Gjest Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Synes så synd på gutten min. En uke siden han har bæsjet..Ser tydelig at han presser men får ikke bæsjet..Har gitt han malt og sviskesaft. Ikke hjulpet noe..Tok tempen forsiktig i rompeåpningen og da fikk han bæsjet litt, men ser han fortsatt har vondt..Hva skal jeg gjøre???
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Massere magen hans forsiktig, sirkelbevegelser, mot klokka.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 gjort det hjelper ikke..har oxo trukket bena opp
kanutteogkruttet Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Har du prøvd laktulose....? Det fuken bra på jenta mi, hun hadde det sånn for ca ett halvt år siden....
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Sjekk om det finnes kurs i babymassasje der du bor.... Anbefales!
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Må bare gi det tid. Massere og trøste/ kose. Kommer nok. Systemet deres er jo ganske umodent.
Mille** Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Ikke noe krise det vel, han får bare mm ikke sant? Snuppa her gikk uten å bæsje i 25 dager, fikk bare morsmelk og avføringen var helt fin (hvis man kan si det om avføring) når den endelig kom. ) Ikke unormalt at det går opptil 14 dager imellom, vårt tilfelle var nok litt ekstremt. ;o) *kremt* Det var babyen du mente ja, haha...?
M@mm@ til mine barn Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 "ta tempen" igjen.... masser magen og spis masse svisker selv. Så kommer det i morsmelken i morgen.
Kakeåndsen Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Hvor gammel er han? Vi fikk i gang igjen magen til minsta ved å gi henne et glass med sviskemos pluss en halv flaske med sviskesaft i løpet av et døgn. Hun er snart 9 mnd.
flypapir Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Gi han lactulose..... Vi har måtte gi det til tulla over en lenger periode da hun slet med dette.
flypapir Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Det er vel muligens litt tidlig. Tror det står 3 år på flaska, men at man kan gi det tidligere ( vi ga det da tulla var 1,5 i samråd med helsesøster).
Sjefsmegga Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Regner med at du har prøvd det meste nå, ring legevakta du og forhør deg med dem. Helt normalt at det kan gå lang tid uten at de bæsjer, men har han ubehag så kan det hende han har forstoppelse av en eller annen grunn, greit å finne ut hva det er, for teoretisk sett så skal ikke mm barn få det normalt sett.
Kakeåndsen Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 Ser at han er veldig liten da. Hvis han bare får mm er det ingen krise at han ikke har bæsjet på en uke. Hvis han har vondt så hjelper det med litt press mot magen f.eks. å bære han med magen langs underarmen din.
Mille** Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 Kan jo være bare litt luftsmerter. Prøvd minifomdråper?
kanutteogkruttet Skrevet 14. februar 2008 #17 Skrevet 14. februar 2008 Tror kanskje d blir litt drøyt med laktulose på en så liten en... Egentlig er det fra 3 år og oppover, men jenta ( 17mnd. ) Hadde forstoppelse i over 14 dager. Og da kunne jeg fint bruke en liten dose...
LegallyBlond Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 Ja, men du skal alltid snakke med helsesøster først, sånn at hun "godkjenner" det og følge det opp. Hun gir beskjed om hvor mye du kan gi, og evt. over hvor lang tid.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #19 Skrevet 14. februar 2008 Hvis du hadde hørt han så hadde du skjønt at det ikke bare er luftsmerter
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #20 Skrevet 14. februar 2008 Det er veldig vanlig at babyer i den alderen er grinete/ urolig på denne tiden av døgnet. Begge mine var det fra nyfødt frem til ca 3 mnd. Har du prøvd sukkervann som smertestillende? Kok opp 1 dl vann og bland i 1 ss sukker. Gi han litt.
Lilletrollogmamma Skrevet 14. februar 2008 #21 Skrevet 14. februar 2008 Trodde man skulle massere med klokka? Det er da den veien fordøyelsen går...
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #22 Skrevet 14. februar 2008 Stassar liten Men når de får mm så skal de jo ikke kunne bli harde i magen egentlig. Husker tuppa også var litt sånn, særlig på kveldene Kunne også gå opp til 10 dager mellom hver gang hun bæsjet, og når det først kom da kom det i STORE doser og det var ikke hardt. Jeg vil tro han har luftsmerter jeg stakkars, og det gjør jo nesten vondere..
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #23 Skrevet 14. februar 2008 Han bæsjet hele tiden før..opptil 8 ganger omdagen plutselig sa det stopp..Kan være noe jeg har spist..uff stakkars liten
Mille** Skrevet 14. februar 2008 #24 Skrevet 14. februar 2008 Sånn er det ofte med babyer. De bæsjer i alle bleiene i begynnelsen, så stabiliserer det seg litt (for mange, ikke for alle, er ingen fasit dessverre), og det kommer sjeldnere. Var akkurat sånn det var her. De sier at mm ernærte barn ikke kan bli forstoppet. Og det tror jeg på etter vår opplevelse. ;o) Luftsmerter kan føre til mye hyling forresten, er jo vondt da, det vet man jo selv. Sikkert enda værre for en liten baby som ikke skjønner noenting av det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå