Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Æsj, jeg vasket klære nå så brukte jeg ett skyllemiddel jeg ikke har brukt på lenge. Lavendel Aroma terapi, det hørtes kjempedeilig ut og reklamen virket jo veldig overbevisende;-) Men fysj!! Holdt på å brekke meg når jeg åpnet vaskemaskinen nå:-( Måtte bare sette i gang ett nytt og hurtigere program og hive i nytt vaskepulver og skyllemiddel. Sist jeg var gravid tålte jeg ikke lukten av tacokrydder. Kjøttdeig i det heletatt gjorde meg kvalm! Samme denne gangen også, men svinekjøttdeig går bra da det nesten ikke er fett i den.
GuttemammaX3 Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Jeg brakk meg og kasta opp av lukten av stekt kjøtt, samme hva slags kjøtt... spiste kun kokt mat en stund da:)
~sjiraff~ Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Denne gangen er det vel ingen lukter jeg ikke takler.. men forrige gang fikk jeg noia av grandiosa lukt (og reklame). I grunn ganske greit, for en rimelig grandiosa avhengig samboer ble kurert )
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 FISK, absolutt all fisk!
WP-TLogPeanut Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Nettopp lukta av skyllemiddel , i alle varianter... og var bombesikker på at det var noe gærent på kjøkkenet for det stinka sånn at jeg takla ikke gå inn der.. måtte holde pusten,løpe inn og hente det jeg skulle ha,og ut igjen... pappan til hun som da var inni magen skjønte ikkeno,var da ikke noen spesiell lukt på kjøkkenet i hele tatt?? Kan fremdeles tenke på den lukta og brekke meg :s
*Rutletutt* Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Nr en: Define shampo/balsam + alt av parfyme de første fire mnd...Define klarer jeg enda ikke...blæhhh Stekt kjøttdeig + taco spesielt. Innsiden av Rema 1000 posene Tøymykner (spesielt Comfort - klarer enda ikke comfort pga det) Nr to: Alt av parfymelukt hele svangerskapet, lukten av cola...he he;o)
☆Monkey Business☆ Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Hjemmelagd pizza og kaffe.....har heldigvis gått over nå, men det var grusomt en stund ja...
Dronningen! Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Stekt kjøtt, makrell i tomat og svigermors parfyme.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Det jeg ikke tålte under svangerskapet var: Reker. Usj...tålte ikke lukten eller smaken. Jeg som alltid har likt reker. Og selv nå 3 år etter fødsel har jeg litt problemer med å like reker igjen
Gjest Mayflower Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Grilla kylling! å fysj,usj,uff,blæh :S
Turid Laila Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Kjøleskapslukt. Brakk meg hver gang jeg åpnet kjøleskapsdøren. Noen mnd. etter fødsel så tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut hva kjøleskapet faktisk luktet innvendig. Svaret var ingenting. Da jeg var gravid var det helt forferdelig!
dritgrei hei hei! Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 takler.... for jeg er gravid og sliten av alle luktene... :-) - kokt skinke - leverpostei - sur agurk - parfyme av alle slag - fisk
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Med nr 1 klarte jeg ikke steike kjøttdeig pga lukta, å gå ut med matsøpla var også en stor prøvelse-brakk meg bare jeg åpnet døra til søppeldunken.
høstbarn:) Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Lukter jeg ikke taklet: kattepiss, søppel, mat, røyk, andre mennesker, parfyme, mannen min, ja det meste egentlig. Mat jeg KUNNE spise: hvitt brød med ost og skinke. Mat jeg ikke klarte å spise: resten Drikke jeg klarte å drikke: appelsinjuice, var helt avhengig. Drikke jeg ikke klarte å drikke: resten Fytti grisen det var kjipt å være gravid, i hvert fall de første 4 mnd. Var så vannvittig kvalm. Hehe, ønsker meg flere barn, så får nyte mat og drikke nå.
smågodt prinsessa Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 Fryse og kjøledisken på butikken!!!!! Fytti .. jeg holdt på å svime av hver eneste gang jeg skulle i butikken... kjenner et lite hint av lukta nå også.. (5mnd siden fødsel).. men ikke på langt nær så ille det var da jeg var gravid.. fytti katta.. helt for jævlig.
Peyton Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 Ketchup! og brød! Klarte bare ikke lukta, da spøy jeg:S Stekt kjøtt, fløtegratinerte poteter, kjøleskap kunne og få meg til å brekke meg, men ikke alltid.... Vi er rare vesenser altså.. haha!
Turid Laila Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 Jo, og ferskt brød! Klarte faktisk ikke å gå i den avdelingen i butikken med brød og andre bakevarer.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 Reagerte på alle lukter. Men spesielt kaffe i trakteren som hadde stått litt:(
Gifteklar:0)) Skrevet 15. februar 2008 #21 Skrevet 15. februar 2008 Folk med dårlig ånde.Kastet faktisk opp en morgen da typen pustet på meg. Er jo litt ekkelt da om man står og prater med en person,så plutselig spyr man...uff.
Stor_smil Skrevet 15. februar 2008 #22 Skrevet 15. februar 2008 Lukten i heisen opp til leiligheten vår. (sikkert sånn oljelukt) Holdt på å svime av flere ganger fordi jeg holdt pusten så lenge.. hehe.. brukte trappene på de verste dagene!! I enkelte tilfeller sverget jeg på at jeg kunne lukte heislukten inn i leiligheten...haha!
Fisk med CV Skrevet 15. februar 2008 #23 Skrevet 15. februar 2008 KOKT kål....uvæææh!!! Var på ferie hos bestemoren min en uke og hun koker 5-6 kålhoder om dagen...lå med hodet i bøtta dagen lang mens hun kjeftet "Graviditet er ingen sykdom....ta deg sammen...da JEG var gravid blaBLABLA..." Kjerring!
Go`mamma`n... Skrevet 15. februar 2008 #24 Skrevet 15. februar 2008 ALL stekt mat ALL "parfyme"...Alt fra sjampo, deo, parfyme, vaskemidler........til skyllemiddel........you name it.....
kua kalva,drektig igjen Skrevet 15. februar 2008 #25 Skrevet 15. februar 2008 det meste av stekt kjøtt, lukta i kjøleskapet,lukta av kjøttpåleggene, røyklukta av mannen. er bra jeg er så mye ute asså, sist gang reagerte jeg ikke på noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå