salami og pepperoni på pizza

*kattemat

Skrevet

-fett hår

-røyk lukt

-gamle damer overdynka i parfyme som sitter igjen i lufta en meter fra dem

-eksos lukt

-spy lukt

Skrevet

Tomatsausene fra Dolmio....blargh. Orker de fortsatt ikke.

Skrevet

I alle tre svangerskap har jeg hatt kvalmebesvær og oppkast og har vært overfølsom mot det meste så lenge det varte. Med nr 1 varte det i hele 8 mnd........med nr 2 og 3 varte det heldigvis bare i 4 mnd. Sigarettrøyk, stekt mat, parfyme, alt som dufter på badet av shampo, kremer etc....alt ble kvalmende......matlukt klarte jeg overhodet ikke......det eneste jeg fikk i meg var gulrøtter som var skrelt og lå i isvann.....

Skrevet

Herbal essences shampoo og balsam. Kan enda ikke bruke det for da brekker jeg meg og kaster opp i dusjen. Herregud. :s

Dove såpe av samme grunn

Ellers kunne jeg spise og drikke alt etter at kvalmen gikk over i 6. månede!!!

Skrevet

Kjøleskapslukt. Husker jeg trakk pusten, skyndtet meg å ta ut det jeg trengte, løp ut i gangen og sto der et par minutter før jeg kunne gå inn på kjøkkenet igjen.

Skrevet

persille....hadde det i kjøleskapet,så åpnet jeg døra og da måtte jeg bare springe på do.Han tok den ut og kastet den,men jeg merket lukta leeeenge etter:(

Skrevet

olga

haha, nå kom jeg på at jeg også hadde det sånn! Alt på kjøkkenet luktet egentlig vondt! ikke hadde jeg fått meg oppvaskmaskin enda heller og det var et mareritt å måtte stå der å vaske opp.

Skrevet

Den ufyselige lukten på Ica på Ullevål stadion. Der lukter det alltid av sånn billig nygrilla kylling... YIKES!!!!

Greide ikke handler der til slutt.Pleide av og til å kjøre innom på vei til eller fra barnehage (det åpner kl.7 der).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...