Gå til innhold

hvor mye penger har dere brukt til nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte rundt 6000kr på vår første,Men da fikk vi vugge til 2000kr,voksipose til 2000kr og vognen til 5000kr.Så det ble ikke så dyrt.Men innen de 6000kr så kjøpte vi,seng med madress og dyne og pute til 1500kr(ikea)og stellebord til 1500kr og 1000kr for bilstol.Så en del klær,gulpkluter,sengetrekk osv.

Mener at de som bruker 50-60tusen sliter litt med at da har de for god råd.

Man bruker jo ikke alt,man får jo en del klær og kanskje en del utstyr viss man er heldig.Helt sykt og bruke så mye penger.Men når han har for mye penger så blir det vel ofte slitk.

Venter nr 2,han kommer til og arve bilstolen,har kjøpt ny til nr en til 1700kr og nr 1får ny dyne til 219kr så vasker jeg den han har brukt og så må nr 2 bruke den.Ellers så blir det seng på 1500kr på nr 2.Har kjøpt et sett til han til 250kr.Så kan ikke si at vi har brukt så mye penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt oss en splitterny kombivogn, men ble sponset større deler av den av besteforeldre, så vi endte med å betale 3500kr på den. Bruker barnesenga til pappan i huset, og bestemor har handlet inn med sengklær og sengetøy. Sengetøy/klær til vogn ønsket vi oss i julegave, samt vippestol, bleiebøtte og caling. Bilstol og voksipose låner vi av broren min.

Ellers har vi handlet stelleoverdel, stelleprodukter og en del klær. Kanskje har vi havnet på rundt 5000-6000kr totalt:)

Skrevet

Huff...vi har også brukt altfor mye. Tør nesten ikke regne det sammen! Men har vært heldige og blitt sponsa en del av overivrige besteforeldre ;)

Uansett...når jeg tenker at bare vogna m/alt ekstrautstyret koster over det dobbelte av hva mange andre her har brukt på alt utstyret tilsammen blir jeg rett & slett litt flau. Og kanskje litt overrasket over at det går ann å bruke såååå lite!!

Men, men...folk prioriterer forskjellig, sånn er det bare! Jeg har nok blitt litt ekstra revet med, men satser på at vi (og babyen såklart) blir fornøyd med alt sammen!!

Skrevet

forstår dere så godt,kjempegøy å ha super moderne vogn og mye fancy utstyr:) men syntes det er lurt å også tenke på barn som ikke har noen ting...kankje det er ok å sende de litt penger også? bare en tanke:) uniceff og verdens barn er veldig bra:) ellers har eg også kjøpt ting som er unødvendig dyrt,selv om den samlede summen ikke vart så stor:)

Skrevet

hmm var og handlet vogn, seng, madrass,stellebord, bilstol. har brukt ca 10 tusen kr på det. synes det er mye penger, men har ingen å arve sånne store ting av. Tenkte først å kjøpe brukt men fant ut at vi ikke tjente mange 1000 lapper på det sa da ble det nytt.

det eneste jeg har fått en del av er klær, noe som jeg synes er kjempe fint.

Skrevet

Seng, saueskinn, og vogn har me fått av kommende besteforeldre (og ein del klær og sånne småting) Har også arvet klær. Stellekommode har me fått gratis på Finn.no. Besteforeldre drive og strikke tepper og hentesett og kjem stadig innom med klutar og andre småting som dei har funne på salg til oss. Det me har brukt sjølv er ca 3100,- på bilsete, base og lita sportstrille som ein kan sette setet på, me brukte 1500 på jysk og fekk då madrass, overmadrass, fleire sengesett, håndklær med hette, teppe, ammepute, kant til innsida av senga, dyne og pute, me har brukt 1000 på småtroll-stol (veit det er tidleg), 300 på reiseseng og 500 på lammeskinnspose.

Tilsammen har me brukt ca 6500 og me mangle leikegrind og babycall... Godt fornøyd med kjøpene når eg ser kor mykje andre har brukt...

Skrevet

Ja, det gjenspeiler jo helt klart foreldrenes ønsker - og verdier, kanskje først og fremst. Men ikke nødvendigvis økonomi. Vi kunne helt fint kjøpt utstyr for 60 000 kr uten å være i nærheten av å bli ruinert, og om vi hadde villet det - men velger likevel noe annet, av den enkle grunn at jeg/vi ikke synes det er etisk forsvarlig med et så høyt personlig forbruk. Men vi mennesker er forskjellig, og respekterer jeg, for all del! :)

Skrevet

Er førstegangsforeldre så vi må handle inn ting vi omtrent ikke visste fantes :-D en liten overdrivelse men..

Jeg blir ikke sjokkert om utgiftene nærmere 20 000 til slutt, og da har vi prøvd å la vær å kjøpe det aller dyreste alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...