Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 håper på mange svar her! gutten vår er så urolig på natten, så er utrolig fristende å bare lat han sovne i vår seng etter jeg har ammet om natten...
Krøvvel Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Av og til om morgenen etter at pappaen har dratt på jobb og jeg har ammet tar vi oss en time eller to sammen i dobbeltsenga. Deilig. Ellers bærer jeg henne tilbake når hun har sovnet.
Nr4? 💓 Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 jeg har samme problem.. han sovner stadig i min seng..skal stramme meg opp for å slippe den dårlige vanen som kan komme seneren, medn det er så enkelt å bare ha han der, sover dårligere men..
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Vi har Eneste som funker når vi skal legge oss Tror hun har kolikk..og det hjelper å ha henne i sengen vår
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Vi samsover hele natta. Synes det er koselig begge to og MYE MYE enklere. Har ikke tenkt å kaste henne ut av senga enda (snart 6 mnd). Får ta det siden
Nusse_83 Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Hos oss sover vesla første halvdel i sin egen seng og så kommer hun oppi til oss resten av natten etter at hun har fått pupp. Vi storkoser oss med samsoving(sover egentlig best med tulla inntil meg) og har ingen planer om å slutte med det enda. Hun er 6.5 mnd
ifie Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Jeg måtte ta meg sammen for å legge han over i sin egen seng etter amming da han var liten. Men jeg er glad jeg gjorde det, for jeg sov bedre da. Etter ammingen i 5-6-tiden (som nå er den eneste) får han ligge i sengen sammen med oss. Selv om jeg ikke får den beste søvnen av det, er det sååå koselig!! Nå leste jeg innlegget ditt én gang til og må legge til at han sovnet på puppen, så jeg la han ikke over i sengen sin da han var våken!
*Rutletutt* Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Her sover Milla på 6,5 mnd i sengen med meg stort sett fra midnatt og utover...har egen dyne til henne og ruller meg vekk når jeg er ferdig å amme slik at vi ligger hver for oss da.
ifie Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Også må jeg legge til at sengen hans står helt nær, så jeg slipper å stå opp for å legge han over. Det forenkler jo saken betraktelig!
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Det hadde jeg rett og slett ikke turt,tenk om man skulle få lagt seg opp på h*n,nei det med å ha babyene sovende i sengen er jeg helt i mot.
Nusse_83 Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Her har hun også en egen dyne. Eller to forresten, en hun ligger på og en hun har over seg. Men det er nesten litt komiskt å se på henne når hun sover av og til, for hun vil ligge helt inntil meg, og dersom jeg flytter meg litt vekk "humper" hun etter meg i søvne
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Vi sover sammen Lillemor er 8 mnd og det har vært litt av og på med soving i vår seng og i sin egen seng da vi har prøvd å hjelpe henne til å sove bedre (har slitt med MANGE oppvåkninger), men nå har vi tatt vekk ene sideveggen på sprinkelsenga og satt vår seng inntil hennes slik at madrassene går i ett. Hun har sin egen plass og sover trygt og godt Nå våkner hun bare 2-4 ganger mot før 8-20 ganger. !!
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Haha, ja det gjør jenta mi også! Rulla sammen et teppe jeg, og la i sprekken mellom sengene våre, så nå kommer hun ikke utafor med mindre hun krabber over;)
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Vet du, det tror jeg nesten alle her på tråden kan skrive under på, at om man skulle komme til å rulle over barnet må man være rusa på noe. Jeg tror det iallefall. Tenkte slik før jeg også. Men det er bare umulig liksom. Men, om man føler det er skummelt eller ubehagelig å sove sånn så er det jo best å ikke gjøre det heller.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 Man merker jo om man legger seg på babyen da. Har du noen gang opplevd å rulle over på mannen din å fortsette å sove oppå hodet hans kanskje? Babyer er ikke myke som bare flater ut hvis du ligger på dem, selvfølgelig ruller man ikke over på dem og blir liggende. De advarer kun mot samsoving hvis man røyker, har drukket eller bruker sløvende medikamenter....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 Vårt tredje barn er nå 6 mnd, og i det siste har jeg begynt å amme liggende (trodde ikke jeg skulle amme flere ganger på natten såå lenge! TRØTT). Det som som oftest skjer er at vi sovner begge to:) Nå er hun såpass stor at hun "tåler" litt, men når hun var mindre syntes jeg hun var så ømtålig at jeg ikke turte la henne ligge ved siden av meg når jeg sov. Så, nå som mitt tredje barn er et halvt år har vi begynt å delvis samsove for første gang.. Jeg har altså aldri latt mine to første barn samsove med oss, men de ELSKER å ligge i sengen vår nå. Eldstemann er 6 år og han vil ligge nææære meg. Noen morninger har vi hele haugen i senga vår og det er trangt! Poenget var at selv om vi har unngått samsoving, betyr ikke det at de blir liggende i sine egne senger når de kan komme seg inn til oss for egen maskin..
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 Tihi Akkurat slik oppvekst hadde jeg, en skåkk med unger i mamma og pappas enorme seng! Kjempekoselig!
Søtnosmamma Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 Vesla kommer opp i senga vår i 5-tida og blir der til vi står opp alle sammen. Veldig koselig for alle sammen. Som regel leker hun litt i senga mellom oss før vi står opp. Vekker oss ved å slå oss i ansiktet og klatre rundt på oss.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 det hender jeg sovner under amming hvis det blir mange av de og jeg blir trøtt og viljesvak... Når jeg våkner får jeg helt angst for at jeg kan ha dratt dyna over hodet på babyen, det er heller det fremfor å rulle over han jeg er redd for... Vi må jo ligge under samme dyne når vi ammer... En annen ting - hvor stor seng har dere som samsover. Vi har 150 cm og det er for trangt for meg + baby + sambo egentlig...
Søtnosmamma Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 Vi har 160 cm seng. Det er stor plass hos oss. (Bør kanskje legge til at mannen og jeg har brukt 120 cm seng i 4 år og brukte bare en liten brøkdel av senga da og.
~\/ero~ Skrevet 15. februar 2008 #21 Skrevet 15. februar 2008 lillegutt har sovet i sengen vår siden han var noen uker gammel. Nå er han 6mnd og har så vidt begynt å sove i egen seng. Men hender ofte at han sover i vår seng. Spesiellt etter amming om natta:)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 15. februar 2008 #22 Skrevet 15. februar 2008 Jeg bruker å ha lillemann liggende i vår seng etter han har fått mat om morgenen, mellom kl 5 og 7, så sover han der i noen timer før vi står opp..=) sover sååå godt da=)
Nusse_83 Skrevet 15. februar 2008 #23 Skrevet 15. februar 2008 jeg har hatt tulla i senga siden hun ble født og er ikke redd for å "legge meg på henne" Dette er for det første fordi jeg våkner hver gang jeg snur meg i senga når hun ligger der. for det andre ligger hun på en egen dyne som ligger opp mellom våre hodeputer, så da får hun hvertfall ikke våres dyner over seg. Men kan skjønne at noen er engstelige for samsoving og føler seg utrygge på det. Man må gjøre det kan føler seg komfortabel med, babyen er jo tross alt det beste vi har her i verden
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 15. februar 2008 #24 Skrevet 15. februar 2008 vi samsov helt fram til han var 3mnd. men nå de siste 5 ukene har vi prøvd å legge han i sin seng... Men er han velig urolig ligger han i vår:) han er snart 4.5 mnd:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #25 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har hørt at samsoving faktisk kan gi mer negative konsekvenser enn positive. Grunnen er at barnet ikke vil over i egen seng frivillig når den tid kommer. Vanskeligere med nattavvenning. Er ikke bra for samlivet mellom mor og far. Og at det gir utrygge unger!Da ungen er vant med å være helt nærme mammaen sin,vil ungen reagere med frykt for å bli lagt i egen seng. Og at de som legger seg med barnet i sengen sin,for så å stå opp,gjør faktisk barnet veeldig redd!Tenk deg selv da,der ligger du å koser deg inntil en varm og trygg kropp,for så å våkne opp sulten og alene.. Har ikke erfaringer selv mtp samsoving,men er det noe i dette? Dere som samsover,når hadde dere barnet på liggebesøk hos andre for første gang? Hilsen en som lurer =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå