Gå til innhold

hvor mye penger har dere brukt til nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går henta vi vogn og seng, til sammen har vi brukt ca 17000 på utstyr til nå på "store" ting.. har kjøpt endel klær osv som kommer i tillegg.. alt til sammen ligger sikkert på nærmere 20 000.. det vi mangler nå er stellebord, bleier og stelleprodukter pluss noen bodyer og strømpebukser i ull..

må nevnes at dette er førstefødte og vi har ingen i familien som har hatt baby de siste årene, så derfor er alt kjøpt inn nytt.

har vi brukt mye i forhold til dere andre eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstegangen brukte vi ca.25 000 kr. Denne gangen mellom 8 000 og 10 000 kr.

Skrevet

Vi får vogn, vognpose + litt mindre viktige ting (vippestol, bleiebøtte etc)

For resten har v i kommet opp i 5-6000 ca.

Mangler strømpebukser, bleier, stelleprod (navlestell, babyolje o.l.), tåteflasker og brystpumpe av sånne "nødvendige" ting.

(Litt usikker på om vi skal skaffe brystpumpe f.eks)

Syns vi i grunnen har kommet ganske så greit fra det sånn pengemessig.

Er forresten førstegangs jeg og.

Skrevet

Vi venter også vår førstefødte, og ender nok opp et sted mellom 20 og 25 tusen, tenker jeg. Da har vi kjøpt akkurat den vogna vi har hatt lyst på osv. samtidig som vi har vært noenlunde fornuftig når det gjelder andre kjøp. Jeg synes det er greit, vi har økonomi til det, og jeg er fullstendig klar over at vi kunne spart mye ved å kjøpe brukt, f.eks. Men jeg satser på at jeg har kjøpt ting som jeg liker så godt at de vil bli brukt også på kommende småsøsken etter hvert, så da blir det ikke SÅ dyrt totalt sett.

Skrevet

ja brystpumpe har jeg heller ikke kjøpt.. tenkte å avvente litt me den.. man trenger den jo kanskje ikke fra dag en tenker jeg... får sende pappan på brystpumpeshopping.. haha...

Skrevet

Jeg er andregangs....... og har bare brukt 100.- til nå på en ultrasøt body:o) er i uke 30...

Skrevet

Jeg er førstegangs, og har brukt ca 8500,-

I den prisen er det vogn til 3500,- som vi fikk av svigers, så da har VI brukt ca 5000,-

(Fått sprinkelseng og låner vugge).

Nå mangler vi stellebord, madrass, lekegrind og myggnetting, samt apotek-produkter. Regner med å bruke ca 2500,- på dette.

Klær har jeg bare kjøpt litt av, da søstra mi fikk en gutt for 8 mnd siden, så jeg har arvet ALT tøyet etter han.

Det er brukt et par ganger bare. Sånn er det med en shoppegal søster, men det gjør jo ikke MEG noe akkurat. *hihi*

Skrevet

Er 2gangs her men min sønn er 9mnd og er heldig og blir akkurat året får den nye babyn kommer.Så kan ikke si vi har brukt så mye enda.Tror det er rundt 250kr,men må kjøpte nye seng og madrasse ellers så har vi jo alt.

Skrevet

Ikke stort..Er i uke 38 m nr 3, og har kjøpt en madrass til 300: og en liten bukse m body til til ca 100;....

Ellers blir det arv fra søsken & øvrig familie og venner:)

Skrevet

på alt vi har kjøpt, minus det vi har fått penger til har vi ikke brukt mer enn 5000,- av våre egne penger...

Skrevet

jeg er ved termin, og vi har brukt 10tusen inkludert alt fra ammeinnlegg til apotekvarer. førstebarn

vi har arva vogn og låner vugge og masse klær og sengklær, så det høres kanskje mye ut med titusen, men det inkluderer bilsete, seng og madrasser, stelleveske, ekstrautstyr til vogna, skinn etc

har forresten blanda erfaring ved arv. viser seg at mange av tinga vi arva er i dårlig stand - så det er kanskje like greit å kjøpe nytt.arver babyen fra søsken, blir det noe annet.

Skrevet

Hei,

Hva man bruker er helt individuelt. Vi venter vårt første barn, og jeg har gått helt amok hva shopping angår. Dersom jeg skal forsøke med et lite overslag vil jeg kanskje tippe rundt 50-60 000, minst! Vi har kjøpt alt nytt og av god kvalitet/design. Kall meg gjerne gal, men kun det beste er godt nok for vår lille prins. Det er jo så sinnsykt mye fine babybutikker at jeg simpelthen ikke klarer å la være å kjøpe. Synes det har vært utrolig kjekt å la utstyrshaugen vokse i takt med ukene som er tilbakelagt i svangerskapet så langt. Jeg har termin 5. april, og omtrent alt er klart. Gleder meg, gleder meg, gleder meg!!!!

Skrevet

Til anonym rett over...hehe, du minner om meg!!! jeg har en gutt på 10 mnd og da vi ventet på han gikk jeg HELT av hektene og shoppet alt mulig av utstyr og klær. Nå venter vi en jente i mai og jeg prøver å beherske meg denne gangen ettersom vi fikk favoritter av klær og ikke brukte alt. Masse ble faktisk UBRUKT. Men sant skal sies, nå som vi får jente blir det ikke mye arving etter storebror, siden han har mye lyseblått osv. Så har shoppet litt allerede. kjøpt nytt bilsete, helt ny søskenvogn, ny seng og sengetøy osv... blir endel peng denne gangen også ja...

Skrevet

Hei igjen du over:-)

Jammen godt det ikke bare er meg som er glad i å shoppe!!! Hehe!! Herlig at det finnes noen som er like "sprø" der ute. Jeg gleder meg til å få gutt, men jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig på deg som, denne gangen, kan gå amok i rosa prinsessekjole-avdelingen....sukk! Akkurat det gjorde vondt i to-tredager..men... Når det er sagt er det heldigvis blitt ganske bra utvalg til småprinser også de siste årene. Det du nevnte med ting dere ikke fikk brukt..jo, jeg er litt smånervøs for at mye er bortkastet, men skal prøve å være flink til å bruke alt, og ikke skille på pen-antrekk og vanlige. Hvilke størrelser kjøpte du mest av, og hva fikk du mest bruk for? Hvor lenge bruker babyer str 56,62,68 osv..det er litt vanskelig når man ikke har møtt den lille søte enda:-D Lykke til videre med svangerskapet ditt!

Skrevet

Vi har ikke brukt så mye faktisk, selv har vi nok ikke brukt mer enn 7000,- max. har fått 4000,- ca av andre til kjøp av utstyr.

Men har kjøpt mye på tilbud, og klær har vi arvet litt og kjøpt litt.

Har alt vi trenger i hus nå.

Dette er ting vi trenger klart til han kommer, har jo kjøpt litt bleir og sånnt også.

Ser ikke hva i all verden vi skulle hatt som vi ikke har (komme rikke til å kjøpe bleiebøtte og bæresele).

Skrevet

Dette er jo andre gang, så jeg har neppe brukt mer enn noen hundrelapper! Kjøpt ny dyne og madrass, samt bleier og stelleprodukter. Alt annet har vi jo fra før!

Første gang var nok litt dyrere, men vi var ganske så nøkterne, snekra egen stelleplass til babyen, kjøpte fjorårets simovogn til halv pris (3500,-), fikk vugge i presang, og brukte fars gamle skuvseng videre. Måtte jo ha madrass, dyner og diverse slikt, men handlet på IKEA for en billig penge (har akkurat kjøpt ny babydyne nå til kr 49 på KID).

Kjøpte veldig lite klær, fikk masse etter hvert. Sydde selv vognpose av dyne og morsomt trekk. Bilstol er jo bare dyrt uansett......

Jeg handler konsekvent ikke på babyshop! Synes prisene der er horrible! For ikke å snakke om den utstyrslista de har lagt ut her, den henger jo ikke på greip.

Man MÅ ikke ha bleiebøtte eller stellkommode (en benk eller vaskemaskin holder lenge).

Det er gøy å shoppe ting og tang til nurket, men man greier seg fint med mindre.

I fremtiden skal du påkoste ny vogn, nye dyner og sengetøy, ny seng, nye ski hver vinter, nye skøyter hver vinter, ny vinterdress og støvler, akebrett, trampoline, masse klær og skotøy, ny bilstol....listen er uendelig lang, og tusenlappene flyr! Men har man god råd er det jo ålreit, men det har ikke vi!

Skrevet

brukt 1000 kroner, og har alt i hus. Har kjøpt søte kose ting som jeg har hatt lyst på sjøl

Skrevet

Synes 20 000 er mye, selv for førstemann og uten arv.

Har skrevet liste over hva jeg må ut med denne gangen og kom frem til at alle utlegg kommer på 5000 kr. Da har vi vogn og bilsete fra før.

Skrevet

Her venter vi nr 3 - har både gutt og jente fra før... så igrunn skulle en ikke trengt å kjøpe noe særlig nytt...

MEN..... siden dette blir sistemann får jeg litt dilla og elsker å kjøpe inn litt nå og da - har likevel vært flink og bare handlet på salg - hadde bl.annet masse kjempebillig på LEkehuset. Ull body og Ull strømper til 30,- , luksus stellepute til 100,- og så måtte jeg bare ha en helt ny vogn, hadde brukt til de to forrige, så nå slo vi til :)

Litt moro må man jo gjøre ut av dette også :)

Regner med en sluttsum på 15 000 - når ungen kommer.. hva som kjøpes etterpå tør jeg ikke tenke på..hehehe...

Skrevet

Vi har brukt 2500,- og de brukte vi i dag da vi kjøpte kjempefiin vogn på tilbud:) ellers har vi arva alt annet. mangler bleier og noen andre stelleprodukter + amme bh er, og sprinkelseng. Bortsett fra det er vi i mål- tror jeg da. Jeg hater nemlig å handle, så her blir det kun det vi virkelig trenger.

Skrevet

Eneste jeg har kjøpt er lammeskinn, en ull body og en strømpebukse.

Jeg er 3.gangs så har i sykk og kav fra før.

Skrevet

hjelp.. jeg leste et sted her en som brukte 50.000??? kan det være seriøst? har ordet gjennbruk og å spare på miljøet gått deg hus forbi? beklager om jeg virker slem nå, men jeg ble bare så sjokkert!

Jeg har brukt finn.no flittig og fått tak i sprinkelseng helt gratis av en som ryddet i boden sin. helt fin og inntakt. også sparte vi kloden for enda en seng som er fullt brukelig som havner på dynga. vogn kjøpte vi brukt for 1400, veldig fornøyd med den prisen og det var et godt merke og ingenting å si på kvaluteten osv. Jeg håper dere ikke tar helt av, det er da viktigere å bruke penger på feks sikkerhetsutstyr eller stelleprodukter som er gode for barnets hud og for å ikke snakke om bleier, enn å ha den mest fancy senga eller akkurat den vogna i den spesielle fargen.

av klær har vi fått det meste til jul og av mormor og farmor som har strikka osv. har også funnet frem tøy som samboeren min hadde på når han var baby som vi skal bruke. ekstra koselig med noe som pappa har hatt på selv:)

Skrevet

forstår godt anonym som har brukt 50 tusen,har lyst til å gjøre det samme selv,lider av shoppe galskap,men har måttet være fornuftig de siste årene..min første har eg brukt rundt 20 tusen på absolutt alt som er blitt kjøpt fra bleier og mat til vogn og seng det siste året..er litt stolt av det siden eg er shoppa holic av natur og det gøyeste er jo å handle til barna:) sammtidig forstår eg hoppekropp, eg er veldig for miljøet også...blir liksom dradd i to retninger...elsker nytt og fint og mye,helst merkeklær og dyre ting,men kan jo ikke kjøpe alt en har lyst på...så har vert streng...denne gangen kjøper eg noe rosa ull, kankje en eller to sparkebukser...og et bilsete og eg gleder meg som en liten unge...elsker å handle...med en gang gullet mitt trenger noe blir eg kjempeglad...shoppings...

Skrevet

50-60 000!!! Lei for det - men det synes jeg rett og slett er drøøøøyt, og ganske så tankevekkende. Selv halve summen kunne ha holdt et helt barnehjem i Afghanistan i drift i mange måneder. Ok. vi bor i Norge, og levestandarden her + prisnivået koster deretter, men likevel. Hadde aldri, aldri hatt sosial samvittighet til å bruke så mye penger på babyutstyr. Vi kommer nok til å bruke rundt ca. 15 000 totalt, på disse første, nødvendig investeringene til vår førstefødte, og da er ny, forholdsvis dyr vogn + ny seng + nytt bilsete, lammeskinn, sengeutstyr, kluter, håndkler og mer enn nok av klær inkludert. Kjøper alltid kvalitetsprodukter, og har også en holdning om at bare det beste er godt nok - osv. Men en viss bevissthet rundt forbruk skader jo ikke.

Skrevet

Dette er et dilamma vi aldri blir ferdige med uansett. Om man bruker 50.000 eller 5000 på babyutstyr gjenspeiler vel i hovedsak forldrenes ønsker og økonmi. På samme måte som at noen kjøper bil til 50.000 mens andre kjøper bil til 700.000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...