Gå til innhold

Kan dere ikke anbefale meg gode filmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min elsker for tiden rolige filmkvelder hjemme. Men vi begynner å gå tom for ideer til bra filmer vi har hørt om... Kanskje dere kan tipse oss? Både nye og gamle, og skriv gjerne hvilken sjanger de er i (action, komedie, drama, m.m.).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokolade... den er bra! :0)

Skrevet

Vi elsker jason bourn filmene, men de regner jeg vel med at dere har sett. Ellers fikk jeg hele friendsbox'en av mannen min for noen år siden, det ble det mange gode film stunder av..

Skrevet

Pearl Harbour

Ten things I hate about you

The break-up

The body guard (beste filmen ever)

Skrevet

Kjøp sesong 1 og 2 av prison break visst du ikke har følgt med på skjermen da! Det er hvertfall meg og sambo helt hekta på om dagen;) Utrolig spennende!

Skrevet

holiday anbefaler jeg:)

Skrevet

"Etter bryllupet" er ein fantastisk god film! Er vel i sjangeren drama - rørande, spennande og overraskande :-)

Eller er jo "Music & Lyrics" kjempeartig, særleg om ein har eit nært forhold til åttitalet.

Og ja - viss du ikkje har sett svenske "Så som i himmelen" har du ein fantastisk opplevelse i vente :-D

Lykke til!

...gjensyn med Forrest Gump må ein jo også ha innimellom ;-)

Skrevet

Matador, er helt frelst på den serien. Det er 24 episoder. den er spilt inn for 30 år siden, og handlingen er lagt til årene 1929 til 1947. Vi har sett ale episodene nå og det er en fantastisk serie. Drama fra Danmark..

Skrevet

Illusjonisten - Anbefales på det sterkeste, vet ikke helt hvilken katogori jeg skal sette den i, drama kanskje, en overraskende film.

Skrevet

knocked up =) en veldig morro film,.. så spesielt er morro når en går gravid:)

eller en annen film ang et par fohold som heter The break up;)

kjempe morro film, hvor en veldig lett kan kjenne seg igjen i enkelt situasjoner i filmen:)

Skrevet

Filmer:

- A beautiful mind

- Gladiator

- Million dollar baby

Serier:

- Prison Break

- House

- CSI

Skrevet

Gutter er gutter er min favoritt! Kjempe fin komedie,som har alt en film skal ha:-)

Skrevet

Dette er de siste filmene jeg har sett ihvertfall:

juno - drama/komedie om ung graviditet og adopsjon

tatt av kvinnen - komedie basert på bok av Erlend Loe

no reservations - romantisk dramakomedie,zeta-jones

the bucket list - dramakomedie med nicholson og freeman

interview - drama/komedie,snedig film av steve buschemi

nancy drew - hvem kjenner vel ikke til frøken detektiv??

the golden compass - fascinerende eventyr

the nanny diaries - komedie/drama med scarlett johansson

beemovie - animert komedie

rat-a-toille - animert komedie

av serier kan jeg anbefale:

heroes - fantasi

farscape - sci-fi

dead like me - komedie

scrubs - sykehuskomedie

CSI - alle tre...

Skrevet

Italiensk for begynnere (dansk dogmedrama)

Regissøren for det hele (dansk komedie av Lars von Trier)

Kolya (tjekkisk drama)

12 angry men (amerikansk drama)

il postino (italiensk drama)

Den fabelaktige Amelie fra montmartre (fransk drama, komedie)

Ed wood (komedie av tim burton)

Loop (norsk)

Skrevet

Frihetens regn, kjempebra!! Drama, om en uskyldig manns flukt fra et fengsel 8høres litt svulstig ut men er veldig bra:))

Il postino, som nevnt over. Spes bra for italiano-file som meg slev

Tornefuglene- 3 filmer på ca 3 timer hver-- veldig gripende drama som strekker seg over to generasjone, og sentralt er en katolsk prests håpløse kjærlighetsforhold til ei jente.

The party (høyt skum i Hollywood) med Peter Sellers- Veeeldig morsom komedie for de som liker pink panter-komedier etc.

Life of Brian- Monthy Python-humor på sitt beste

Skrevet

Jeg er veldig fan av å se serier på DVD! Dette er et fantastisk alternativ til å se dem på tv hvor man har et fast sendetidspunkt man MÅ få med seg hver uke :) Og det er jo bare å velge og vrake i utrolig gode serier! Bla:

Sopranos - så første episode og ble totalt hektet - skal nå igang med siste del av siste sesong. Beste dramaserie noensinne!

Dexter - litt morbid idè til en serie, men det funker som bare det!!

Studio 60 on Sunset Strip - innertier av en serie :) Dumt den ikke gikk lenger..

The Wire - har ikke kommet så langt her enda, men den skal visst være spesielt god!

Og det fine her er at ingen av disse seriene er spesielt "jentete", så mannen din vil like dem minst like godt som deg ;-)

Skrevet

"green mile" - et must om en ikkje har sett den, sjølv har eg sett den to gongar og klarer ikkje å sjå meir enn fyrste to minutta lenger.

"shooter" - med mark wahlberg, action

"hotel rwanda" - basert på sann historie

sjølv er eg kanskje noko barnsleg i filmar og synest filmane/seriane av Astrid Lindgren er noko av det beste, Disney-klassikera, diverse Marvel-filmar og ymse andre teiknefilmar er noko av det artigaste eg kan sjå - når eg er i det humøret i alle fall :)

Og så er det alltids filmar som "Eragon", "the Never-ending story"-filmane og andre i den linja der.

Skrevet

Noen av de beste filmene ever made:

- Gjøkeredet

- Trainspotting

- Festen (Trier)

- Pusher

- Bleeder

- The Shining (Ondskapens hotell)

- This is England

- American History X

- Sling blade

- The Pianist

- Dancer in the dark

Skrevet

knocked up!! KJEMPE god film:) er vell en slags komedie:):) Handler om kjærlighet og graviditet:)

Skrevet

American History X er vanvittig bra!!!! Veldig tankevekkende. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Må si Forrest Gump, for jeg så den i går og den var så fin! :) Også Jerry Maguire! Kjempesøt romantisk komedie! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...