Gå til innhold

Hvis fostervannet går nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe..Godt jeg ikke er alene...Nå vet jeg det...

Tusen takk=o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*BabyCakes*m/Pike*Høygravid*

leste i et annet innlegg at du skal føde på AHUS du også...

Krysser fingrene for at vi ikke føder samme dag for da må vi sloss om fødselslegen som er på vakt :-p

:)

Skrevet

Jepp...Skal føde på A-hus...

Men du kan godt føde først...Siden du har termin først...hehehe...Synes det er litt teit at de skal bare ha en lege på kvelds/nattvakt...

=oD...

Skrevet

jeg vet ikke om det bare er en fødselslege på vakt, men synes jeg ser oss skrike på vært vårt rom og fødselslegen løper frem og tilbake.. hehehehe....

Skrevet

hehehe...Ja, samme her...Nei, jeg var en tur innom føden på mandag og da sa se at de bare hadde en på vakt da...men om det er hele uka også vet ikke jeg...

den korridoren er lang å løpe hvis vi havner på hver vår kant...haha..Ukas trim...

Skrevet

Bare en på vakt??? Ja det kan jo bli spennende:o)

Jeg har hilst på 4 av fødselslegene der og de virker veldig hyggelige men han som jeg var hos på fredag han får ikke komme i nærheten av meg når jeg skal føde. Da skal jeg fint klare setefødselen min alene uten noen lege... :-s

har ikke vært å sett på føden der jeg - hva gjorde at du fikk se der?

Skrevet

Her var det mange svar fra før... Men skriver allikevel jeg.

Var selv på journalskriving den 7. februar. Da sa jordmoren at man ikke trengte å legge seg ned, man kunne fint gå til og fra bil. (Men kjør helst til døren). Hun sa at selv om hodet ikke var festet så lå det alltid såpass langt ned i bekkenet,så det skulle ganske mye til at navlestrengen gikk rundt. Men man trengte jo ikke gå en tur da,sa hun.

Men hun sa også at det var en helt annen sak om hodet ikke lå ned i bekkenet(at babyen ligger sidelengs eller med setet ned). Da måtte man legge seg ned og man blir hentet i ambulanse.

Skrevet

Ååå...Har hatt 4 forskjellige fødselsleger...

Jeg hadde kjent lite liv og følte meg ikke trygg etter å vært hos fastlegen, så fikk komme inn til CTG på føden...=o)

Hadde da regelmessige rier men 5 min i mellom i en time...etter at jeg haddde vært der så ble alt full fres igjen...=o)

Skrevet

Hei,

Min første var seteleie og fikk beskjed om å legge meg rett ned og ringe ambulanse hvis vannet gikk. Hadde planlagt keisersnitt i uke 39. Vannet gikk i uke 38 og ambulanse hentet med engang. Er vel fordi navlestreng kan gjøre skade. Fødte på Ullevål, rart føden/jordmor ikke har sagt noe. Trudde d var vanlig prosedyre.

Skrevet

Takk..

ja synes også at det er rart at de ikke har sagt noe til meg om det...Jaja...Nå vet jeg at jeg bør legge meg ned og det kommer jeg sikkert til å gjøre også=o)

Skrevet

Oi..fikk ikke med meg at babyen din sitter (avslørt for at jeg bare sitter å skumleser =) )

Så da bør du nok legge deg ned ja, best å være sikker.

Leste noe tidligere om at du kanskje skulle ta keisersnitt i slutten av februar, ble det ikke noe av?

Skrevet

Vel du fikk skrevet ned at hvis babyen sitter så skal man legge seg.,...=oD...hehehe...

Ikke jeg...Men ville vel kanskje bli det hvis legen ville at jeg skal ta det...Var jo litt pga bekkenet...

Men nå slipper jeg kanskje det da...Er jo litt redd for det.da=o)

Håper på fødsel da...=o)

Skrevet

tenkte jeg skulle legge til at de har lavere terskel for keisersnitt ved setefødsel. Så om de synes riene ikke er sterke nok og de synes det tar for lang tid blir det keisersnitt.. hvertfall det de sa til meg...

Håper du får en snill fødselslege på mandag da, og spør gjerne igjen om man skal legge seg ned om vannet går:o) Greit å få mange svar og om alle fødselslegene på AHUS sier det samme...

Skrevet

Jepp...Håper det jeg også...

Har hatt greie og snille leger så langt..har tilogmed hatt seksjonsoverlegen...hihi...=o)

Skrevet

Seksjonsoverlegen også...... hvem var det da? Jeg har hatt han dansken, også har jeg hatt sjefen på føden (husker ikke hva han het) så har jeg hatt en dame og siste gangen ali baba.. (han het ikke det assa) men du skjønner...

Har du hatt " ali baba" også...?

han hadde jeg sist.. fikk angst jeg da...

Skrevet

Har hatt Dr:Sørnes (seksjonsoverlegen) og tre kvinner...En marie og en mette, 3. husker jeg ikke...På første UL med Dr.Sørnes så hadde han med seg en lærling..Er sikker på det for nå han målte magen min sa han at den var 8 cm...hahaah....Legen ble jo helt paff...Kunne vel se at den ikke var 8...hehe...Viste seg å være 8 tommer...hihi...Altså ca 24 cm...Pluss minus...

Har ikke hatt noen "ali baba"...Ble litt redd selv jeg...

Disse er på føden på A-hus...

Seksjonen ledes av:

Seksjonssjef og avdelingsjordmor: Ingrid Wormstrand

Seksjonsoverlege: Torgrim Sørnes

Ass. avdelingsjordmor: Bjørg Rørvik

Ass. avdelingsjordmor: Winnie Dragnes

Skrevet

Dr. sørnes har jeg også hatt, men kjenner ikke igjen de andre navnene...

8cm mage ja... hahahahhaah... der bomma dem skikkelig.. hhihihihi...

på skiltet til Ali baba stod det overlege, men det har det stått på skiltet til alle jeg har vært hos tror jeg...

Ali baba hadde turban på hodet, masse skjegg, masse svarte lange hår på armene og svarte lange hår på fingrene.. grøss... han kommer ikke i nærheten av meg når jeg skal føde...Er ikke rasist, men har totalt angst for store mengder hår på kroppen....

Skrevet

Ææææsj....*grøsse* Nei, ikke jeg heller, men sørnes er nok den eneste mannen som får komme nærme meg...hehe..Slemt sagt, men det er han jeg "kjenner"..Hvis du skjønner...Blir spennende å se på mandag...Gleder meg masse=o)

Men kommer vel ann på situasjonen også da...De er jo gjerne litt flere på dagen en på kvelden...Så krysse fingrene for at det skjer på dagen..hehe...Men så er det jo skift og sånt da..haha..Hva man skal tenke på...=o)

Nei, nå skal jeg gå å legge meg, før hodepinen tar knekken på meg...

Snakkes

natta

Skrevet

For å setta da litt på spissen. Viss vatne går, og dåkke bare legge dåkke rett ner på gølve. Viss du då ikkje har ein telefon i lommo eller innen rekkevidde. Kordan ska du då få ringt føden? Så går sikkert fint at du går bort til den beste plassen og legge deg ner me telefonen i neven. Så får du heller sei det til dei på føden når du ringe dei. :)

Skrevet

Ettersom du har ei i seteleie, så skal du legge deg ned og ringe sykehuset/ambulanse med en gang! Uansett om rompa er festet eller ikke! :)

Hvis hodeleie, så behøver man ikke å legge seg flatt ned hvis det ikke er festet, men sånn halvsittende! :) Hvi man bor i relativt nær avstand til sykehuset, så kan man heeelt fint kjøre bil/ ta taxi til sykehuset! :)

Men ring sykehuset uansett! :)

Fikk beskjed om dette fra Ullevål idag ihverfall! :)

Skrevet

Takk takk=o)

Tasso:

Hehe...har tenkt tanken...Men har også tenkt, hva om vannet går mens man er ute og handler eller går tur...Er ganske kaldt å legge seg ned på bakken da ja..Men må man så må man...

Skrevet

stns jeg ser oss, midt inne på et storsenter eler noe (i en rulletrapp, heis... uff..)

Skrevet

Hei hei!

Begge mine fødsler har startet med at vannet har gått uten at hodet har vært festet, men har ikke fått beskjed om å legge meg ned bare om å komme inn på sykehuset (A-Hus) for å sjekke, så har riene kommet igang etterhvert. På nr 2. hadde jordmora tenkt å ende oss hjem også selv om ikke hodet var festet. Heldigvis satte riene til for fult rett etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...