Gå til innhold

Noen som røyker?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ikke har klart å slutte å røyke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja desverre.

Velger å være anonym så det ikke blir noe pez av det.

Skrevet

Røyker jeg også...

klaaaarer ikke å slutte :-/

Skrevet

Må desverre melde meg inn her jeg også.... Prøver å begrense det til 2 røyk om dagen men det er ikke altid det går heller. Har et håp om å klare å slutte men tviler helt ærlig på det. Jeg må bare innse det at jeg ikke er sterk nok

Skrevet

Vær så snill da...!

Er det virkelig nødvendig med nok en røykedebatt? Alle vet jo hvordan den vil utarte seg uansett. Det finnes en egen tråd her som heter Røykedebatten, kan man ikke være der da?

Skrevet

Må desverre melde meg inn her jeg å, har prøvd og slutte mange ganger, men klarer det ikke, syntes jeg er litt flink da, for klarer og begrense meg til 3 røyk om dagen, noen dager mindre, men aldri mer enn 3, så håper jeg snart kan klare og bli helt røykfri...

Skrevet

jeg røyker dessverre enda, men har gått over til noe myyye mildere i et steg for å slutte helt :)

Skrevet

Jeg røyker. Har ikke klart å slutte denne gangen heller. Røykte gjennom hele forrige svangerskap... Håper inderlig jeg klarer å slutte denne gangen! Men skammer meg dypt fordi jeg ikke klarer det.

Skrevet

jeg røyker ikke men jeg snuser. i forige svangerskap sluttet jeg med en gang å røyke det gikk egentlig helt fint. etter lillemor var født så begynte jeg på igjen desverre. men for å slutte begynte jeg å snuse skulle liksom bare være for en periode, men etter 3 år har jeg ennå ikke klart å slutte. av en eller annen grunn er det å slutte å snuse enda vanskeligere for meg. syns det finnes ølite info for oss jenter som er hekta på snus. begynner faktisk å bli ganske mange av oss etter den nye røykeloven. men har kuttet betraktelig ned. klarer meg helt fint uten hele arbeidsdagen men sliter på kveldene med å holde meg unna. særlig siden mannen min også snuser er det alltid snus tilgjengelig her. vi skal snart slutte sammen og da blir det enklere tror jeg. vet jo godt at denne nikotinen er farlig for barnet i magen, men trøster meg liksom med at da slipper barnet hvertfall den røyken i lungene, men vet jo egentlig at dette er skadelig også så lurer egentlig bare meg selv og barnet

Skrevet

dritlei disse røykedebattene...

noen røyker, synd for dem og barnet at de ikke greier å slutte.

men slutt å pes om det. blir bare krangling

Skrevet

Det kan du jo takke deg selv for. Hvorfor bry deg om slike innlegg da?? Bare la vær å svar da vel.

Jeg og røyker desverre, har satt meg en dag å slutte på og det er til mandag...

Skrevet

Jeg røyker å, desverre :( men det er et valg jeg har tatt, sånn er d med den saken...

Skrevet

Jeg. Røyker en marlboro light sigarett hver kveld etter nyhetene.

Skrevet

Jeg røyker også enda. 10-15 om dagen desverre

Skrevet

Blir saa irritert paa folk som vil stoppe en debatt, fordi de er lei temaet ol. Det er jo bare aa la vaere aa klikke paa linken. Dette forumet er saa flott pga anonymknappen. Jeg har ikke turt aa fortelle jordmor eller lege at jeg royker. Her lyver jeg blankt- hva gjor dere? Hva sier de I tilfelle...

Skrevet

Jeg fortalte jordmor, dumme meg! Siden har hun ikke snakket om noe annet. Har jo et par andre ting pa tapetet ogsa. Royker likefullt 20 om dagen.

Skrevet

Jeg røyker også----dessverre.. ca 5 om dagen. Har sagt fra 1.kontroll at jeg er røykfri...huff. Tør ikke si det til noen, har smugrøykt hele veien.

Skrevet

jeg er heldigvis ikke røyker.

 

Men dere som greier å iallefall gå ned til 1-3 røyker om dagen..vil bare si det er iallefall mye bedre enn visst dere ikke hadde greid å trappet ned kraftig i det hele tatt..

 

Hadde selv ei venninne..var på bytur med henne i noen timer..og på den tiden røykte hun hele tiden..altså ga faen i å prøve å trappe ned engang..det synes jeg er fælt!

 

Men all ære til dere som greier å virkelig stumpe den helt, og veldig flott av dere som greier iallefall å redusere røyken krafig..dere prøver iallefall..sikkert ikke let å slutte med noe man er avhengig av..

 

Så synes dere er flike jeg :) Så får vi bare håpe dere greier å stumpe den helt etterhver :)

 

Lykke til :)

 

Hilsen en ikke-røyker (festrøyka da hehe..men blir noe helt annet..blir jo samme som å slutte å feste når man er gravid ;) )

Skrevet

jeg skjønner at d er mange som røyker her. men jeg kan virkelig ikke å fatte å forstå at man kan være så egoistisk. babyen vil jo fødes med abstinenser....

å d nytter ikke å gå rrundt å ha dårlig samvittighet for d hjelper faktisk ikke babyen. d er d samme som om man skulle stått å blåst røyken inn i ansiktet på en nyfødt? babyen i magen har jo ikke noe valg stakkar. nei fysj.

d skal ikke mere til en å bestemme seg for at helsen til babyen en viktigere en ens egen trang til røyk!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Var saa morsomt med hu som sa at hvis hu snusa fikk I allefall ikke babyen royk I lungene, snakk om berte.

Skrevet

Jeg har prøvd hundre ganger før og etter at jeg ble gravid.

Men falt tilbake hele tiden.

Min rekord har vært røykfri i 3 dager. Har røyka 20 i 11 år!!

 

Så etter noen mnd ut i svangerskapet avtalte jeg med legen min at hun skulle ringe meg hver uke, for at jeg skulle ha et press på meg til å slutte.

Det gikk ikke lenge før jeg løy så det rant av meg til henne....

Huff.

 

Tilslutt kom legen med et tips til meg.

Det skulle være røykesluttkurs på A-hus og jeg kunne få plass.

Det er greit sa jeg.

Det er en mnd siden nå.

Lørdag 3 februar kl 01:30 tok jeg min siste røyk.

 

Nå har jeg snart vært røykfri i 2 uker, og det går faktisk strålende!!

Luktesansen er sterkere enn hva den allerede var, jeg har vasket ned hele leiligheten for det luktet så røyk her.

Nå gleder jeg meg bare enda mer til at babyen skal komme inn i et røykfritt hjem.

 

Dette hadde jeg ærlig talt ikke trodd for 2 månder siden!!

At JEG(!!!) ...moi, me, eg, jeg.... skulle klare.

JEG er KJEMPE STOLT av meg selv!!!!

 

Masse lykke til dere andre som prøver å slutte!

Jeg vet hva dere går igjennom.

Bit tenna sammen, og prøv gjerne et kurs!

 

Skrevet

Jeg klarte å slutte å røyke når jeg ble gravid, men etter 4 mnd i et helvete så sprakk jeg!!! Nå røyker jeg 2-3 trekk av en røyk 2-3 ganger i uka. Dette er garantert ikke skadelig for babyen, og jeg har det mye mye bedre. Nå har jeg fått igjen det godt humøret mitt, jeg er ikke så stressa og urolig lenger, jeg bruker ikke halve dagen på å kjenne røyksuget i magen, og jeg føler ikke at livet mitt har stoppet selv om jeg er gravid. Nå storkoser jeg meg med graviditeten, og både jeg og babyen har det garantert mye bedre!!!

 

 

Skrevet

Jeg har skikkelig lyst på snus.. Har tatt noen få og har kjempedårlig samvittighet for det. Har også lest at det synes på morkaken om du har røykt eller ikke. Gjelder dette snus ogs`? Noen som vet..

Hvorfor blir det ikke advart mer mot snus i svangerskap. Vet ikke myndighetnene at det er mange jenter som snuser???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...