Gunda Gråtass Skrevet 16. februar 2008 #26 Skrevet 16. februar 2008 Her sover vi sammen etter amminga, dvs fra kl.6-9. Synes der er kjempekosli, og har ikke problemer med at snuppa ligger i egen seng ellers om natta.
ScaryMama Skrevet 16. februar 2008 #27 Skrevet 16. februar 2008 Jeg vet ikke hvor du har hørt at samsoving kan gi mer negative konsekvenser enn positive, men jeg skulle gjerne lest noe forskning om dine påstander. Jeg bestemte meg for å skrive om samsoving i hovedoppgaven min, og prøvde å finne forskning som både støttet og var i mot samsoving. Den eneste artikkelen jeg fant som var negativ til samsoving var en som var skrevet av to masterstudenter og var proppfull av metodologiske feil. Jeg måtte derfor skrive en oppgave som dreide seg kun om de positive aspektene ved samsoving, noe som passet meg veldig bra fordi jeg er i utgangspunktet veldig for samsoving. Konklusjonen jeg kan trekke ut i fra litteraturen jeg har lest er at samsoving gir trygge og selvstendige barn. Nikolai er 15mnd. og har ikke sovet en natt i egen seng. Men han har overnattet hos besteforeldrene sine og da har han sovet i seng sammen med de. Han har også sovet sammen med tantene sine. Alle syns at det er kjempe hyggelig:)
Bergene Skrevet 16. februar 2008 #28 Skrevet 16. februar 2008 Gjør det som er best for dere du! Det gjør vi, derfor samsover vi =). Lillemor er 9 mnd.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 16. februar 2008 #29 Skrevet 16. februar 2008 Hvorfor ikke? det gir jo så mye trygghet og varme. jag leggger sønnen min i hans seng, når han våkner og skal ha melk eller er urolig har jeg han bare i min seg resten av natten.Koselig for meg og ikke minst for han:-) Han sover i egen seng fra 8-9 til 2-3 på natten. Stortrives med ordningen vår jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå